2023-07-27, 18:40
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag vet inte när de tänker presentera resultatet av undersökningar, men det lär inte ligga långt bort i tid. Det är nog åklagaren som velat kika lite.

Under tiden så har jag börjat kolla på de här stegserierna även om vi nog får bäst förutsättningar när protokoll väl släpps. Kommer nog inte gå att helt utröna hur MH rört sig men vi kanske kan få till en lite djupare analys än den som kommer presenteras av utredarna.

I filmsnutten här så emulerar jag en motsvarande iPhone som MH har. Det är med en särskild programvara som egentligen är overkill i sammanhanget (man kan köpa en Ferrari för vad den mest avancerade licensen kostar per år),men analyserna med det kan ge en del svar beroende på hur mycket info som släpps från utredningen av de här händelserna i mobiler. Videon är mer som demo än faktisk analys här inledningsvis.

Här är länken till videon, den går att spela direkt från Gofile och behöver alltså inte laddas ner. Kanske lättast att uppfatta allt om man kollar den i dator:

https://gofile.io/d/VpJS3Y

Håll utkik efter en SMS-notis...

Bra jobbat som vanligt

Ser väldigt äkta ut. Du måste ha jobbat ganska mycket för den filmen.

Jag såg Donken SMS:et
Citera
2023-07-27, 19:05
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det kan ju vara så att dom där 5 och 9 stegen registrerades då hon kämpade med att hålla i Toves armar. Låter rimligt. I alla fall var hon vaken där under nån minut.
Menar du att hon tar mobilen och stoppar den i fickan för att gå till toa och hålla Ts händer?
Citera
2023-07-27, 19:06
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Risken är nog stor att hon gör det, om inte hennes advokat får henne att erkänna sig skyldig till det hon eventuellt har gjort. Även om hon bara har varit ett lealöst vittne som bara har uppfattat ett och annat från sin position i sängen (bland alla saker som låg där). Fattar inte hur hon fick plats, när man ser bilden på sängen.

Hon måste säga som det är utan att tänka in Johanna i svaret hon är skyldig att ge. Att blåneka i HR är inte ett alternativ. Gillberg behöver hjälpa henne på traven. Klarar han det utan att få en eventuell medskyldig att frias?
Är man så oskyldig som vissa här framhäver behöver man inte ljuga överhuvudtaget. Klart att Maja varit med och hållt fast Tove och det finns ingen anledning för den andra mördaren att ljuga om det. Dom där granbarren hamnade nog där då dom hämtade lakan och kärringen har inte sovit en blund. Den stora människan hade inte ens fått plats i den sängen bland allt som stod där enligt bilderna. Det enda som ska rättas till är alla klockslag då jag inte tror att dom stämmer. Undrar hur många olika varianter man läst i den här tråden och speciellt för dom som vurmar har det alltid varit till negerns fördel. Ska bli skönt när livstidsstraffet delas ut till dom 2 vidriga mördarna. Black and white.
Citera
2023-07-27, 19:10
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Menar du att hon tar mobilen och stoppar den i fickan för att gå till toa och hålla Ts händer?
Jag var inte där så jag vet inte om hon stoppade den i fickan eller i arslet. Du var inte heller där och nu har du suttit i snart ett år och fliitigt försvarat din Maja till varje pris. Om jag behöver en advokat nån gång så ska jag fan anlita dig. Du är expert på att hitta på detaljer som gör Maja till en oskyldigt litet lamm och man häpnar över hur uppfinningsrik du är.
Citera
2023-07-27, 19:13
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu var jag igång även utomhus, trappor ner och upp från källaren, så min rapport här är ju inte menat som en jämförelse. Gången till tvättvindan är nog relativt snbb och lång i förhållande till Johannas lilla lgh. Vad jag menade är att det blir avbrott, ibland sekunder, ibland minuter, men man kan förstå att det är en aktivitetsperiod som fortgår.

Och hur de räknar starttid och sluttid kan alltså kanske bero på något sådant.

Maja mådde dåligt, gick på toa, kanske satt där en stund, kanske rörde sig lite i lgh av och till, snackade eller lyssnade med tjejerna. Svårt att tänka ut vad hon pysslat med i den lilla lgh under så lång tid. Kanske glömde Maja något hon gjorde, som att ta ett glas vatten, eller att hon la ifrån sig mobilen på toa och glömde den en stund.
Ja, för att ha något bevisvärde måste stegtiden förklaras på något vis.
Citera
2023-07-27, 19:35
Medlem
Citat:
Men nu har du bestämt att Maja har varit med och dödat och sitter med en död Tove ensam i lgh.

