2023-07-28, 20:25
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perpetuate
Fortfarande inte någon som har blivit dömd pga Dumpen, lyser med sin frånvaro.
Hon fortsätter sitt destruktiva leverne. Hade hon haft något innanför pannbenet skulle hon kämpa för återfå vårdnaden om sina barn.

Dumpen har upptäckt pågående brott som har lett till domar.
Citera
2023-07-28, 20:25
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Men du! Om jag läser hennes fup kan väl du kika på de för gäddorna som blivit dömda tack vare dumpen?
Jag skrattade länge när jag såg polisen såga sig in i kalmargäddans hus, det tycker jag var en höjdpunkt för dumpen när de faktiskt tog en riktig pedofil på bar gärning.

Jag har läst igenom ett antal gäddors chattar och uthängningar så jag är införstådd med hur det går till.
Men nu är det bara tjatigt för det är bara samma skit fast nya gäddor och jag blir bara förbannad på hur dumma de är som går in i fällan.

Jag har sagt det tidigare, om tex Janne Josefsson eller Joakim Lamotte drivit dumpen hade jag varit mer positiv och stöttat företeelsen.

Två missbrukare, kriminella och skattesmitare är inte trovärdigt i min bok, och nu ser det ju ut som swishpengar inte redovisat så belackare kommer få rätt ska du se.
Citera
2023-07-28, 20:32
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Jag skrattade länge när jag såg polisen såga sig in i kalmargäddans hus, det tycker jag var en höjdpunkt för dumpen när de faktiskt tog en riktig pedofil på bar gärning.

Jag har läst igenom ett antal gäddors chattar och uthängningar så jag är införstådd med hur det går till.
Men nu är det bara tjatigt för det är bara samma skit fast nya gäddor och jag blir bara förbannad på hur dumma de är som går in i fällan.

Jag har sagt det tidigare, om tex Janne Josefsson eller Joakim Lamotte drivit dumpen hade jag varit mer positiv och stöttat företeelsen.

Två missbrukare, kriminella och skattesmitare är inte trovärdigt i min bok, och nu ser det ju ut som swishpengar inte redovisat så belackare kommer få rätt ska du se.

Håller med, man blir riktigt förbannad.

Vad hade Janne Josefsson eller Joakim Lamotte gjort annorlunda tror du?
Citera
2023-07-28, 20:34
Medlem
Är ny på tråden och orkar inte läsa igenom allt som skrivits tidigare, men vill ändå framföra min mening.
Blev nyfiken på Dumpen efter Janne Josefssons konfrontation med Sara Nilsson på TV. Har plöjt igenom en massa tragisk läsning på Dumpen och också reflekterat över detta.

När jag var tonåring på 60-talet så var det inte ovanligt att man hade sin sexdebut före 15 år, bl a jag själv( då med en 18-åring ). En annan tjej berättade att hon haft sex med en 36-åring och det blev väldigt stort inom umgängeskretsen, lite av avundsjuka hos de andra tjejerna.

Jag har inte på något sätt sett att mina dåvarande kamrater eller jag själv tagit någon skada av detta, tvärtom så är sex fortfarande stort för mig trots mina 70 år.

I Dumpen så säger S/p att du är här för att våldta ett barn. Självklart säger alla NEJ. Om man i stället skulle säga " sex med en ungdom/tonåring kanske gädddan skulle svarat annorlunda.

De som förgriper sig på små barn är vad jag menar våldtäkt och måste naturligtvis prioriteras i första hand. Kanske vissa måste förhindras att över huvud taget ha möjlghet tlll kontakt med andra och barn.
Jag tror att S/P har funnit en inkomstkälla. De bryr sig inte om konsekvernserna av deras förfarande med resultat av familjer i haveri. Alla fiskarna är på gränsen till lovliga och man försöker att dra gäddorna över gränsen.

Nä... initiativet är i stort bra, men låt proffsen ta över vid konfrontationen och inga uthängningar. Konsekvenserna blir alltför stora för de drabbade och rehabilitering knappast möjlig.
Tonåringar är inga oskyldiga barn och de är våldsamt nyfikna på vuxenlivet. Jag vet ju själv. Lägg krutet på peddon, som t ex Robinsongäddan. Där behövs det verkligen vidtas åtgärder.
Citera
2023-07-28, 20:40
Medlem
Citat:

Båda dessa är dömda.

Du kör ett klassiskt svartmålar-race här, sånt folk tar till när de är desperata. Saras och patriks förflutna är förflutet, Dumpen handlar om framtiden och nuet.

Om S eller P begår brott igen, ta upp det för all del, men ditt ältande börjar bli enormt spammigt, särskilt när det rör sig om saker som är helt offentliga och avhandlade 300 ggr+ i tråden och i media över lag.
Citera
2023-07-28, 21:13
Avslutad
Citat:
Jag tror båda "sidorna" har svårt att ta till sig kritik på just sin ståndpunkter. Om du läser argument från "icke-dumplinga" så ser du att det finns skåpsupare på båda sidorna
Så är det alltid. Att det finns idioter på båda sidor alltså. Men i det här fallet skulle jag säga att det är betydligt fler idioter på dumplingsidan.

