2023-07-25, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Kanskje du vil oppgi hvilken side du fant at det står om antidepressiva?

Et søk på "antidepressiva" gir null treff i boken, så det Havhest skriver er usant. Boken "Lørenskog-mysteriet" har ikke skrevet dette eller på noen måte gjort en fremstilling slik Havhest forsøker seg på. Det er ille for saken og diskusjonen at noen forfalsker detaljer og attpåtil fremstiller det som at en bok står som kilde, når det faktisk ikke er sant. Havhest vil med andre ord ikke kunne oppgi noen side i boken om dette.
Citera
2023-07-25, 15:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Rart at TH "glemte mobilen i forbauselsen", når den var i bruk hele den dagen for å ringe hit og dit...

Mobilen skal ha vært i bruk helt frem til kl. 13.20 da det ble avsluttet en kort samtale med TEH.
Når bekymringen topper seg og man frykter det står om liv og helse, forlater man jo ikke mobilen.

Det kunne jo komme et anrop tilbake og greit å holde kontakten med andre. Men nei, akkurat da...

Han har visst ikke helt kontroll på kronologien, godeste TH.
Han ble altså "forbauset" allerede før han oppdaget at AE var borte.
I tillegg gikk han gjennom hele huset på leting, uten å finne hunden som var innelukket i finstua.

I tillegg skulle visst kidnapperne ha fått idéen etter intervjuet i DN, men så viste det
seg altså at planleggingen startet minst en hel måned før det sto på trykk.
Citera
2023-07-25, 15:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
I tillegg gikk han gjennom hele huset på leting, uten å finne hunden som var innelukket i finstua.

I tillegg skulle visst kidnapperne ha fått idéen etter intervjuet i DN, men så viste det

Han sa at han var uti garasjen å så etter henne, og så gikk han inn igjen og fant brevet, men han så ikke hunden da som var rett ved siden av, innenfor den døren med glassvindu. Den la han merke til når han sto på kontoret. Da hørte han at den peip. Han hørte ikke noen piping når han sto ved den røde stolen og leste brevet. Den røde stolen som er 1 meter unna døra til finstua. Annes telefon som han ringte til fra kontoret, hørte han ikke, selv om den var bare 3 meter unna, men hunden som da var enda flere meter unna, den hørte han, enda den var bak en lukket dør. Nei, det er ingenting som henger på greip.
Det må jo være et eller annet som har gått galt med planen, derfor alle disse logiske bristene der det kan se ut som at forklaringene ikke er planlagte, og det er derfor jeg tenker på om at den egentlige planen var at hun skulle drepes oppe ved hytta på kvitfjell. At hun skulle "kidnappes" mens TH og de andre satt i møte. Møtet ble utsatt til dagen etterpå fordi AE hadde skjønt at hun skulle drepes, og dermed måtte hun drepes der og da i S4. Men det er bare en fornemmelse, trenger selvsagt ikke være slik. VE har sagt at han var i møte den 31 okt, mens den andre mannen sa at møtet var den 1 november.
Edit: Ved å drepe henne ved hytta, så slipper man unna alle disse naboene som kan se og huske. Det er også lettere å frakte henne vekk siden det er skog rundt der. Åstedet der vil ha samme "fordel" med at THs dna naturlig vil finnes der siden han har tilhørighet der.
Politiet har sagt at de har funnet tegn/spor på at hun skulle drepes ved et tidligere tidspunkt. Jeg undrer hva dette dreier seg om.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-07-25 kl. 16:16.
Citera
2023-07-25, 18:08
Medlem
Citat:

Ja enten det gjelder reaksjonsmønster eller det rent praktiske som hyttetur, ringeavtaler, møteavtaler, lunsjtidspunkter, eller hvordan bevegelsene i S4 foregikk, enten kvelden før eller dagen etter, så blir det surr i rekkefølge og sammenheng når det stilles spørsmål.

