2023-07-29, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Absolut inte. Människors i beroende kämpar säkerligen resten av sitt liv. Spännande citat. Tack för att du delade. Jag köper det till 100%. Det finns "beroende personligheter". Att en last byts ut mot någon annan är säkert en (inte fullt nyttig) strategi många använder sig av. Finns lagliga beroenden också som går ut över familj.
Har personlig erfarenhet av ovanstående... 7+ år.
Citera
2023-07-29, 09:10
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade

Tack för att du delar med dig av det. Jag hoppas det går i rätt ritning för alla drabbade. Mycket styrka åt ditt håll!
Citera
2023-07-29, 09:34
Medlem
Citat:
Tack för att du delar med dig av det. Jag hoppas det går i rätt ritning för alla drabbade. Mycket styrka åt ditt håll!
Tack. Ödmjukhet är något man lär sig att fokusera på... verkar som S missade den delen? Ilska, hämd, bitterhet.. inte känslor som tar dig framåt.
Beroendepersonlighet är ett högst aktuellt tema i fallet Dumpen. Både gällande S (i viss mån P) men också väldigt många av gäddorna. Nu finns det naturligtvis små möjligheter att observera gäddorna och långt större möjligheter att göra det gällande S.
Enl min högst personliga åsikt så råder det dock inget tvivel om att det är väldigt relevant.
Citera
2023-07-29, 09:52
Medlem
Citat:
Samhällsansvar är ordet du söker. Upprepa mantrat SSPF (skola socialtjänst polis fritid).
Det höll jag mig så långt borta som möjligt, tärande sektorn. Som sköter sitt arbete eländigt. 2 exempel är att i skolan lärde dom sig ingenting så jag ordnade privat undervisning. Andra är att min ena son blev överfallen av främlingar och nästan blev mördad. Polisen gjorde i princip noll. Fritids och socialtjänsten har jag aldrig haft något att göra med, men förmodar att dom är pajasverksamheter också.
Citera
2023-07-29, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade

Beklagar!

Själv blev jag avskräckt från droganvändning i tonåren, av beteendet hos droganvändare i periferin av min bekantskapskrets. Bortsett från måttligt alkoholnyttjande har jag aldrig ens provat några droger som inte har varit utskrivna av läkare.
Citera
2023-07-29, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Någon som har beskådat en livs levande individ klädd i Dumpens fashion range? Är det ungefär som att se Bigfoot?

Har sett en förskoleklass där åtminstone två av ungarna bar Dumpenmössor men vuxna däremot har jag aldrig sett. Dumpen kanske borde pusha lite mer för webbshopen istället för att göra reklam för något jävla bageri i Lysekil etc.

Dumpen lade ut klädförsäljningen på entreprenad eftersom att dom officiellt inte har tid att stryka t-shirts. Undra om det verkligen är hela sanningen.
Citera
2023-07-29, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Har sett en förskoleklass där åtminstone två av ungarna bar Dumpenmössor men vuxna däremot har jag aldrig sett. Dumpen kanske borde pusha lite mer för webbshopen istället för att göra reklam för något jävla bageri i Lysekil etc.

Dumpen lade ut klädförsäljningen på entreprenad eftersom att dom officiellt inte har tid att stryka t-shirts. Undra om det verkligen är hela sanningen.
Var hittar du det?
Citera
2023-07-29, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Var hittar du det?

Podden. Kanske inte var just Lysekil men Dumplingarna brukar ju rapa reklam för pizzerior osv i små hålor.
Citera
2023-07-29, 10:32
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Det är dumpen vi pratar om, inte zalando. De kanske inte är fashionistas till den grad att de sätter kläder framför hemsidans huvudsakliga syfte.

Jag visste inte ens om att de hade ett bageri. Många järn i elden låter det som och ändå hinner de med så mycket.
Citera
2023-07-29, 10:33
Medlem
Citat:

Trillar nog inte in många kronor där, dom får dra igång en kampanj. Swishar du X får du en T-shirt.
Citera
2023-07-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
De ska förtydliga texten om att inte kontakta anhöriga. Tycker du det känns tryggt?

Samma effekt som att säga åt en hund att inte äta köttbiten på golvet utan att först uppfostra jycken.
Citera
2023-07-29, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Trillar nog inte in många kronor där, dom får dra igång en kampanj. Swishar du X får du en T-shirt.

Kanske för hård konkurrens med KYLP-försäljarna som Dumplingarna lyckats göra sig ovän med. Borde väl gå att hajpa den där webbshopen lite. Tävling i podden tex där man kan vinna en keps med Saras autograf på.

Funderar i alla fall på att slå till med en Dumpen-hoddie eller strandväskan för att dra mitt strå till stacken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in