2023-07-28, 18:15
Medlem
MarlonBrandys avatar
Mycket trash talk här mellan top 6 supportrar.

Om en vecka börjar den intressanta ligan Championship. Som stryktippare måste man hänga med där.

Några preferenser eller favoritlag? Vilka går upp och vilka åker ur?

Disclaimer: jag är inbiten Ipswich supporter.
Citera
2023-07-28, 19:33
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy

Om en vecka börjar den intressanta ligan Championship. Som stryktippare måste man hänga med där.

Jag har ärligt talat alldeles för dålig koll på championship, vilket också syns på mina resultat på Stryktipset. Men jag tror Leicester kommer göra en Sunderland-resa rakt ner till div 3.

Sen ser jag gärna QPR i PL igen, snyggaste klubbnamnet i fotbollsvärlden.
Citera
2023-07-28, 19:43
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag har ärligt talat alldeles för dålig koll på championship, vilket också syns på mina resultat på Stryktipset. Men jag tror Leicester kommer göra en Sunderland-resa rakt ner till div 3.

Sen ser jag gärna QPR i PL igen, snyggaste klubbnamnet i fotbollsvärlden.

Skottlands äldsta klubb heter Queen's Park FC, ligger i skotska Championship. Lite rolig kuriosa.

"Queen's Park FC är en skotsk fotbollsklubb från Glasgow. Klubben spelar i skotska andra liga och spelar sina hemmamatcher på Ochiview Park, Stenhousemuir. Queen's Park är den äldsta fotbollsklubben i Skottland, bildad 1867"

https://sv.wikipedia.org/wiki/Queen%27s_Park_FC

Det är ett vackert klubbnamn ,det håller jag med om.
Citera
2023-07-28, 20:22
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Har otroligt dålig koll på CH. Vet knappt vilka lag som finns i ligan (förutom de som nyss åkt ur PL).
Är det något lag som satsar och har ekonomi? Satsar gör väl alla, men ni förstår kanske vad jag menar. Finns det chans på ett nytt Luton eller är det de gamla vanliga jojolagen som kommer va där uppe?

Nån nämnde QPR. Har varit på Loftus Road, arenan med i särklass minst benutrymme. Såg när de spelade mot Scunthorpe i CH. Scunthorp är väl utanför football league nu tror jag.

Vad ser du att ditt Ipswish kommer hamna?
Citera
2023-07-28, 21:12
Medlem
MarlonBrandys avatar
Citat:
Men jag tror Leicester kommer göra en Sunderland-resa rakt ner till div 3.

Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Är det något lag som satsar och har ekonomi?
Har också en känsla av att Leicester får det svårt. Man tappar Maddison och Barnes, och måste hitta ett nytt spel efter att ha sparkat Rodgers. Problemet är väl att man byggt mycket av taktiken på Vardy med snabba omställningar. Hans bäst-före-datum har väl tyvärr gått ut och jag tror man kommer att leta förgäves efter en "remedy". Blir ett bottenlag.

Rykten säger att Leeds får nya ägare(?) och det kanske innebär att mer pengar pumpas in. Vilket inte automatiskt innebär framgång. Måste säga att jag saknar Bielsas hyper-Klopp-spel vilket garanterade underhållning och mål, Leeds har inte heller förvaltat PL-tiden väl. Slåss nog om positivt kval.

Ärligt talat har jag inte nån vidare koll, men kommer att se betydligt fler matcher i år på Viaplay i och med att Ipswich gått upp. För dom tror jag att det blir en mittenplacering.

Utan att veta för mycket i dagsläget så säger jag väl Boro som seriesegrare?
Citera
2023-07-28, 21:26
Medlem
jontepsgs avatar
Så Chelsea fuskade med sina papper för Uefa i 7 år, straffet blir 10 miljoner euro.. Uefa och FFP 🤡

https://www.fotbollskanalen.se/england/chelsea-brot-mot-ffp-under-abramovitj-far-hoga-boter/
Citera
2023-07-28, 21:29
Moderator
zanteras avatar
Championship är charmig men som tippare är det fan en mardröm. Känns verkligen som alla slår alla och ett lag som har 3 vinster i rad går på en oförklarlig mina hemma mot ett bottengäng helt från ingenstans så åker man på tipset. Har några lag jag verkligen hatar på tipset, Birmingham t.ex. Oavsett vad jag tippar på dem så känns det som man åker varje vecka. Hemma mot ett bottengäng? Etta och bottengänget tar sin första och enda vinst på 2 månader. Borta mot ett obesegrat topplag? Birmingham vinner på något vis. Halvgarderar man så blir det tredje alternativet.

