Citat:
Ursprungligen postat av
ziggarillen
Varför skulle man försöka fuska med en stegräknare och för vem? Sluta fantiser och hitta på saker som inte stämmer. En stegräknare räknar steg och inget viftande med armarna. Glöm det och dessutom har din konstiga stegräknare ingenting med fallet Maja att göra. Sen att det skulle registeras steg när du cyklar är också inbillning för så fungerar det inte. Inte om du sitter i en roddmaskin heller. Bara så att du vet! Majas Iphone registerade dom steg hon gick och det kommer bli hennes fall då lögnerna inte fungerar längre.
Fan också. Min telefon har registrerat steg. Och det är jag som har gått dom. Och nu är Sinéad O'Connor död. Får jag livstid nu då?
Nej. Det funkar ju inte så. Och det visste Rullman också. Det var därför han var så motvillig till att ta fram mer information. Att Maja var vaken och uppe och gick på toa visste vi redan. Att det besöket tog 6-7 minuter tillför precis som advokat Gillberg påpekar ingenting. Vi visste redan att Maja var på toa.
Istället fick Rullman ett bakslag, och hans version bevisar nu att Maja är oskyldig, eftersom hon inte kan ha hållit Toves armar samtidigt som hon har fipplat med sin telefon.
Stegräknaren har aldrig bevisat någon delaktighet i mord och gör det inte nu heller.