Lyssnade på hennes sommarprogram för några veckor sen. En enda lång harang av självömkan och viktfixering, och detta av en otroligt framgångsrik kvinna på närmare 50 år …
Hon har fått fyra barn, såvitt jag förstår friska och välskapta. Det sista kom efter att hon fyllt 40, vilket är allt annat än självklart att lyckas med. Inte ett ord av tacksamhet eller ödmjukhet för detta. När hon ens nämnde sina barn var det i termer av sin egen viktsituation och att den förstfödde visst var ganska tung.
Hon gnäller och vill inte träna för att hon inte tycker om att svettas och bli andfådd. Hur tror hon att hennes medsystrar gör för att hålla sig i hyfsad form? Hon tycker däremot mycket om mat, och hennes livslånga dröm har varit att vara mager.
Det är ganska ovanligt att fullvuxna kvinnor är naturligt magra, i synnerhet när de närmar sig hennes ålder. Inte minst hormonerna gör sitt till. Och de som ändå är det är ofta beniga och plattbröstade och trivs inte alltid med sina kroppar, de heller.
Den här ekvationen går alltså helt enkelt inte ihop, men ändå sväller hon över av självmedlidande.
Intressant var dock att hon förklarade att hon avskydde ALLT med sitt utseende. Om hon vantrivs med sin kropp när den är som störst är ju inte så konstigt, men hennes ansikte och hår ..? Kan det handla om ett psykiskt problem som dysmorfofobi?
Lite senare hörde jag Maja Nilsson Lindelöfs sommarprogram. Hon är ca 20 år yngre men hade ändå vett att uttrycka både ödmjukhet och tacksamhet.
Camilla Läckberg känns för mig som en ganska liten människa - hur mycket hon än sväller ut.
Hon har fått fyra barn, såvitt jag förstår friska och välskapta. Det sista kom efter att hon fyllt 40, vilket är allt annat än självklart att lyckas med. Inte ett ord av tacksamhet eller ödmjukhet för detta. När hon ens nämnde sina barn var det i termer av sin egen viktsituation och att den förstfödde visst var ganska tung.
Hon gnäller och vill inte träna för att hon inte tycker om att svettas och bli andfådd. Hur tror hon att hennes medsystrar gör för att hålla sig i hyfsad form? Hon tycker däremot mycket om mat, och hennes livslånga dröm har varit att vara mager.
Det är ganska ovanligt att fullvuxna kvinnor är naturligt magra, i synnerhet när de närmar sig hennes ålder. Inte minst hormonerna gör sitt till. Och de som ändå är det är ofta beniga och plattbröstade och trivs inte alltid med sina kroppar, de heller.
Den här ekvationen går alltså helt enkelt inte ihop, men ändå sväller hon över av självmedlidande.
Intressant var dock att hon förklarade att hon avskydde ALLT med sitt utseende. Om hon vantrivs med sin kropp när den är som störst är ju inte så konstigt, men hennes ansikte och hår ..? Kan det handla om ett psykiskt problem som dysmorfofobi?
Lite senare hörde jag Maja Nilsson Lindelöfs sommarprogram. Hon är ca 20 år yngre men hade ändå vett att uttrycka både ödmjukhet och tacksamhet.
Camilla Läckberg känns för mig som en ganska liten människa - hur mycket hon än sväller ut.
