2023-07-26, 12:58
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusselhelvete
Lite länkar...

Svenska CV90:
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/15a0i0f/swedish_cv9040_in_service_with_the_armed_forces/

Ryssråttor försöker attackera men...ja. ni ser:
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/15a1iyi/the_assault_group_of_the_russian_air_force_came/

Drös med ryssråttor i liksäckar utmed vägarna:
https://www.reddit.com/r/RussiaUkraineWar2022/comments/15a1lxf/a_ukrainian_reconnaissance_drone_discovered_that/
Dessa vodkapundare trodde det skulle bli en walk in the park. Jag såg det på twitter igår fulla med lik i din andra länk. Sopsäckarna i din tredje länk har jag inte sett men det är väldigt vackert....
Citera
2023-07-26, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Nej, det är inte samma sak. Putin har sagt att han ska avnazifiera Ukraina. Inte Ryssland. Nazismen i Ryssland vänder sig inte mot ryssar. Nazismen i Ukraina har ryssar som sin främsta fiende. Du begriper inte skillnaden?

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ukraina tar lite mark i öst och söder men förlorar nu enorma områden upp i norr där Ryssland gått på offensiven.

Det hela känns löjligt, byter man områden med varandra?

Hela upplägget är meningslöst. Jag föreslår att man sätter sig ner och diskuterar saken

Väst har snart slut på material att skicka.

Ryssland har mer att sätta in av både t90 och t72

Inte lika bra som leopard, men låt oss inse fakta, leopard slås ut. 11 st nu enligt oryx, vad är verklig siffra?

Fredsavtal behövs säger de som diskuterat saken och jag håller med

Sorry Vatnik, ingen fredsförhandling för dig så länge Ryssland är kvar i Ukraina. Väst har hur mycket som helst att skicka, Ryssland har ingen chans öht när det gäller produktion.

Men, dröm på du, det förändrar inget på marken.
Citera
2023-07-26, 13:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är ändå imponerande att Ryssland måste ta hjälp av Iran för att få fram fungerande drönare. Ryssland påstod sig ha världens näst största och bästa armé efter USA, men det vi sett av Rysslands militär i Ukraina är ett enormt haveri. Ryssarnas egna drönare störtade i stora mängder och visade sig vara enkla hemmasnickrade träkonstruktioner med bensintankar av vattenflaskor.

Jodå, men det skall sägas att detta bör ge bekymrande "väck i pannan" hos alla ukraina-sympatisörer. Vi ser ju nog skadan de gör alleredan idag. Vad kan man förvänta sig på andra sidan året, när de har fabriken i produktion ?

Får bara hoppas att Ukrainas "anti-dron" kapacitet håller trinn..
Citera
2023-07-26, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jo dom mer seriösa medierna rapporterar faktiskt om att Ukraina gör framsteg i Bakmut. Vad rysk media tvingas rapportera av regimen är ju ointressant i sammanhanget.

Och varje steg framåt för Ukraina sin kamp mot mördarregimen i Kreml är ju trots allt ett steg framåt. Vi får hoppas att kollapsen för ryssen i Bakhmut och resten av det man tillfälligt ockuperat av grannlandet inte dröjer alltför länge. för varje framgång för Ukraina är ju trots allt en framgång även för den övriga civiliserade världen. Kriminella regimer som den i Ryssland måste ju sättas på plats om vi vill ha en framtid i fortsatt fred i vårt Europa.

Påståendet som åkt runt här (och i sin egen tråd) i ett par dagar var att Bakhmut nu var helt inringat av Ukraina, eller näst intill. Det är inte i närheten av att stämma, och ingen seriös nyhetskälla jag har sett påstår något i den stilen, men de som postade här hade huggit det från PR-twitttrare och en soundbite i nån tjoffsig Youtube-video full med struntprat.

Resten är bara dina pålagda moraliska floskler. Pengar och ekonomi trumfar i längden storsvenska (eller halvrasistiska) floskler om att Karl XII skulle uttrycka Sveriges eviga mission att stå på vakt mot Ryssland (och att Bandera och Mazeppa också är våra hjältar), eller neo-con-liberalt prat (sedan början av förra året är ju dessa två motsatta strömningar märkligt nog allierade),. När de ekonomiska och strategiska realiteterna blir för mycket ramlar flosklerna ner i diket och även NATO-länder anpassar sig efter den nya kartan. Jag har sett den typen av helomvändningar tidigare, som på kommando vänder alla plötsligt kappan...
Citera
2023-07-26, 13:10
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Sorry Vatnik, ingen fredsförhandling för dig så länge Ryssland är kvar i Ukraina. Väst har hur mycket som helst att skicka, Ryssland har ingen chans öht när det gäller produktion.