Och det är väl inte så konstigt egentligen, även om det är beklagligt. Barn är något som alltid brukar få en viss grupp att tappa vett och sans. Samma sak med pedofiler. Där har du två saker som brukar locka fram känslotänket till max.

Men vad är det som driver de som är emot? Det är sällan någon som kämpar för rättssäkerhet förlorar förmågan att tänka kritiskt. De som är emot Dumpen vill också att barn ska skyddas. Finns väl kanske ett antal gäddor också, men de kan vi bortse ifrån.

Och vad är det som dumplingarna anklagas för? Att offra anhöriga i sin jakt? Det är ju trots allt en anklagelse som det finns jävligt mycket fog för. Den enda diskutabla bitarna där är om det är värt det i det långa loppet samt om man kan klandra Dumpen för vad tredje part gör. Jämför det med att anklagas för att vilja skydda gäddor eller rentav vara gäddor. Jag tror inte jag behöver gå in på hur absurt det är att anta att folk är gäddor enbart baserat på att de inte gillar Dumpens metoder.

Idioter finns på båda sidor, men ena sidan har en kraftig överrepresentation.
Citera
2023-07-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Båda dessa är dömda.

Du kör ett klassiskt svartmålar-race här, sånt folk tar till när de är desperata. Saras och patriks förflutna är förflutet, Dumpen handlar om framtiden och nuet.

Om S eller P begår brott igen, ta upp det för all del, men ditt ältande börjar bli enormt spammigt, särskilt när det rör sig om saker som är helt offentliga och avhandlade 300 ggr+ i tråden och i media över lag.
Han i Mönsterås har inte blivit dömd. Var honom dom sågade upp dörren till. Den andra vet jag inte vem ni avser. Berätta.
Citera
2023-07-28, 21:27
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Så är det alltid. Att det finns idioter på båda sidor alltså. Men i det här fallet skulle jag säga att det är betydligt fler idioter på dumplingsidan.

Och det är väl inte så konstigt egentligen, även om det är beklagligt. Barn är något som alltid brukar få en viss grupp att tappa vett och sans. Samma sak med pedofiler. Där har du två saker som brukar locka fram känslotänket till max.

Men vad är det som driver de som är emot? Det är sällan någon som kämpar för rättssäkerhet förlorar förmågan att tänka kritiskt. De som är emot Dumpen vill också att barn ska skyddas. Finns väl kanske ett antal gäddor också, men de kan vi bortse ifrån.

Och vad är det som dumplingarna anklagas för? Att offra anhöriga i sin jakt? Det är ju trots allt en anklagelse som det finns jävligt mycket fog för. Den enda diskutabla bitarna där är om det är värt det i det långa loppet samt om man kan klandra Dumpen för vad tredje part gör. Jämför det med att anklagas för att vilja skydda gäddor eller rentav vara gäddor. Jag tror inte jag behöver gå in på hur absurt det är att anta att folk är gäddor enbart baserat på att de inte gillar Dumpens metoder.

Idioter finns på båda sidor, men ena sidan har en kraftig överrepresentation.

Ja, vi bortser från gäddorna och håller med varandra om att det måste vara rättssäkert. Det kommer vi se om en motion ens blir aktuell. Sen måste det tillkomma rättspraxis. En lång väg framåt.

Den här diskussionen går rätt mycket hand I hand med näthat också. Folk är kaxiga online och skriver illa om varandra, driver på varandra att anhöriga ska kontaktas osv. Det är inte heller rätt.

I England måste de registrera sig som sexualförbrytare om de blir dömda. Risken finns likaså där att om vi hade infört det i Sverige så skulle anhöriga till dem bli trakasserade, folk kan likna någon från listan osv. Finns risker med nästan alla lösningar. Jag tror inte dumpen är en perfekt lösning.

Jag beundrar deras engagemang däremot. Inte bara till att "hänga ut" utan även samla överlevare berättelse (jag vet, det är flera som säger att det är hittepåhistorier) och rättsbevakningar.