Jag ser inte att åklagaren har bevisat detta.

Och även om det vr så, att Tove låg död i lgh när Johanna åkte och Maja visste detta, så betyder inte det att det är bevisat rättsligt att Maja mördade.

Och Maja är inte helt oskyldig. Hon har ju hjälpt till att forsla ut kroppen till Nye.

Jag har bestämt att Maja varit med och dödat Tove. Nej hon är DÖMD för mord, sen är det bara att vänta på att hr fastställer domen. Den kedjan du menar vars svag delar jag inte din uppfattning om.
Citera
2023-07-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbolt11
Jag har tidigare varit osäker på Majas inblandning i själva mordet men det börjar se mörkt ut för henne nu.

Varför ens ljuga om att hon sovit när så uppenbarligen inte är fallet? Om hon var tvungen att fara med lögner kunde hon väl sagt att hon var utanför porten och rökte eller vad som helst.

Jag antar att hon drar till med den lögnen för att sätta sig själv så långt ifrån mordet som möjligt. Hon är inte speciellt smart.
Citera
2023-07-27, 19:41
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Är man så oskyldig som vissa här framhäver behöver man inte ljuga överhuvudtaget. Klart att Maja varit med och hållt fast Tove och det finns ingen anledning för den andra mördaren att ljuga om det. Dom där granbarren hamnade nog där då dom hämtade lakan och kärringen har inte sovit en blund. Den stora människan hade inte ens fått plats i den sängen bland allt som stod där enligt bilderna. Det enda som ska rättas till är alla klockslag då jag inte tror att dom stämmer. Undrar hur många olika varianter man läst i den här tråden och speciellt för dom som vurmar har det alltid varit till negerns fördel. Ska bli skönt när livstidsstraffet delas ut till dom 2 vidriga mördarna. Black and white.

Ditt negersnack förtar tyvärr en stor del av ditt annars rätt vettiga inlägg.
Citera
2023-07-27, 19:46
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Men nu har du bestämt att Maja har varit med och dödat och sitter med en död Tove ensam i lgh.

Jag ser inte att åklagaren har bevisat detta.

Och även om det vr så, att Tove låg död i lgh när Johanna åkte och Maja visste detta, så betyder inte det att det är bevisat rättsligt att Maja mördade.

Och Maja är inte helt oskyldig. Hon har ju hjälpt till att forsla ut kroppen till Nye.

När vi ändå är inne på bristen av bevis så stämmer det du säger lika bra in på Johanna också??.
Finns inte ett enda tekniskt bevis mot J enbart indicier, Johanna kan i princip ändra sin historia till HR och säga att det var hon som sov i sängen och Maja mördade T ensam, då ska väl bägge frias eller?
Citera
2023-07-27, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
När vi ändå är inne på bristen av bevis så stämmer det du säger lika bra in på Johanna också??.
Finns inte ett enda tekniskt bevis mot J enbart indicier, Johanna kan i princip ändra sin historia till HR och säga att det var hon som sov i sängen och Maja mördade T ensam, då ska väl bägge frias eller?

Ja med tanke på att man menar att Johannas ord inte heller har någon sanningshalt. Hon kan ju ta tillbaka allt mens att hon skyddade Maja
Citera
2023-07-27, 20:01
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Ja med tanke på att man menar att Johannas ord inte heller har någon sanningshalt. Hon kan ju ta tillbaka allt mens att hon skyddade Maja

Exakt, När Johanna blir påkommen med lögner så är hon psykopat, mördare och allt annat hon lastas för men när Maja blir påkommen med lögner då är hon en vilsen rädd liten stackare som inte vill något ont.

Samma sak med att Maja skulle vara så fruktansvärt rädd för Johanna, det kan vara tvärtom, att det är Johanna som i själva verket är livrädd för Maja och vågade inget annat än att hjälpa Maja att dumpa Tove.
Citera
2023-07-27, 20:08
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Risken är nog stor att hon gör det, om inte hennes advokat får henne att erkänna sig skyldig till det hon eventuellt har gjort. Även om hon bara har varit ett lealöst vittne som bara har uppfattat ett och annat från sin position i sängen (bland alla saker som låg där). Fattar inte hur hon fick plats, när man ser bilden på sängen.

Hon måste säga som det är utan att tänka in Johanna i svaret hon är skyldig att ge. Att blåneka i HR är inte ett alternativ. Gillberg behöver hjälpa henne på traven. Klarar han det utan att få en eventuell medskyldig att frias?
Gillberg har klart deklarerat att M är trovärdig och ämnar bevisa det i HR. Det ska bli intressant att höra vad han bygger trovärdigheten på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in