Citat:
Ursprungligen postat av
London
Att man som seedat lag har en tacksam väg mot ett gruppspel i normalfallet och att gruppspel över tid ökar möjligheten till framtida guld är vad du anser vara en dum poäng?
Alltså försöka vinna guld i år och annars helst sluta utanför topp fyra för att minimera risken för övrigt europaspel för MFF och DIF? Helt ok åsikt om det är vad du menar men tydliggör vad du försöker argumentera för.
Tycker mest att gå och beklaga sig över en lottning och försöka få fram en poäng med att andra lag minsann fått lättare än oss blir väldigt dum.
Eller dum är kanske fel ord, en saknad av tilltro till sitt lags förmåga.
Jag har aldrig klagat på en MFF lottning någonsin, antingen är man bra nog att spela i Europa enligt mig eller är man inte tillräckligt bra.
Jag tror mitt lag är tillräckligt bra för att kvala in till CL (detta året har vi inte möjligheten).
Att ni börjar jämföra er ”svåra” lottning med något annat lags ”lätta” någon annan säsong tycker jag blir en ursäkt eller brist på tilltro till ert lag eller en dum poäng.
Inte konstigt det ser ut som det gör i kvalet med tankesättet vi har i svensk fotboll där vi sätter enorma hinder på förhand 😂