Citat:
Ursprungligen postat av
TottemHorse
Kan inte uttala mig om LeCastle.
Däremot tror jag att för många går det inte att göra en kompromiss när det gäller barns trygghet. Antingen vill man till varje pris skydda barnen innan något händer och då helgar ändamålet medlen eller vill man göra det på ett sådant sätt som garanterar att ingen blir skadad (psykiskt eller fysiskt). Sen är det en dragkamp mellan de argumenten.
Det är iaf den bilden jag har fått.
Hade egentligen inte haft något emot dumplingarna om de enbart höll sig till att skydda barnen till varje pris. Men det är två saker de gör som är oacceptabla
1) De avfärdar kategoriskt allt som pekar på att deras metoder skulle vara kontraproduktiva med väldigt dåliga argument
2) De anklagar alla som inte tycker som de för att i bästa fall inte bry sig om barnen och i värsta fall att skydda gäddor eller till och med vara gäddor.
Sen finns det en till sak som jag tycker är jävligt skev, men som till skillnad från ovanstående ändå går att argumentera för utifrån åsikt
3) När Dumpens metoder drabbar tredje part så hävdas det att Dumpen inte har något som helst ansvar för det, trots att de vet om att det kommer ske