2023-07-28, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Vägen är ganska bred, lastbilen körde sakta, körsträckan Mariefred-Taxinge tar 15-20 min.

Märkligt ändå att vara så trött att man inte klarar att köra den korta biten utan att somna just när lastbilen dök upp. Kan inte ha varit mycket trafik heller på en söndag vid middagstid.

Tror snarare att det handlar om självmord. Tyvärr är det fortfarande locket på. En framgångsrik ekonom ska inte må psykiskt dåligt det är bara Lyxfällan-deltagare som ska göra det.
Det allra bästa och ärligaste mot mänskligheten och efterlevande, är att berätta, lyfta problemet gällande psykisk ohälsa.
Människor mår pissdåligt och många vågar inte berätta eller nämna det mörka.
Tabun behöver lätta, våga prata om det svåra.
Alla kan drabbas och jag tror att Patricks luftslott höll på att spricka, då tog han den "enkla vägen", vilket är så oerhört tragiskt.
Man får ett liv, ta hand om det. Vad kan vara så hemskt att det är bättre att ta sitt liv och lämna sina nära och kära i sorg?
Pengar är inte allt, det enda som är oförlåtligt är om dum*pen kommer på besök, eller misshandel av kvinnor och barn
Citera
2023-07-28, 13:38
Medlem
Stroke,hjärtinfarkt, fibblat med mobilen, tappat ngn viktig substans på golvet el självmord.
Han lär ju inte hållit i ratten tio i två och tittat på vägen i gällande hastighet.
Citera
2023-07-28, 16:47
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Alla kan drabbas och jag tror att Patricks luftslott höll på att spricka, då tog han den "enkla vägen", vilket är så oerhört tragiskt.

Finns ju de som hellre tar den enkla vägen. Finansmannen Ivar Kreuger sköt sig när företaget nekades krediter och fodringsägarna knackade på dörren, hellre det än att leva med skammen.

Man kan ju föreställa sig skvallertidningarnas rubriker om Lyxfällan-Patrick själv hamnat i ekonomisk knipa.

Frun Sara och barnen tog makens död hårt. Hon skriver fortfarande långa inlägg på insta om hur tungt det är att vara änka.
Citera
2023-07-28, 21:35
Avslutad
Citat:
Finns ju de som hellre tar den enkla vägen. Finansmannen Ivar Kreuger sköt sig när företaget nekades krediter och fodringsägarna knackade på dörren, hellre det än att leva med skammen.

Man kan ju föreställa sig skvallertidningarnas rubriker om Lyxfällan-Patrick själv hamnat i ekonomisk knipa.

Frun Sara och barnen tog makens död hårt. Hon skriver fortfarande långa inlägg på insta om hur tungt det är att vara änka.
Kan hon ha varit ovetande om en eventuell ekonomisk kris? Eller en depression?
Blev det helt enkelt för mycket av det goda? Vin och kvinnor?
Jag tycker det är konstigt att ingenting redovisats överhuvudtaget.
Tycker det verkar som att änkan och barnen har en bra uppslutning av kändisvänner...återstår att se om det är bestående vänskap
Citera
2023-07-28, 21:44
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Kan faktiskt vara så att han somna vid ratten .jag var trött när jag var ute och körde bil på en lång sträcka...och tänkte att jag skulle blundat nån sekund.hade jag gjort det och somnat då vet man ju inte var bilen hade hamnat

Enligt ögonvittnen så vinglade han med bilen innan smällen så antagligen somnade han eller så fifflade han med mobilen, men som du skriver så tror jag också att han kan ha somnat. Man vet ju själv hur trött man kan vara dagen efter.
Citera
2023-07-29, 14:39
Medlem
Citat:
Vägen är ganska bred, lastbilen körde sakta, körsträckan Mariefred-Taxinge tar 15-20 min.

Märkligt ändå att vara så trött att man inte klarar att köra den korta biten utan att somna just när lastbilen dök upp. Kan inte ha varit mycket trafik heller på en söndag vid middagstid.

