2023-07-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
GAIS då?

HAGA!
Citera
2023-07-28, 11:33
Medlem
Ska bli kul se häcken imorgon mot Elfsborg efter en match i Europa på bortaplan bara några dagar inne..
Nån har sagt Europaspel inte kommer påverka allsvenskan...

Sorgligt se de svenska lagen i Europa spelet igår.
Hammarby är väl laget med störst chans ,men för Kalmar och Djurgården känns de kört tyvärr.
Citera
2023-07-28, 11:58
Moderator
easy_dans avatar
för diskussioner om lagens europaspel, använd (FB) Svenska lagens europaspel 23/24

/Mod
Citera
2023-07-28, 14:40
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Och för alla som med väldigt stor spänning har funderat på vad Kville har med fotboll att göra så kan jag ju avsluta hela den tråden med att säga att dom största lagen där på 90-talet och framåt förmodligen var Röda Stjärnan och K.F. Tirana. Men nu för tiden har det klientelet till stor del ersatts med surölsdrickande, chiliodlande och LP-samlande mustaschmongon. Alltså vad dom rosahårade pierceade Häckenfansen blir när dom växer upp lite och känner att dom måste bli lite mer kulturella. Men dom håller fortfarande på Häcken.
Citera
2023-07-28, 16:09
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Och för alla som med väldigt stor spänning har funderat på vad Kville har med fotboll att göra så kan jag ju avsluta hela den tråden med att säga att dom största lagen där på 90-talet och framåt förmodligen var Röda Stjärnan och K.F. Tirana. Men nu för tiden har det klientelet till stor del ersatts med surölsdrickande, chiliodlande och LP-samlande mustaschmongon. Alltså vad dom rosahårade pierceade Häckenfansen blir när dom växer upp lite och känner att dom måste bli lite mer kulturella. Men dom håller fortfarande på Häcken.

10/10

Citera
2023-07-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe

Jo, men precis. Luzern är ett jävla berg att bestiga. Lycka till i Europa med den jävla inställningen. Du tog vårt lättaste kval någonsin för din jämförelse. Hur skulle du ranka Luzern mot:
Sparta Prag
RB Salzburg
Olympiakos
Celtic
Shaktar
Midtjylland
Besiktas
Dynamo Kiev
FC Köpenhamn
Lugano
Rangers
Ludogorets

Brukar ju tyvärr bli så att de tar 1 motståndare (alltid den lättaste) som en jämförelse med sin svåraste och försöker få till någon form av poäng 😂

För oss normala människor är det självklart att en jämförelse med ”lätt” el ”svår” lottning klart måste jämföras över tid.
För de andra så är 1 lott sanning över tid speciellt om man har en väldigt dålig och felaktig poäng som man försöker få fram.
Citera
2023-07-28, 16:52
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Brukar ju tyvärr bli så att de tar 1 motståndare (alltid den lättaste) som en jämförelse med sin svåraste och försöker få till någon form av poäng 😂

För oss normala människor är det självklart att en jämförelse med ”lätt” el ”svår” lottning klart måste jämföras över tid.
För de andra så är 1 lott sanning över tid speciellt om man har en väldigt dålig och felaktig poäng som man försöker få fram.

Men din jubelnöt. Poängen var alltså att man som seedat lag i normalfallet har en tacksam väg mot gruppspel. Likt den ni hade i fjol och den vi med ett normalutfall i lottningen hade haft i år.

Detta till frågeställningen kring huruvida man önskar topp tre i årets allsvenska eller inte och dess påverkan för möjlighet till guld i nästa och kommande års allsvenskor.

Tydligen kränkande frågeställning för malmöiter.
Citera
2023-07-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Men din jubelnöt. Poängen var alltså att man som seedat lag i normalfallet har en tacksam väg mot gruppspel. Likt den ni hade i fjol och den vi med ett normalutfall i lottningen hade haft i år.

Detta till frågeställningen kring huruvida man önskar topp tre i årets allsvenska och dess påverkan för möjlighet till guld i nästa och kommande års allsvenskor.

Nu får du lugna ner dig och låta de vuxna i rummet skriva en rad eller 2.

Nu skrev jag rent generellt hur jämförelser brukar göras därav ”folk brukar ta lättaste motstånd och jämföra med svåraste för att få till en poäng”.