På papiret kan en nøye og lenge gjennomtenkt plan virke bombesikker, men gjennomføringen blir noe helt annet med alle detaljene som skal henge sammen og kunne forklares på en troverdig måte. I tillegg kommer det uforutsette man ikke tok høyde for som et forstyrrende element.
Senast redigerad av Jayce 2023-07-25 kl. 18:27.
Citera
2023-07-26, 11:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det står ingenting i "Lørenskog-Mysteriet" om antidepressiva eller Hagens eventuelle bruk av dette.
"Antidepressiva" gir ingen treff, "depr" gir kun treff på da Lillehammer gikk inn i en økonomisk depresjon etter OL i '94.

"Medisin" og "psyk" gir ikke noe særlig utslag heller, bortsett fra der hvor Hagen under gjennomlesing av avhørene vil at hans bruk av medisiner skal fjernes fra avhørene, siden han ikke mener det har relevans for saken.
(Her vil han merkelig nok også at det skal strykes at han har fortalt om at Lisbeth har fått seg venner i den lokale foreningen, dette syns han heller ikke burde være med....)

Ingen av "psyk"-treffene omhandler Hagen.

Det er ganske dumt å forsøke å lyve om innholdet fra en kilde mange har tilgang på og lett kan slå opp i.

Hva er hensikten med dette?

Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Et søk på "antidepressiva" gir null treff i boken, så det Havhest skriver er usant. Boken "Lørenskog-mysteriet" har ikke skrevet dette eller på noen måte gjort en fremstilling slik Havhest forsøker seg på. Det er ille for saken og diskusjonen at noen forfalsker detaljer og attpåtil fremstiller det som at en bok står som kilde, når det faktisk ikke er sant. Havhest vil med andre ord ikke kunne oppgi noen side i boken om dette.
Man kan ikke stole blindt på søkemotorer, de gir ikke 100% treff på alle ord.

Jeg har boken "Lørenskog Mysteriet" i papirform, og det blir altfor mye arbeid for meg å lese hele boken, bare for å gi et sidetall. Opplysningen ang antidepressiva var kun et lite avsnitt.

Siden jeg har planer om å lese boken på nytt, kan jeg gi sidetall når jeg finner avsnittet, foreløpig kan jeg bare kildehenvise til boken.

Men siden dere har E-bok-utgaven av "Lørenskog Mysteriet", så kan dere kanskje hjelpe meg å finne sidetall hvor det står, at politiet også beslagla en nøkkel de fant i S4, som var merket "hjemme"?

Edit: Jeg fant sidetallet selv! Det står på s. 76 i Lørenskog Mysteriet.

Politiet var inni boligen S4 om kvelden den 31.10. 18, samme dag AEH forsvant. I boligen S4 finner politiet en IPad, en hvit konvolutt, en IPhone, en nøkkel med påskriften "hjemme", en almanakk og en Nokia, politiet beslaglegger gjenstandene.

Åpenbart stemmer ikke opplysningen at GM hadde tatt husnøkkelen med seg.
Senast redigerad av Havhest 2023-07-26 kl. 12:10.
Citera
2023-07-26, 13:03
Medlem
Svartedikets avatar
Dagbladet melder at MWL blir sittende i varetekt minst fire uker til.
Politiet sier de tar sikte på å holde ham fengslet til saken skal opp for retten.

Siterer:
Mannen som er siktet for drapsforsøk etter å ha avfyrt flere skudd på en parkeringsplass ved Ikea på Furuset 21. februar, varetektsfengsles i fire nye uker. Det kommer fram i en kjennelse fra Oslo tingrett onsdag.

- Politiet tar sikte på holde siktede varetektsfengslet til saken er endelig avgjort, heter det i kjennelsen.

Det legges til at man antar å kunne gjennomføre en hovedforhandling i saken innen utgangen av 2023, eller seinest i første kvartal 2024.
Spent på hva de finner ut om den faktiske bakgrunnen for skytingen.
Så angt har han sitter fem måneder i varetekt, noe som kanskje bare er mulig
på grunn av strafferammen for drapsforsøk? Jeg kjenner ikke jussen her.

