2023-07-27, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Nja, just kapitlet om bögar kanske skrevs ner av någon FB-liknande intolerant person. Det står ju inte precis i i tio guds budord utan är ett dödsstraff sådär lite vid sidan om, inte mycket att oja sig över som det verkar i Bibeln.

Gissar att alla homosexuella som avrättats genom tiderna pg grund av att religösa idioter som tror att bibeln inte är något annat än just en sagobok inte riktigt delar din uppfattning att det inte är så mycket att noja över.

Såhär är det alltid när man diskuterar bibeln med kristna och man påvisar sånt som är fullkomligt absurt omoraliskt eller rent ut sagt förjävligt. .

- Ah men! Asså nja! Just det där delen om att man ska döda bögar är kanske inte sann, men, men allt det andra är det. Och så går man vidare i diskussionen och pratar om slaveri är rätt eller fel vilket också bibeln säger att det är och så är man till baka på - Asså nja .. 😂

Varför i hela friden ägnar man sig åt att så förtvivlat försvara något som helt saknar förankring i verkligheten och på vägen förlora allt vad integritet, moral och trovärdighet heter.
Citera
2023-07-27, 15:58
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Nej, du räddar inte någon, du tänker bara på dig själv. Det är inte av vishet du säger så. Du bryter hellre ner mänskligheten än räddar någon annan än dig själv. Som du inte kommer att lyckas med. Läs Hes 33. Jag ska varna syndare (lögn är en dödssynd), men när du fortsätter ljuga är det på ditt eget ansvar att du dör för att du ljuger. Men jag har räddat mitt liv och behöver inte längre bry mig om dig. Klart att jag ingriper för att förhindra en fysisk död, men du är redan andligt död när du ljuger. Sanningen kommer inte att slå rot hos dig.

Självklart. Jag är en dödlig demon av ultimat visdom som slaktar alla kristna töntar i hela universum för att skydda sanningen om livet och rätten att kunna uttrycka den. Ungefär som Dalai Lama som blir en horn och huggtandsdemon som äter upp alla syndare ibland. Han har sina fienders bäbisar skinnflådda och upphängda på väggen som prydnad och tantrisk segergest över er totalt.

Du har tagit en världslig heroinsmörgås av falska gudars tillverkning och när du dör så faller du ner i värre och hårdare helveten än kristendomen vet finns ens. Det är ingen idé att ens prata med kristna innan man hugger ner dem. Även om ni följde reglerna perfekt och uppnådde dess riktiga mål så skulle ni bara stå där med två tomma händer och vara lika andefattiga som innan. För eran högsta varelse är bara en liten lögnare som egentligen är olycklig och rädd.
Citera
2023-07-27, 15:58
Medlem
Citat:
Haha, berätta om den perfekta boken utan fel. I Sverige byter vi t.ex politik vart fjärde år och homosexualitet var förbjudet till 1979 och kan bli förbjudet igen.

Lägg sedan till att den är 2000 år och Bibeln är sannolikt den mest perfekta samling böcker någonsin skrivits av människan. Nästan så att det är marsianer som lämpat den här. Man kan inte vara så smart för så länge sedan.
Menar du att Bibeln inte är Guds ord? Och att Gud inte är allsmäktig? Inte fan kan man fela om man är allsmäktig och fullkomlig.
Citera
2023-07-27, 15:59
Medlem
Asb3rger1337s avatar
För allt är osannolikt och dessutom inlindat i incitament för lögn. Det är helt enkelt inte trovärdigt och får att bevisa, eller lämnat någon form av bevis vi kan återskapa.

Lägg ner.
Citera
2023-07-27, 15:59
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Gissar att alla homosexuella som avrättats genom tiderna pg grund av att religösa idioter som tror att bibeln inte är något annat än just en sagobok inte riktigt delar din uppfattning att det inte är så mycket att noja över.