Jag föredrar nog en idiot som vill jobba proaktivt med att hjälpa barn än alternativet känslorna att skydda barn tror jag är vad som historiskt har säkrat vår överlevnad, den tappar jag ogärna.
Citera
2023-07-28, 21:36
Avslutad
Citat:
Ja, vi bortser från gäddorna och håller med varandra om att det måste vara rättssäkert. Det kommer vi se om en motion ens blir aktuell. Sen måste det tillkomma rättspraxis. En lång väg framåt.
Vad för motion?
Citat:
Den här diskussionen går rätt mycket hand I hand med näthat också. Folk är kaxiga online och skriver illa om varandra, driver på varandra att anhöriga ska kontaktas osv. Det är inte heller rätt.
Nej, det är helt vansinnigt
Citat:

I England måste de registrera sig som sexualförbrytare om de blir dömda. Risken finns likaså där att om vi hade infört det i Sverige så skulle anhöriga till dem bli trakasserade, folk kan likna någon från listan osv. Finns risker med nästan alla lösningar. Jag tror inte dumpen är en perfekt lösning.
Också vansinnigt

Citat:
Jag beundrar deras engagemang däremot. Inte bara till att "hänga ut" utan även samla överlevare berättelse (jag vet, det är flera som säger att det är hittepåhistorier) och rättsbevakningar.
Jag gissar att det är mycket hittepå, men jag har inte så mycket mer än magkänsla att gå på där.

Citat:
Jag föredrar nog en idiot som vill jobba proaktivt med att hjälpa barn än alternativet känslorna att skydda barn tror jag är vad som historiskt har säkrat vår överlevnad, den tappar jag ogärna.
Att jobba proaktivt med att hjälpa barn implicerar inte att stödja dumpen. Finns andra sätt att göra det på.
Citera
2023-07-28, 21:46
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vad för motion?Nej, det är helt vansinnigtOckså vansinnigt

Jag gissar att det är mycket hittepå, men jag har inte så mycket mer än magkänsla att gå på där.

Att jobba proaktivt med att hjälpa barn implicerar inte att stödja dumpen. Finns andra sätt att göra det på.

När en ny lag skrivs så brukar det vara ansträngande arbete. Tror det är därför laggörslag kallas motion, men det är bara när det ska ändras i befintliga lagar.

Det finns massor med sätt att göra det på. Inget ska uteslutas, samtidigt är det omöjligt att engagera sig i alla. Däremot kan man ge kritik. Det är bara konstruktivt. Men då måste den kritiken handla om något de har förmåga att påverka.

Tycker inte det är "vansinnigt" att kräva att sexualbrottlingar dokumenteras för samhällets säkerhet. Då ska du läsa på andra förslag som finns i alla olika partiprogram.

Jag har en viss misstanke att de som trakasserar anhöriga ägnar sig åt andra former av anonyma trakasserier online. Har svårt att tänka mig att ett sådant bettende endast begränsas till gäddornas anhöriga.
Citera
2023-07-28, 21:50
Avslutad
Citat:
När en ny lag skrivs så brukar det vara ansträngande arbete. Tror det är därför laggörslag kallas motion, men det är bara när det ska ändras i befintliga lagar.
Ja, det kallas motion. Vad för motion pratar du om?

Citat:
Det finns massor med sätt att göra det på. Inget ska uteslutas, samtidigt är det omöjligt att engagera sig i alla. Däremot kan man ge kritik. Det är bara konstruktivt. Men då måste den kritiken handla om något de har förmåga att påverka.
Dumpen kan välja att lägga ner sin verksamhet, så det faller i så fall inom det du kallar för konstruktivt. Men jag känner på mig att du inte menar det?

Citat:
Tycker inte det är "vansinnigt" att kräva att sexualbrottlingar dokumenteras för samhällets säkerhet. Då ska du läsa på andra förslag som finns i alla olika partiprogram.
Tycker det räcker bra med att det finns en dom. Det är alldeles för öppet idag ändå.

Citat:
Jag har en viss misstanke att de som trakasserar anhöriga ägnar sig åt andra former av anonyma trakasserier online. Har svårt att tänka mig att ett sådant bettende endast begränsas till gäddornas anhöriga.
Ingen aning
Citera
2023-07-28, 21:53
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Hon har själv berättat det!
Vilka hemskheter har hon blivit utsatt för?
Är det något tråden har missat för det jag för fram är gammal verifierad skåpmat.
Det förflutna är passerat men jag tror aldrig hennes barn glömmer.
Men nu räddar hon andras barn och det är gott nog för att kompensera?

Jag tycker du förminskar hennes barn och deras utsatthet, men det får stå för dig.
Så vad är problemet då, vart vill du komma?
Hon har sonat och överkompenserat för sina brott.

Hon har blivit utsatt för övergrepp och haft en tuff uppväxt. Du kan inte slå den drivkraften hon har för att hjälpa barn så du skulle inte ens kunna stoppa oss om du samlade ihop hela landets pedofiler.

”Du tycker inte det är hemskt att barn får vänta medan mamma prostituerar sig i rummet bredvid?”
Vad är det mer ni tycker. Att hon utnyttjar barn. Hon hjälper barn.

Väntar på den källan.
Citat:
Jag tror han läste fup om Saras alla bravader.
Ingen vacker läsning, den är länkad i tråden så dig dig en titt i den och jag lovar att du kommer se mer klarsynt på vem hon är egentligen.
Vad som inte är en vacker läsning borde inte komma från någon som sponsrar mänsklighetens värsta brott. Det är därför du är den stora förloraren.
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-28 kl. 21:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in