Jeg kjøper ikke forklaringen om at dette var en havarert klokkehandel, ei heller
forklaringen om at han skylder penger for et lån til eiendomsinvesteringer.
Man skyter ikke etter folk på offentlig sted for noe slikt. Da tar man det til retten
eller forliksrådet.

Det er jo tydelig at politiet tar seg god tid med etterforskningen av dette.
Koblingen hans til PSS er særdeles interessant. Han var jo også involvert
i en skyteepisode i fjor vinter på Vestli.
Citera
2023-07-26, 13:11
Avslutad
Citat:
Dagbladet melder at MWL blir sittende i varetekt minst fire uker til.
Politiet sier de tar sikte på å holde ham fengslet til saken skal opp for retten.

Siterer:
Mannen som er siktet for drapsforsøk etter å ha avfyrt flere skudd på en parkeringsplass ved Ikea på Furuset 21. februar, varetektsfengsles i fire nye uker. Det kommer fram i en kjennelse fra Oslo tingrett onsdag.

- Politiet tar sikte på holde siktede varetektsfengslet til saken er endelig avgjort, heter det i kjennelsen.

Det legges til at man antar å kunne gjennomføre en hovedforhandling i saken innen utgangen av 2023, eller seinest i første kvartal 2024.
Spent på hva de finner ut om den faktiske bakgrunnen for skytingen.
Så angt har han sitter fem måneder i varetekt, noe som kanskje bare er mulig
på grunn av strafferammen for drapsforsøk? Jeg kjenner ikke jussen her.

Jeg kjøper ikke forklaringen om at dette var en havarert klokkehandel, ei heller
forklaringen om at han skylder penger for et lån til eiendomsinvesteringer.
Man skyter ikke etter folk på offentlig sted for noe slikt. Da tar man det til retten
eller forliksrådet.

Det er jo tydelig at politiet tar seg god tid med etterforskningen av dette.
Koblingen hans til PSS er særdeles interessant. Han var jo også involvert
i en skyteepisode i fjor vinter på Vestli.
Det står at han er siktet i saken...

For orden skyld kan du tydeliggjøre hvilken sak MWL er siktet i, for han er jo IKKE siktet i denne saken; "Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31".
Senast redigerad av Havhest 2023-07-26 kl. 13:15.
Citera
2023-07-26, 13:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det står at han er siktet I saken...

For orden skyld kan du tydeliggjøre hvilken sak han er siktet i, for MWL er jo IKKE siktet i denne saken; "Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31".

Nei, MWL er ikke siktet for noe i forsvinningssaken etter det vi vet.
Grunnen til at han har en viss relevans for "vår" sak er at han ble dømt i en
bedragerisak der også PSS var involvert. De har med andre ord en forbindelse.

Dernest er MWL nær venn med driftssjefen i TH Eiendom AS.

Det vil jeg anse som en interessant posisjon.

Legger vi til straffehistorikken med vold, bedragerier, stoff, ran og ikke minst bortføring, vil
jeg påstå han er en person politiet bør sjekke grundig. I dommen han fikk for bortføring i 1999
sto det bl.a. at bortføringen "bar preg av torpedovirksomhet, og ble utført på oppdrag fra andre".
Han skal ha skyldt penger, og kidnappet da altså en person som "alternativ betaling".

MWL har også god kunnskap om kryptovaluta.

Vi snakker m.a.o. om en person som passer meget godt som moduskandidat.
Med forbindelser både til TH og det politiet omtaler som "organisert kriminalitet".
Citera
2023-07-26, 14:03
Avslutad
Citat:
Nei, MWL er ikke siktet for noe i forsvinningssaken etter det vi vet.
Grunnen til at han har en viss relevans for "vår" sak er at han ble dømt i en
bedragerisak der også PSS var involvert. De har med andre ord en forbindelse.