Sen att du inte håller med om min spaning accepterar jag men att börja kalla mig saker känns barnsligt och onödigt.

Sen att jämföra 1 år med ett annat blir felaktigt och man kan i princip få fram vad man vill genom att jämföra ”rätt” lag med ”rätt” år beroende på vad man vill få fram.
Ett märkligt sätt att få fram en ganska dum poäng 😂
Senast redigerad av kallejansson 2023-07-28 kl. 16:59.
Citera
2023-07-28, 17:09
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Nu får du lugna ner dig och låta de vuxna i rummet skriva en rad eller 2.

Nu skrev jag rent generellt hur jämförelser brukar göras därav ”folk brukar ta lättaste motstånd och jämföra med svåraste för att få till en poäng”.

Sen att du inte håller med om min spaning accepterar jag men att börja kalla mig saker känns barnsligt och onödigt.

Sen att jämföra 1 år med ett annat blir felaktigt och man kan i princip få fram vad man vill genom att jämföra ”rätt” lag med ”rätt” år beroende på vad man vill få fram.
Ett märkligt sätt att få fram en ganska dum poäng 😂

Att man som seedat lag har en tacksam väg mot ett gruppspel i normalfallet och att gruppspel över tid ökar möjligheten till framtida guld är vad du anser vara en dum poäng?

Alltså försöka vinna guld i år och annars helst sluta utanför topp fyra för att minimera risken för övrigt europaspel för MFF och DIF? Helt ok åsikt om det är vad du menar men tydliggör vad du försöker argumentera för.
Citera
2023-07-28, 17:11
Medlem
Teus avatar
Citat:
Äsch, dom blir ju kränkta av precis allt. Jag skrev i andra tråden till trazke att vi numera är Skandinaviens största klubb sen tog det inte många minuter innan bönderna trillade över varandra för att göra misstaget och inte klara av att göra skillnad på storlek och framgång..

Nåväl, alltid skönt att kunna dra fram Albornoz, Sarfo eller skattesubventionerna om man vill få dom att gny lite extra. Ändå ganska kul att en förening gjort sig skyldiga till så oerhört mycket skit.
Citera
2023-07-28, 17:20
Medlem
Citat:
Att man som seedat lag har en tacksam väg mot ett gruppspel i normalfallet och att gruppspel över tid ökar möjligheten till framtida guld är vad du anser vara en dum poäng?

Alltså försöka vinna guld i år och annars helst sluta utanför topp fyra för att minimera risken för övrigt europaspel för MFF och DIF? Helt ok åsikt om det är vad du menar men tydliggör vad du försöker argumentera för.

Tycker mest att gå och beklaga sig över en lottning och försöka få fram en poäng med att andra lag minsann fått lättare än oss blir väldigt dum.
Eller dum är kanske fel ord, en saknad av tilltro till sitt lags förmåga.

Jag har aldrig klagat på en MFF lottning någonsin, antingen är man bra nog att spela i Europa enligt mig eller är man inte tillräckligt bra.
Jag tror mitt lag är tillräckligt bra för att kvala in till CL (detta året har vi inte möjligheten).

Att ni börjar jämföra er ”svåra” lottning med något annat lags ”lätta” någon annan säsong tycker jag blir en ursäkt eller brist på tilltro till ert lag eller en dum poäng.

Inte konstigt det ser ut som det gör i kvalet med tankesättet vi har i svensk fotboll där vi sätter enorma hinder på förhand 😂
Citera
2023-07-28, 17:21
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Äsch, dom blir ju kränkta av precis allt. Jag skrev i andra tråden till trazke att vi numera är Skandinaviens största klubb sen tog det inte många minuter innan bönderna trillade över varandra för att göra misstaget och inte klara av att göra skillnad på storlek och framgång..

Nåväl, alltid skönt att kunna dra fram Albornoz, Sarfo eller skattesubventionerna om man vill få dom att gny lite extra. Ändå ganska kul att en förening gjort sig skyldiga till så oerhört mycket skit.

Glad att jag han läsa ditt inlägg före du korrigerade det. Genial oneliner i det kursiva

Den enda referens jag hittar vid googling är till filmen Deliverence?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in