Hoppas alltid få se nya lag i PL, eller lag som varit utanför ett tag men tyvärr brukar det ju bli minst 2 av lagen som åkt ut som går upp direkt igen. Leicester, Leeds och Southon lär alla vara lag för top6.
Citera
2023-07-28, 21:36
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Har också en känsla av att Leicester får det svårt. Man tappar Maddison och Barnes, och måste hitta ett nytt spel efter att ha sparkat Rodgers. Problemet är väl att man byggt mycket av taktiken på Vardy med snabba omställningar. Hans bäst-före-datum har väl tyvärr gått ut och jag tror man kommer att leta förgäves efter en "remedy". Blir ett bottenlag.

Precis min tanke, Vardy verkar slut både kvalitetsmässigt och fysiskt, men han har överraskat förr. Dom tappade ju också Tielemans, och även att han hade en sämre säsong så hade han varit otrolig viktig denna. Har inte ersatt varken Maddison eller Barnes än heller, tufft läge.
Citera
2023-07-28, 23:22
Medlem
Vill inte Man Citys ägare investera i truppen längre?

Var trippeln målet och nu är de villrådiga?

Edit: Hittade detta på förra sidan

Citat:
Mahrez klar för Saudi för 30m pund. Vad planerar city egentligen? Tappat ett par tongivande spelare nu, undrar vilka som värvas.

Ja det är lite märkligt.

Många intressanta spelare som de skulle kunna ha värvat själva har sålts till andra klubbar i transferfönstret. De kan ju inte vänta hur länge som helst med att komma igång.
Senast redigerad av Al-Gore-Rytm 2023-07-28 kl. 23:34.
Citera
2023-07-28, 23:31
Avstängd
Generalanderssons avatar
Då är statyn av AW utanför Emirates avtäckt 👏

Kroenkes har tydligen mer cash på lager till Arteta, och förhoppningsvis så betyr det att vi kommer att göra 1-2 nyvärvningar till. Annars så är jag, som tidigare nämnt, helt säker på att vi kommer vinna titeln kommande säsong 👊🏆😎
Senast redigerad av Generalandersson 2023-07-28 kl. 23:34.
Citera
2023-07-28, 23:37
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Championship är charmig men som tippare är det fan en mardröm. Känns verkligen som alla slår alla och ett lag som har 3 vinster i rad går på en oförklarlig mina hemma mot ett bottengäng helt från ingenstans så åker man på tipset. Har några lag jag verkligen hatar på tipset, Birmingham t.ex. Oavsett vad jag tippar på dem så känns det som man åker varje vecka. Hemma mot ett bottengäng? Etta och bottengänget tar sin första och enda vinst på 2 månader. Borta mot ett obesegrat topplag? Birmingham vinner på något vis. Halvgarderar man så blir det tredje alternativet.

Hoppas alltid få se nya lag i PL, eller lag som varit utanför ett tag men tyvärr brukar det ju bli minst 2 av lagen som åkt ut som går upp direkt igen. Leicester, Leeds och Southon lär alla vara lag för top6.

Konstigt det där. För mig är Birmingham typ ett tur lag haha. Typ Bolton och Bristol City däremot är omöjligt att vinna på.
Citera
2023-07-28, 23:49
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Vill inte Man Citys ägare investera i truppen längre?

Var trippeln målet och nu är de villrådiga?

Edit: Hittade detta på förra sidan

Ja det är lite märkligt.

Många intressanta spelare som de skulle kunna ha värvat själva har sålts till andra klubbar i transferfönstret. De kan ju inte vänta hur länge som helst med att komma igång.

Jag ställde samma fråga tidigare idag. Antingen gör dom affärer väldigt tyst eller så tänker Pep att dom yngre spelarna räcker för att täcka upp spelarna som lämnat? Man vet aldrig med Pep, men lite oroande är det att det är så tyst. Snart presenteras väl Mbappe ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in