2023-07-26, 15:16
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Om de var pedofiler skulle du inte vara här.

Jag tycker det är bra att du skriver. Du gräver gravarna djupare och ger samhället mer motivation.
Varför skulle jag bry mig om vilken sexuell läggning som personerna bakom Dumpen har?
Citera
2023-07-26, 15:18
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
En ny nivå av gädda!
De jobbar mot övergrepp mot barn och du mår oerhört dåligt på grund av det. Det är bättre att du håller käften om du ska fara med osanning snorunge.
Självklart så är sexbrottsmaffians (av vilken Dumpen utgör en del) hetsjakt på vita heteromän störig.
Citera
2023-07-26, 15:20
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tror inte att det spelar så stor roll vad jag skriver om Kanelkakans brev, du kommer ändå inte anse att det finns några bevis. Hur som helst så var konsensus här i tråden att brevet var ett uppenbart påhitt i samband med att det publicerades.

Här är ett av inläggen som jag refererar till. Om du är intresserad så kan du alltid klicka på pilen i vänstra hörnet och följa den delen av diskussionen själv.

För att svara på din sista fråga så är jag medveten om att Dumpen bland annat anlitar sina tolvstegspolare för att leka terapeuter, om det är det du avser.

Jag är tyvärr inte intresserad av att läsa diskussioner med andra när jag vill ha en diskussion med dig. Du kan få gå tillbaka i den och plocka de relevanta källorna som hör till ämnet.

Vem är ens kanelkakan?

Jag nämnde ingenting om terapeuter. Vad anser du om det andra jag faktiskt skrev om?
Citera
2023-07-26, 15:24
Medlem
goofers avatar
Citat:
Jag tror inte att det spelar så stor roll vad jag skriver om Kanelkakans brev, du kommer ändå inte anse att det finns några bevis. Hur som helst så var konsensus här i tråden att brevet var ett uppenbart påhitt i samband med att det publicerades.

Här är ett av inläggen som jag refererar till. Om du är intresserad så kan du alltid klicka på pilen i vänstra hörnet och följa den delen av diskussionen själv.

För att svara på din sista fråga så är jag medveten om att Dumpen bland annat anlitar sina tolvstegspolare för att leka terapeuter, om det är det du avser
.
Snarare ett gäng dagdrivare från "livets hårda skola" utan vare sig utbildning eller lönearbete.
De vill väl men det är ju trist att de skall fantisera ihop historier som är helt orealistiska.
Det finns så mycket äkta elände ändå, skriv om det dumpen!
Citera
2023-07-26, 15:25
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Självklart så är sexbrottsmaffians (av vilken Dumpen utgör en del) hetsjakt på vita heteromän störig.

Dumpen tar även fast män som är homosexuella, bi eller annan hudfärg. De exkluderar ingen förutom de som låter bli att söka barn för sexuella övergrepp.
Citera
2023-07-26, 15:26
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Snarare ett gäng dagdrivare från "livets hårda skola" utan vare sig utbildning eller lönearbete.
De vill väl men det är ju trist att de skall fantisera ihop historier som är helt orealistiska.

Dumpen skriver även om det. Du finner det under rubriken rättsbevakning.
Citera
2023-07-26, 15:27
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag är tyvärr inte intresserad av att läsa diskussioner med andra när jag vill ha en diskussion med dig. Du kan få gå tillbaka i den och plocka de relevanta källorna som hör till ämnet.

Vem är ens kanelkakan?

Jag nämnde ingenting om terapeuter. Vad anser du om det andra jag faktiskt skrev om?
Jag är inte intresserad av att förklara för någon som inte ens orkar klicka på en länk som leder till ett i tråden tidigare publicerat inlägg.

Kanelkakan är pseudonymen som Dumpen använde då de publicerade en novell som handlade om hur dottern till en uthängd gubbe reagerar på uthängningen.