Tror snarare att det handlar om självmord. Tyvärr är det fortfarande locket på. En framgångsrik ekonom ska inte må psykiskt dåligt det är bara Lyxfällan-deltagare som ska göra det.

Han gick troligtvis samma öde till mötes som gamle storspelaren Lill-Strimma Svedberg. Han dog i ett liknande scenario. Var full/bakis, kom över på fel sida och krockade med en buss. Avled omedelbart han med.
Citera
2023-07-29, 15:22
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Han gick troligtvis samma öde till mötes som gamle storspelaren Lill-Strimma Svedberg. Han dog i ett liknande scenario. Var full/bakis, kom över på fel sida och krockade med en buss. Avled omedelbart han med.

Att dö i en krock 1972 var nog inte svårt. Denne Lill-Strimma körde väl en Amazon utan bilbältet på. Det blev lag först 1975.

Patrick körde en stor Porsche Taycan på en modern bred väg en lugn söndag, just när en sandande grusbil passerade vinglade han över i fel körfält och gjorde mos av Porschen. (och sig själv)
Citera
2023-07-29, 17:42
Medlem
Citat:
Att dö i en krock 1972 var nog inte svårt. Denne Lill-Strimma körde väl en Amazon utan bilbältet på. Det blev lag först 1975.

Patrick körde en stor Porsche Taycan på en modern bred väg en lugn söndag, just när en sandande grusbil passerade vinglade han över i fel körfält och gjorde mos av Porschen. (och sig själv)

Ok, var det så olyckan gick till. Så då kan det alltså ha varit halt? Om jag inte minns fel så körde Lill-Strimma en Citroën eller Renault, men kan ha fel. Tror att han krockade med en dansbandsbuss.
Citera
2023-07-29, 19:51
Avslutad
Citat:

För mig det var en Citroën padda han dog i, bör finnas bild på nätet.

Edit:

Här är ett foto på den demolerade bilen: https://rogerlindqvist.blogg.se/2022/december/lennart-lill-strimma-svedbergs-dod-1972.html
Senast redigerad av Pecka- 2023-07-29 kl. 20:02.
Citera
2023-07-29, 19:52
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Ok, var det så olyckan gick till. Så då kan det alltså ha varit halt? Om jag inte minns fel så körde Lill-Strimma en Citroën eller Renault, men kan ha fel. Tror att han krockade med en dansbandsbuss.

Det var inte halt enligt vittnena i lastbilen som han krockade med. Vägen hade troligen saltas och det var tydligen plusgrader. Sedan skrev någon att bilen han färdades i hade någon sorts anordning som automatiskt puttar tillbaka bilen om den kommer över mittlinjen. Jag känner själv inte till bilen och dess utrustning utan skriver bara vad olika skribenter i tråden har skrivit kring vad vittnen i lastbilen har sagt och vad skribenter har skrivit om bilens eventuella utrustning.
Citera
2023-07-29, 20:18
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det var inte halt enligt vittnena i lastbilen som han krockade med. Vägen hade troligen saltas och det var tydligen plusgrader. Sedan skrev någon att bilen han färdades i hade någon sorts anordning som automatiskt puttar tillbaka bilen om den kommer över mittlinjen. Jag känner själv inte till bilen och dess utrustning utan skriver bara vad olika skribenter i tråden har skrivit kring vad vittnen i lastbilen har sagt och vad skribenter har skrivit om bilens eventuella utrustning.

Det var +5 C den söndagen vid middagstid. Lastbilschauffören uppgav att Porschen kamikaze-styrde mot honom i hög fart och att han inte hade en chans att väja undan.
Citera
2023-07-29, 20:26
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Det var +5 C den söndagen vid middagstid. Lastbilschauffören uppgav att Porschen kamikaze-styrde mot honom i hög fart och att han inte hade en chans att väja undan.

Visst var det någon som sa något om att bilen själv också kunde "putta bort" bilen om den kom för nära mittlinjen eller har jag sett det i någon annan tråd?
EDIT: Funktionen jag menar heter tydligen Lane assist
Senast redigerad av Gabriel Knight 2023-07-29 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in