Dernest er MWL nær venn med driftssjefen i TH Eiendom AS.

Det vil jeg anse som en interessant posisjon.

Legger vi til straffehistorikken med vold, bedragerier, stoff, ran og ikke minst bortføring, vil
jeg påstå han er en person politiet bør sjekke grundig. I dommen han fikk for bortføring i 1999
sto det bl.a. at bortføringen "bar preg av torpedovirksomhet, og ble utført på oppdrag fra andre".
Han skal ha skyldt penger, og kidnappet da altså en person som "alternativ betaling".

MWL har også god kunnskap om kryptovaluta.

Vi snakker m.a.o. om en person som passer meget godt som moduskandidat.
Med forbindelser både til TH og det politiet omtaler som "organisert kriminalitet".
Ja, det er klart at vi ikke kan utelukke, men samtidig må man ha det klart for seg, at TH mest sannsynlig har, mer eller mindre, en slags forbindelse til de fleste i næringslivet i Lørenskog - enten direkte eller via via.

Det er tydelig at nærmiljøet har kjent til at HHB2 hadde bekjentskaper i samme miljø som MWL, etter hva jeg leser i tråden, dvs hvis man skal tro på alt som blir skrevet. Det skal man selvsagt ikke, men slike rykter kan hypotetisk ha blitt utnyttet av en (eller flere) utspekulert og manipulerende GM.

Dette er postet allerede februar 2019 (det var nok ikke bare Adrtrt som kjente til ryktene):

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

2019-02-13, 10:02 #2315
Ursprungligen postat Adrtrt
Ja, egentlig. Han lar seg ikke presse. De skrev at politiet ikke skulle blandes inn, det var det første han gjorde. Og at han ikke vil la seg presse til å betale. Ja, hun har dårlig rygg, forferdelige smerter.

2019-02-13, 10:27 #2318
TH har stålkontroll på det meste, men kan også miste kontrollen og besinnelsen. I starten var det mange i nær krets som trodde dette var skjedd. Da var hun bare forsvunnet.Ingen visste om bortføring og pengekrav, før første pressekonferanse. Kun TH og barna. Men etter pressekonferansen ble de fleste spekulasjoner om at han hadde gjort henne noe lagt døde. Han har jo også alibi i form av telefonsamtalen. Noen gikk videre med å spekulere i om han kan ha leid noen til å drepe henne, og arrangere det som en bortføring. Spekulasjonene nådde nye høyder da kontakten lå død, og ingen nye "purringer" kom. Men så kom det ny kontakt. Så nå tror vi vel alle på at dette er en reell bortføring.
Diskusjonen nå går på hvem som står bak. Men jeg tror det beste TH kan gjøre er å betale, det er en mulighet han burde benyttet seg av. Jeg mener at han i stor grad har ofret sin kone her. Beløpet er stort, men det vil ikke ruinere ham. Håper det ikke er for sent, og at de vil betale nå. Men det virker som de fortsatt lar politiet styre skuta her.

2019-02-15, 12:37 #2404
Og jeg har begynt å tenke veldig mye på omgangskretsen et av barna hadde i yngre år. Dette var farlige personer, som kan ha kommet i store vanskeligheter, dette er et hardt kriminelt miljø. De gikk med skuddsikre vester husker jeg.

2019-02-15, 14:21 #2420
Det kan jeg ikke tro stemmer. Om sønnen. Det er datteren med politibeskyttelse jeg sikter til. Saken er gammel, men han var en god venn av henne. Stygg sak. Omgangskretsen hennes inneholdt på den tiden noen personer tilhørende skumle miljø. Og jeg tenker at mange av dem antagelig har fortsatt sin kriminelle bane, kanskje satt seg i gjeld hos en liga osv. De har jo også vært hjemme hos dem. Jeg mener jo de som har gjort dette må ha kjennskap til huset.