Du är alldeles för oklar och svävande för att jag ska kunna ha en uppfattning om "det andra" som du skriver om. Det var därför som jag gissade på tolvstegarna.
Citera
2023-07-26, 15:29
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag kan gå med på dagdrivare från livets hårda skola, men om man känner till det språkbruk som tolvstegare håller sig med så är det enkelt att identifiera dessa (i synnerhet terapeutkärringen som var med på någon eller några uthängningar under förra sommaren) som sådana.
Citera
2023-07-26, 15:30
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Anser du att pedofiler är högre utbildade än resten av världen.
Trevligt att du vill vara delaktig i diskussionen. Välkommen.
Citat:

Vem är ens kanelkakan?

Han fabulerar och hoppas att nån kommer tro på honom. Men faktum är att det inte kommer förändra nånting iallafall. Hade nåt av det han skrivit varit sant så går det inte att säga emot, men det går inte argumentera mot barns lidande.

Falsk ryktesspridning är en ny taktik. Gräver gravarna djupare…
Citat:
Jag kan gå med på dagdrivare från livets hårda skola, men om man känner till det språkbruk som tolvstegare håller sig med så är det enkelt att identifiera dessa (i synnerhet terapeutkärringen som var med på någon eller några uthängningar under förra sommaren) som sådana.
Visa exempel.

Intressant att du läser berättelser, men du har inte berörts av dem.
Det triggade dig att hata dumpen ännu mer.
Vad får er att bli nöjda med livet?
Senast redigerad av LeCastle 2023-07-26 kl. 15:33.
Citera
2023-07-26, 15:35
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Jag är inte intresserad av att förklara för någon som inte ens orkar klicka på en länk som leder till ett i tråden tidigare publicerat inlägg.

Kanelkakan är pseudonymen som Dumpen använde då de publicerade en novell som handlade om hur dottern till en uthängd gubbe reagerar på uthängningen.

Du är alldeles för oklar och svävande för att jag ska kunna ha en uppfattning om "det andra" som du skriver om. Det var därför som jag gissade på tolvstegarna.

Om det inte är en länk till en trovärdig källa så läser jag mycket hellre din åsikt skriven med dina ord. Då vet jag att det jag läser är någonting du står för. Jag anser också att förmåga att redovisa trovärdiga källor är grundläggande i en diskussion.

Så att du ska slippa gå tillbaka och läsa infogar jag det jag skrev nedan:

Dumpen gör mer än att fiska efter gäddor. De låter inte bara de barn som fallit offer berätta sin historia utan de håller sig och oss uppdaterade om pågående rättsfall som involverar verkliga barn. Det finns också gäddor som förgripit sig på barn i sin omgivning (hongäddan, mrx, #96, #184)

Markerade stycket utgör det enda du fäst uppmärksamheten vid. Håller du därför med om resten?
Citera
2023-07-26, 15:40
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Om det inte är en länk till en trovärdig källa så läser jag mycket hellre din åsikt skriven med dina ord. Då vet jag att det jag läser är någonting du står för. Jag anser också att förmåga att redovisa trovärdiga källor är grundläggande i en diskussion.

Så att du ska slippa gå tillbaka och läsa infogar jag det jag skrev nedan:

Dumpen gör mer än att fiska efter gäddor. De låter inte bara de barn som fallit offer berätta sin historia utan de håller sig och oss uppdaterade om pågående rättsfall som involverar verkliga barn. Det finns också gäddor som förgripit sig på barn i sin omgivning (hongäddan, mrx, #96, #184)

Markerade stycket utgör det enda du fäst uppmärksamheten vid. Håller du därför med om resten?
Det här är ett diskussionsforum, inte ett akademiskt papper. Ditt tjat om källa (som du givetvis inte kommer att läsa) syftar bara till att trötta ut mig.

Att Dumpen bevakar domstolarna är jag inte särskilt förtjust i. Jag har samma åsikt om Lexbase, m.fl. så kallade rättsdatabaser, så det är inte en åsikt som bara gäller Dumpen.
Citera
2023-07-26, 15:45
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Dumpen skriver även om det. Du finner det under rubriken rättsbevakning.
Det verkar som många Dumpenmotståndare inte läser om något på Dumpen.
De läser knappt chattarna och vill helst inte se bilderna som Gäddorna skickar till vad de tror är barn/unga.
Trots det så har dom åsikter om allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in