Såhär är det alltid när man diskuterar bibeln med kristna och man påvisar sånt som är fullkomligt absurt omoraliskt eller rent ut sagt förjävligt. .

- Ah men! Asså nja! Just det där delen om att man ska döda bögar är kanske inte sann, men, men allt det andra är det. Och så går man vidare i diskussionen och pratar om slaveri är rätt eller fel vilket också bibeln säger att det är och så är man till baka på - Asså nja .. 😂

Varför i hela friden ägnar man sig åt att så förtvivlat försvara något som helt saknar förankring i verkligheten och på vägen förlora allt vad integritet, moral och trovärdighet heter.
Jag är totalt oreligiös. Jag argumenterar med förnuft och vett.

Berätta om varifrån du fått dina perfekta icke-tidsbundna livsregler som människor kommer att acceptera om 2000 år. Hur vet du t.ex att homosexualitet inte förbjuds igen om 20 år, när alla dör av AIDS-2. Kan du ens fatta att bibeln hade rätt i Sverige ända fram till 1979?
Citera
2023-07-27, 16:01
Medlem
Citat:
Jag är totalt oreligiös. Jag argumenterar med förnuft och vett.
Men ändå så använder du bibeln som rättesnöre? Inser du inte hur korkat det är?
Citera
2023-07-27, 16:01
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Menar du att Bibeln inte är Guds ord? Och att Gud inte är allsmäktig? Inte fan kan man fela om man är allsmäktig och fullkomlig.
Du har nog aldrig hört talas om Teodicéproblemet. Om gud är allsmäktig, kan han då göra en sten som han inte kan lyfta?
Citera
2023-07-27, 16:02
Medlem
Citat:
Du har nog aldrig hört talas om Teodicéproblemet. Om gud är allsmäktig, kan han då göra en sten som han inte kan lyfta?
Jodå, och det är väl ett av problemen med guds påstådda allsmäktighet.
Citera
2023-07-27, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Om man på allvar tror att Harry Potter finns och kan trolla på riktigt så är det väl också rätt troligt att man också tror att Voldemort existerar. Vinnaren Skriver har ju uppenbart inte samma förmåga att som andra skilja på fantasier och verklighet.

Jo det har jag. Världen har ingen moral och ingen mänsklig rättighet. Den starkes rätt gäller. Det förstår jag bättre än er andra och därför är jag mer stoisk än er.

If God does not exist, everything is permitted.
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Men ändå så använder du bibeln som rättesnöre? Inser du inte hur korkat det är?
Jag använder inte bibeln som rättesnöre. Jag har inte ens läst den.

Bibeln är en samling historier som gör människor lyckliga, ger dem mening i livet, sammanhang, förklarar döden. Att den fungerat i 2000 år visar ur fantastisk den är. Du är däremot motsatsen till bibeln, totalt okulturell och ovetenskaplig och ytlig. Som alla oerfarna.
Citera
Medlem
Citat:
Haha, berätta om den perfekta boken utan fel. I Sverige byter vi t.ex politik vart fjärde år och homosexualitet var förbjudet till 1979 och kan bli förbjudet igen. och då står bibeln där fast fast vi fladdrar.

Lägg sedan till att den är 2000 år och Bibeln är sannolikt den mest perfekta samling böcker någonsin skrivits av människan. Nästan så att det är marsianer som lämpat den här. Man kan inte vara så smart för så länge sedan.

Så du menar att det finns fel i bibeln? Så vem fasen har då givit dig rätten att avgöra vilka av guds ord som är rätt och vilka som är fel? Menar du att du står över gud eller vad är det du säger? Vad mer i bibeln är ”fel”. Kan du göra en lista?
Citera
2023-07-27, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Skit i att fråga ateister något över huvud taget. De är en utdöende art som kommer vara utdöd inom ett par generationer.

Ateism är ingenting att lägga energi på. Framtiden tillstår religiösa. Ateister dör barnlösa 50% av fallen.

Du förstår hur man filosoferar med en hammare! (En komplimang!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in