2019-02-15, 14:28 #2421
Ja, torpedoen. Han er død. Men det var flere som ham i omgangskrets. Jeg tror ikke sakene har tilknytning, men kanskje ikke det var tilfeldig at han søkte tilflukt der.

2019-02-15, 17:43 #2443
Søte unge jenter og dørvakter på 90-tallet... Dørvaktene på de mest populære stedene var gjerne også torpedoer. Og det har ikke gått så bra med de fleste av dem. Datteren født i 75 har vel mer enn nok med å drive ridesenteret tenker jeg. Hun har vel hatt noen verv og roller. Men det ser ut til at eldstedatteren er «arvingen». Jeg vil presisere at jeg absolutt ikke tror noen av barn kan ha noe med dette å gjøre, utover å kanskje ha kjent feil folk tidligere i livet. Ingen av dem har levd luksuriøse liv, men ingen har traktet etter det heller. De kunne lett gått etter noen med penger, da de er i kretsen.

2019-02-18, 16:42 #2709
Jeg så at en i toppledelsen til Falck, eid av Verisure, var en av de som var i den skumle omgangskretsen rundt datteren på 90-tallet. Sikkert en tilfeldighet. En selger fra Verisure var der dagen før for å selge/oppdatere alarmsystem. Dette fikk jeg fram da jeg begynte å søke på navn jeg husker fra denne tiden.

2019-02-21, 13:55 #2785
Ursprungligen postat av Adrtrt
Det er mye som er rart med denne bortføringen.
TH og AEH har hatt et problematisk ekteskap. Før man visste om bortføringen, så trodde mange i nær familie at hun var på krisesenter, drept av TH eller selvmord. Hun hadde nettopp skaffet seg en valp, blitt mer sosial siste året med gamle venninner, og koste seg med barnebarn, så selvmord virket rart. Så kom pressekonferansen. TH hadde 100% alibi og kunne ikke ha drept henne egenhendig, og å orkestrere en så voldsom hendelse, er som du påpeker helt unødvendig. Det er kun den ene datteren som har hatt kriminell omgangskrets, og det er lenge siden. Hun lever et svært tilbaketrukket liv, det gjør de alle egentlig.
Hevnmotiv ser ut til å være beste kort. Allikevel rart at det da går utover hans eldre kone, og at det er lagt opp på en måte som sannsynligvis ikke gir avkastning. Mulig de har tenkt at det ville betales, og at de feilberegnet planleggingen her. TH gikk direkte til politiet, og beløpet er for stort til at det vil fungere i Monero.
Jeg tenker at de som utførte selve bortføringen er en "celle", og de som krever inn penger en annen. Oppdragsgiver sitter kanskje som en ukjent identitet, som ikke skal kontaktes. Usikker på hvordan slikt legges opp. De tettskrevne arkene er skrevet på et språk som bærer preg av google translate fra øst-europisk til norsk. Hvor vanskelig er det å skrive noe sånt på perfekt engelsk? Merkelig detalj i mine øyne.
Senast redigerad av Havhest 2023-07-26 kl. 14:56.
Citera
2023-07-26, 16:28
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja, det er klart at vi ikke kan utelukke, men samtidig må man ha det klart for seg, at TH mest sannsynlig har, mer eller mindre, en slags forbindelse til de fleste i næringslivet i Lørenskog - enten direkte eller via via.

Det er tydelig at nærmiljøet har kjent til at HHB2 hadde bekjentskaper i samme miljø som MWL, etter hva jeg leser i tråden, dvs hvis man skal tro på alt som blir skrevet. Det skal man selvsagt ikke, men slike rykter kan hypotetisk ha blitt utnyttet av en (eller flere) utspekulert og manipulerende GM.