Men, dröm på du, det förändrar inget på marken.
Samma skit om och om igen. Fred fred fred! Packet kör det snacket när de vet att allt går åt helvete!
Citera
2023-07-26, 13:10
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Här ser du själv

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-ukrainian.html?m=1

11 bekräftade utslagen leopard, det går inte så bra som man hoppats
Och jämfört med de ryska siffrorna hur tycker du det går då?
Citera
2023-07-26, 13:13
Medlem
Citat:
Jag baserar min åsikt och kunskap på information som tidigare var helt legitim och inte ifrågasatt här invänt heller. Slår vad om att många av er som låter mest här inne inte var så intresserade av Ukraina innan Rysslands invasion. Putins propaganda ger jag inte mycket för lika lite som Propagandan från Kiev. Det är lite Dunning-Kruger över er, de som uppenbart är mest okunniga, ignoranta och egentligen ointresserade av fakta är de mest självsäkra och som låter mest här inne.

Märker av att du liksom några av tidigare deltagare i tråden tappar det där med att kritiskt granska sina källor och den allmänna föråelsen för hur den rysska propagandan och mentaliteten fungerar.
Jag är själv enbart intresserad av fakta och har följt utvecklingen i både Ryssland och Ukraina sen slutet av 90talet då jag började jobba med dessa länder.
Du köper lite mycket av den rysska propagandan framför allt gällande Nazismen i Ukraina och ditt hat mot USA, samtidigt som du uppenbarligen ser OSSE rapporter som propaganda men refererar gärna till omskrivna rapporter där Lreml medvetet misstolkar innebörden.
Hur skall vi då se dig som trovärdig.
Ett litet tipps, läser man propaganda från en regim som normalt använder lögnen så behöver den inte innehålla sanning.
Citera
2023-07-26, 13:15
Medlem
Citat:
Jovisst, håller i grunden med om det du skriver. Men här är det lite väl mycket som talar för att det inte bara är ”coolhets-nazism”. Azovbataljonen var ju långt ifrån enda grupperingen som terroriserade minoriteter i Ukraina, finns en handfull till. Förutom nazistiska attribut som hakkors och vargkors både i form av fanor och tatueringar så dessa hyllningar av Stepan Bandera av även myndighetspersoner och politiker samt alla dessa rasistiska uttalanden som dessutom spridit sig långt utanför Ukraina (bl.a. i detta forum). Lite för mycket grejer för att ignorera.

Det finns oerhört mycket värre grupperingar i Ukraina än Azov. De pro-ryska rebellerna som tillsammans med ryssar terroriserar folket i Donbas.
Citera
2023-07-26, 13:17
Medlem
Citat:
Här ser du själv

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-ukrainian.html?m=1

11 bekräftade utslagen leopard, det går inte så bra som man hoppats

Samtidigt förlorar Ryssland betydligt mer.
Citera
2023-07-26, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Får ändå säga att det måste vara underhållande för de andra medlemmarna att Belarus lockas. Snart kanske till och med Nord Korea blir lockade att skicka in en ansökan.
Undra om Belarus haft folkomröstningar för att höra folket röst om att ingå i BRICS eller för den delen om sagt sitt om att Ryssland placerar kärnvapen i deras land?
Menar, alla proryssar skriker ju om hur odemokratisk Sverige är som ansöker till Nato utan att svenskarna får säga sitt.
Citera
2023-07-26, 13:30
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Märker av att du liksom några av tidigare deltagare i tråden tappar det där med att kritiskt granska sina källor och den allmänna föråelsen för hur den rysska propagandan och mentaliteten fungerar.
Jag är själv enbart intresserad av fakta och har följt utvecklingen i både Ryssland och Ukraina sen slutet av 90talet då jag började jobba med dessa länder.
Du köper lite mycket av den rysska propagandan framför allt gällande Nazismen i Ukraina och ditt hat mot USA, samtidigt som du uppenbarligen ser OSSE rapporter som propaganda men refererar gärna till omskrivna rapporter där Lreml medvetet misstolkar innebörden.
Hur skall vi då se dig som trovärdig.
Ett litet tipps, läser man propaganda från en regim som normalt använder lögnen så behöver den inte innehålla sanning.

Bra skrivet! Hoppas du och andra kan följa din egen klokskap. Byt ut lite ”hat mot USA” mot ”Rysshat” etc.
Citera
2023-07-26, 13:36
Medlem
Citat:
Jag baserar min åsikt och kunskap på information som tidigare var helt legitim och inte ifrågasatt här invänt heller. Slår vad om att många av er som låter mest här inne inte var så intresserade av Ukraina innan Rysslands invasion. Putins propaganda ger jag inte mycket för lika lite som Propagandan från Kiev. Det är lite Dunning-Kruger över er, de som uppenbart är mest okunniga, ignoranta och egentligen ointresserade av fakta är de mest självsäkra och som låter mest här inne.

Tror faktiskt att du har rätt i en sak, nämligen den att gemene man skiter i både Ryssland och Ukraina. (eller gjorde iaf innan schackspelarens smo)
Vad folk däremot har svårt för är när nationer startar helt omotiverade krig samt mördar, plundrar och våldtar. Där har du den enkla anledningen till folks avky gentemot ryssarna i dagsläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in