Citat:
Ursprungligen postat av
Running_man
Förlåt att jag inte hade en 7-årig studie förberedd med 10.000 dokumenterade fall. Om detta nu behövs för att kritisera en skitprodukt så kan vi väl lika gärna kasta alla såna här trådar i papperskorgen i fortsättningen, ok?
Ingen har väl mer sina kamraters och familjemedlemmars historier?
Så du hade alltså inga vettiga bevis alls för dina påståenden, endast raljerade extremt överdrivna anekdoter….? Tja, som vanlig då…
Tillåt mig lite försynt fråga, hur fan tror du Apple skulle kunna sälja kablar som ”inte tål nånting”…..?
Tror du inte det skulle varit ett ramaskri världen runt och stämningar på mångmiljonbelopp och extrem kritik i alla länders konsumentprogram etc etc etc…?
Notera nu att jag aldrig hävdat att Apples kablar skulle vara de som håller bäst av alla, eller aldrig kan råka ut för problem, slitage eller fel. Bevisligen kan de ju absolut det, och i vissa fall sannolikt mer än dig andra likvärdiga kablar. Och Apples kablar är vanligen skitdyra (men även det har genom tiderna haft vissa missförstånd) men har normalt helt ok kvalitet i sig, men kanske inte i relation till priset.
Som flera i tråden vittnat om så har de inte alls upplevt så enorma problem, som vissa andra vittnar om i sina anekdoter, med Apples laddkablar. Och likaså har de sett liknande problem med många andra tillverkares laddkablar, fast belackarna ofta hävdar att det bara är Apples kablar som de får problem med.
Som jag vittnat om tidigare i tråden, så har jag haft extremt få problem med Apples laddkablar, men råkat ut för denna omtalade ”fnasning” av höljet på ett par Lightning laddkablar, men då efter en ,massa års intensivt användande. Jag fingrade faktiskt lite idag på den ena kvarvarande av dessa kablar, en 2m Lightning. Den ser nu helt för jävlig ut, med stora delar av ytterhöljet i trasor eller trillat bort, men den funkar felfritt än idag. Den är ca 10 år gammal nu. Vet inte om det skulle vara så mycket att klaga på egentligen. Har haft ett gäng andra kablar som gått sönder på betydligt kortare tid.
Så igen så hävdar jag att det vid de allra flesta problem med hållbarhet på kablar, så ligger en stor del av problemet hos användaren själv. I synnerhet när många andra kan använda samma sorts kabel från samma tillverkare utan att uppleva några sådana problem, eller i lika stor grad.