Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Helt otroligt. Fullständigt makalöst. Vem hade någonsin kunnat ana detta.
Åklagaren har jag återkommande kritiserat för att han underlåtit sig vissa utredningsåtgärder. Jag har bland annat påstått att det tycks bero på att han riskerar hitta bevis som talar emot hans påståenden och då framförallt om Majas skuld. Och att detta inte är i linje med hans uppdrag som objektiv utredningsledare.
Åsså vidtar han då till sist en ytterligare utredningsåtgärd efter mycket kritik och ifrågasättande i media.
Och så är det precis det som händer.
Åklagare Rullman presterar ett bevis som friar Maja helt från hans anklagelse om mord.
Åklagaren påstår att Maja höll i Toves armar vid mordet som genomfördes vid 0230, och tog flera minuter.
Nu har vi fått teknisk bevisning som klart och tydligt visar att Maja inte kan ha hållit i Toves armar, för då var hon upptagen med att fingra på sin mobil.
Helt otroligt, jag hade aldrig trott att jag skulle få så rätt.

Jag har helt missat att det kommit in nya uppgifter!
Om man kan komma närmare en dödstidpunkt för Tove, vid 02:33 tiden, då visar det visserligen att Maja varit vaken, men mobilen har ju inte rört sig.
Nu säger Majas försvarare att detta inte var några nya uppgifter för honom, de har ju haft tillgång till mobilen.
Han säger ju också att det inte är korrekt att säga att mobilen varit upplåst, utan mer att det är som att screenen blivit ljuslagd, såsom den blir om man rör vid den, eler kollar klockan.
https://sverigesradio.se/artikel/sa-bemoter-advokaten-nya-beviset-mot-18-aringen
Jag kan inte se att detta skulle förändra så mycket mer för Maja, men man skulle väl vilja se hela stegserierna, inte bara start och sluttid.
Gillberg ville ju inte yttra sig innan de nya bevisen kommit till räten, men ny har han alltså gjort det. Kanske finns dessa nu hos hovrätten?
Jag tror inte att det här bevisar på att Mja varit inne i ett badrum och hållit några händer?