2023-07-28, 22:36
Medlem
FREDENNs avatar
Vilken regel ska man välja när man anmäler inlägg med brutna länkar?

Jag är medveten om att substansen i ett inlägg inte enbart får vara en länk, men i många fall tillåts vissa inlägg som blir värdelösa så fort länken/länkarna i inlägget slutar fungera.

När väl länk till källa har blivit inaktuell, är det då aktuellt att anmäla inläggen - för att hålla forumet "rent" från skräpinlägg? Ponera att någons twitter-konto blir avstängt så slutar alla länkar till inlägg från kontot att fungera, två exempel på vad jag menar:

https://twitter.com/mrhenko123/status/704995656784601089
https://twitter.com/BLiPATRONiDAG/status/1592885712235671552

I många fall så återges inte innehållet i länkarna tillräckligt omfattande i flashback-inläggen, så i efterhand när länkarna inte längre fungerar så går det inte att förstå vad inlägget handlar om.
Citera
2023-07-28, 22:45
Medlem
najass avatar
Är du osäker på regel så går det alltid att välja 0.00 (annat/vet ej) som finns längst ner i rullistan och skriva ett kort meddelande om vad som felas.

Tänk dock på att ibland (rätt ofta faktiskt) kan usla trådstarter räddas av övriga FB:are som ger info och diskuterar ämnet.
Citera
2023-07-28, 22:57
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Är du osäker på regel så går det alltid att välja 0.00 (annat/vet ej) som finns längst ner i rullistan och skriva ett kort meddelande om vad som felas.

Tänk dock på att ibland (rätt ofta faktiskt) kan usla trådstarter räddas av övriga FB:are som ger info och diskuterar ämnet.
Varför kan ni inte bara respektera TS fråga?

Antingen så ska det bara finnas 0.00 Övrigt som kategori som gäller för allt eller så får ni faktiskt komma med en 0.8 Bruten länk.

Kunden har alltid rätt, detta verkar personelen på FB ha svårt att greppa.

Jag hade även önskar att kunna anmäla långa meningslösa inlägg som ingen orkar läsa.
Citera
2023-07-28, 23:00
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Varför kan ni inte bara respektera TS fråga?

Antingen så ska det bara finnas 0.00 Övrigt som kategori som gäller för allt eller så får ni faktiskt komma med en 0.8 Bruten länk.

Kunden har alltid rätt, detta verkar personelen på FB ha svårt att greppa.

Jag hade även önskar att kunna anmäla långa meningslösa inlägg som ingen orkar läsa.

Va?

Det finns ju just Övrigt 0.00 som rapport-val, som jag precis skrev.
Citera
2023-07-28, 23:02
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Va?

Det finns ju just Övrigt 0.00 som rapport-val, som jag precis skrev.
Okej, då kör vi med det till allt?

Eftersom ni inte vill införa ett alternativ för länkar som inte leder någon vart och slösar med folks tid.
Citera
2023-07-28, 23:07
Medlem
najass avatar
Citat:
Okej, då kör vi med det till allt?

Eftersom ni inte vill införa ett alternativ för länkar som inte leder någon vart och slösar med folks tid.

Värst vad du var tvär.

Jag det går givetvis bra att köra med det till allt om man vill. Det blir ju så klart extremt ineffektivt, men får det dig att må bättre så för all del.
Citera
2023-07-29, 00:54
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FREDENN
Vilken regel ska man välja när man anmäler inlägg med brutna länkar?

Jag är medveten om att substansen i ett inlägg inte enbart får vara en länk, men i många fall tillåts vissa inlägg som blir värdelösa så fort länken/länkarna i inlägget slutar fungera.

När väl länk till källa har blivit inaktuell, är det då aktuellt att anmäla inläggen - för att hålla forumet "rent" från skräpinlägg? Ponera att någons twitter-konto blir avstängt så slutar alla länkar till inlägg från kontot att fungera, två exempel på vad jag menar:

https://twitter.com/mrhenko123/status/704995656784601089
https://twitter.com/BLiPATRONiDAG/status/1592885712235671552

I många fall så återges inte innehållet i länkarna tillräckligt omfattande i flashback-inläggen, så i efterhand när länkarna inte längre fungerar så går det inte att förstå vad inlägget handlar om.

Det måste ju finnas massor av gamla inlägg med döda länkar på forumet.
Verkar vara en gigantisk uppgift att hålla reda på dessa men när någon uppmärksammar en dödlänk i trådstarten vore det väl bra att arkivera tråden?
Citera
2023-07-29, 09:56
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe
Verkar vara en gigantisk uppgift att hålla reda på dessa men när någon uppmärksammar en dödlänk i trådstarten vore det väl bra att arkivera tråden?
Är du helt galen?

Vore bra om Moderatorn kunde leta upp en fungerande länk eller be användaren göra detta.

En länk kan dö efter en dag, varför ska hela tråden mördas då?

Vad får ni det från att jag är tvär, försöker bara förmedla TS poäng då det annars uppstår mängder av missförstånd.
Citera
2023-07-29, 11:46
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invandrar-leffe

Citat:
Är du helt galen?

Jag vet inte om jag är rätt person att besvara den fråga. Vet en person som är spritt språngade galen om att hen är det? I min världsbild är jag frisk, ung, snygg och stark men ur ett objektivt perspektiv kanske det inte ser ut så.

Citat:
Vore bra om Moderatorn kunde leta upp en fungerande länk eller be användaren göra detta.

En länk kan dö efter en dag, varför ska hela tråden mördas då?

Vad får ni det från att jag är tvär, försöker bara förmedla TS poäng då det annars uppstår mängder av missförstånd.

I mitt inlägg du besvarade så var det riktigt gamla trådar jag avsåg och jag förstår nog inte vad poängen skulle vara att ta upp en 10 år gammal diskussion där någon blivit ertappad med att köra trimmad moppe och det uppmärsammats i Dalslångeds lokaltidning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in