At TH har mange forbindelser til næringslivet både i Lørenskog og kringliggende områder
er helt åpenbart. Men her snakker vi knapt nok om næringsliv. MWL er etter rullebladet å
dømme en notorisk forbryter, hvis "næringsdrift" fikk ham dømt senest i fjor høst.
Hans "forretningsforbindelser" tilhører et av Norges tyngste kriminelle miljøer.
Og som han selv har vist, er dette folk som skyter på hverandre når "handelen" går dårlig.
Her kunne han endt opp med liv på samvittigheten, kanskje til og med folk han ikke skjøt
på i utgangspunktet.

Forøvrig er det at en som har vokst opp i Lørenskog har hatt kriminelle bekjentskaper, knapt
nok oppsiktsvekkende i seg selv. Når det gjelder rykter som hypotetisk kan ha blitt utnyttet
av en eller flere utspekulerte og manipulerende GM, så er det en kjensgjerning at en mann
datteren tidligere hadde et kort forhold til, beryktet for bl.a. torpedovirksomhet, også har
deltatt i investeringsprosjekter med en av de tiltalte i Pareto/Severstal-saken. Som vi vet
pekte TH tidlig på disse Pareto-meglerne og mente de kunne ha et hevnmotiv mot ham
fordi de ble anmeldt av THs børskamerat Fre*drik Sn*eve. Et ganske tynt argument, siden
det var flere enn dem som saksøkte Pareto, totalt sju investorer. Til syvende og sist var
det heller ikke så mye igjen å "hevne", da kun én av meglerne ble dømt, til en straff pålydende
ett års betinget fengsel.
Citera
2023-07-26, 17:58
Avslutad
Citat:

Dette er postet allerede februar 2019 (det var nok ikke bare Adrtrt som kjente til ryktene):

2019-02-13, 10:02 #2315
Ja, egentlig. Han lar seg ikke presse. De skrev at politiet ikke skulle blandes inn, det var det første han gjorde. Og at han ikke vil la seg presse til å betale. Ja, hun har dårlig rygg, forferdelige smerter.

2019-02-13, 10:27 #2318
TH har stålkontroll på det meste, men kan også miste kontrollen og besinnelsen. I starten var det mange i nær krets som trodde dette var skjedd. Da var hun bare forsvunnet.Ingen visste om bortføring og pengekrav, før første pressekonferanse. Kun TH og barna. Men etter pressekonferansen ble de fleste spekulasjoner om at han hadde gjort henne noe lagt døde. Han har jo også alibi i form av telefonsamtalen. Noen gikk videre med å spekulere i om han kan ha leid noen til å drepe henne, og arrangere det som en bortføring. Spekulasjonene nådde nye høyder da kontakten lå død, og ingen nye "purringer" kom. Men så kom det ny kontakt. Så nå tror vi vel alle på at dette er en reell bortføring.
Diskusjonen nå går på hvem som står bak. Men jeg tror det beste TH kan gjøre er å betale, det er en mulighet han burde benyttet seg av. Jeg mener at han i stor grad har ofret sin kone her. Beløpet er stort, men det vil ikke ruinere ham. Håper det ikke er for sent, og at de vil betale nå. Men det virker som de fortsatt lar politiet styre skuta her.

2019-02-15, 12:37 #2404
Og jeg har begynt å tenke veldig mye på omgangskretsen et av barna hadde i yngre år. Dette var farlige personer, som kan ha kommet i store vanskeligheter, dette er et hardt kriminelt miljø. De gikk med skuddsikre vester husker jeg.

2019-02-15, 14:21 #2420
Det kan jeg ikke tro stemmer. Om sønnen. Det er datteren med politibeskyttelse jeg sikter til. Saken er gammel, men han var en god venn av henne. Stygg sak. Omgangskretsen hennes inneholdt på den tiden noen personer tilhørende skumle miljø. Og jeg tenker at mange av dem antagelig har fortsatt sin kriminelle bane, kanskje satt seg i gjeld hos en liga osv. De har jo også vært hjemme hos dem. Jeg mener jo de som har gjort dette må ha kjennskap til huset.

