• 1
  • 2
2023-07-25, 22:43
Medlem
Kollade runt lite efter en kostym och de verkar vara ett genomgånde drag.
Citera
2023-07-25, 22:46
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Kollade runt lite efter en kostym och de verkar vara ett genomgånde drag.

Ja, det är högsta modä
Citera
2023-07-25, 23:30
Medlem
Jordgubbes avatar
Breda slag vet jag inte men "gorge line" (alltså insnittet på slaget) är ju på väg uppåt nacken snart, när vänder det.
Citera
2023-07-25, 23:32
Medlem
Lika omodernt som att skriva " omodärnt"
Citera
2023-07-26, 05:29
Medlem
Det beror helt på person. Slaget kan vara brett om du kan bära det.. du kan se ut som en karikatyr från 70-talet, eller så får du till det.
Citera
2023-07-26, 08:57
Medlem
lakritcs avatar
Nja. De flesta kavajer har inte breda slag.
Citera
2023-07-26, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Nja. De flesta kavajer har inte breda slag.

Ok, skicka några exempel då?

Jag är verkligen inte motaglig för mode. SÅ var får man tag i vanlig konstym med god kvalitet?
Citera
2023-07-26, 21:09
Medlem
Breda slag som på 70-talet är inte vanligt. Ska du köpa en kavaj så tror jag att du måste anstränga dig för att hitta en sådan, åtminstone bland de mest vanliga märkena. Senast jag såg breda slag var på en 80-tals fest där vederbörande hade köpt sin kavaj secondhand.
Citera
2023-07-26, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Breda slag som på 70-talet är inte vanligt. Ska du köpa en kavaj så tror jag att du måste anstränga dig för att hitta en sådan, åtminstone bland de mest vanliga märkena. Senast jag såg breda slag var på en 80-tals fest där vederbörande hade köpt sin kavaj secondhand.

Googla: "oscar jacobson kostym"

De där betraktar jag som breda slag.Vi tycker ni andra?

Låt höra att ni integillar oscar jacobson de är precis vad jag väntar mej nu. Men de är ett exempel och detta är märke som inte brukar sticka ut åt något håll.
Citera
2023-07-27, 00:24
Medlem
Litetmongobarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
Googla: "oscar jacobson kostym"

De där betraktar jag som breda slag.Vi tycker ni andra?

Låt höra att ni integillar oscar jacobson de är precis vad jag väntar mej nu. Men de är ett exempel och detta är märke som inte brukar sticka ut åt något håll.

Jag betraktar OJ's som "normala" slag, hade gärna sett ännu bredare. Kika på tex svenska Blugiallo om du vill se breda slag.

Håller med om att de superslimmade Tiger-kavajerna med minimala slag är inte lika populärt som det tidigare varit och att vi går mot lite vidare snitt på både kavajerna, slagen och byxorna.

Jag välkomnar elefantöronen med öppna armar!
Citera
2023-07-27, 11:49
Medlem
perry2s avatar
Mycket är modernt samtidigt nu...

Enkelknäppt dubbelknäppt..tom det fula öppen dubbelknäppning.

De supertighta korta kavajerna är väl klart ute.
Kostym kanske mest vid formella tillfällen numera från att ha varit vanligt vid fler tillfällen.
Citera
2023-07-31, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litetmongobarn
Jag betraktar OJ's som "normala" slag, hade gärna sett ännu bredare. Kika på tex svenska Blugiallo om du vill se breda slag.

Håller med om att de superslimmade Tiger-kavajerna med minimala slag är inte lika populärt som det tidigare varit och att vi går mot lite vidare snitt på både kavajerna, slagen och byxorna.

Jag välkomnar elefantöronen med öppna armar!

Lite 20 tal över de märket!

Annars tänker man lätt på fula 70 tals kostymer när breda slag kommer på tal.

Skulle möjligen kunna tänka mej ljus linnekostym eller likande med breda slag. Men genrealt sätt har lite svårt för de även om Blugiallo var en possitiv överaskning
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in