2019-02-15, 14:28 #2421
Ja, torpedoen. Han er død. Men det var flere som ham i omgangskrets. Jeg tror ikke sakene har tilknytning, men kanskje ikke det var tilfeldig at han søkte tilflukt der.

2019-02-15, 17:43 #2443
Søte unge jenter og dørvakter på 90-tallet... Dørvaktene på de mest populære stedene var gjerne også torpedoer. Og det har ikke gått så bra med de fleste av dem. Datteren født i 75 har vel mer enn nok med å drive ridesenteret tenker jeg. Hun har vel hatt noen verv og roller. Men det ser ut til at eldstedatteren er «arvingen». Jeg vil presisere at jeg absolutt ikke tror noen av barn kan ha noe med dette å gjøre, utover å kanskje ha kjent feil folk tidligere i livet. Ingen av dem har levd luksuriøse liv, men ingen har traktet etter det heller. De kunne lett gått etter noen med penger, da de er i kretsen.

2019-02-18, 16:42 #2709
Jeg så at en i toppledelsen til Falck, eid av Verisure, var en av de som var i den skumle omgangskretsen rundt datteren på 90-tallet. Sikkert en tilfeldighet. En selger fra Verisure var der dagen før for å selge/oppdatere alarmsystem. Dette fikk jeg fram da jeg begynte å søke på navn jeg husker fra denne tiden.

2019-02-21, 13:55 #2785
Ursprungligen postat av Adrtrt
Det er mye som er rart med denne bortføringen.
TH og AEH har hatt et problematisk ekteskap. Før man visste om bortføringen, så trodde mange i nær familie at hun var på krisesenter, drept av TH eller selvmord. Hun hadde nettopp skaffet seg en valp, blitt mer sosial siste året med gamle venninner, og koste seg med barnebarn, så selvmord virket rart. Så kom pressekonferansen. TH hadde 100% alibi og kunne ikke ha drept henne egenhendig, og å orkestrere en så voldsom hendelse, er som du påpeker helt unødvendig. Det er kun den ene datteren som har hatt kriminell omgangskrets, og det er lenge siden. Hun lever et svært tilbaketrukket liv, det gjør de alle egentlig.
Hevnmotiv ser ut til å være beste kort. Allikevel rart at det da går utover hans eldre kone, og at det er lagt opp på en måte som sannsynligvis ikke gir avkastning. Mulig de har tenkt at det ville betales, og at de feilberegnet planleggingen her. TH gikk direkte til politiet, og beløpet er for stort til at det vil fungere i Monero.
Jeg tenker at de som utførte selve bortføringen er en "celle", og de som krever inn penger en annen. Oppdragsgiver sitter kanskje som en ukjent identitet, som ikke skal kontaktes. Usikker på hvordan slikt legges opp. De tettskrevne arkene er skrevet på et språk som bærer preg av google translate fra øst-europisk til norsk. Hvor vanskelig er det å skrive noe sånt på perfekt engelsk? Merkelig detalj i mine øyne.

Citat:
At TH har mange forbindelser til næringslivet både i Lørenskog og kringliggende områder
er helt åpenbart. Men her snakker vi knapt nok om næringsliv. MWL er etter rullebladet å
dømme en notorisk forbryter, hvis "næringsdrift" fikk ham dømt senest i fjor høst.
Hans "forretningsforbindelser" tilhører et av Norges tyngste kriminelle miljøer.
Og som han selv har vist, er dette folk som skyter på hverandre når "handelen" går dårlig.
Her kunne han endt opp med liv på samvittigheten, kanskje til og med folk han ikke skjøt
på i utgangspunktet.

Forøvrig er det at en som har vokst opp i Lørenskog har hatt kriminelle bekjentskaper, knapt
nok oppsiktsvekkende i seg selv. Når det gjelder rykter som hypotetisk kan ha blitt utnyttet
av en eller flere utspekulerte og manipulerende GM, så er det en kjensgjerning at en mann
datteren tidligere hadde et kort forhold til, beryktet for bl.a. torpedovirksomhet, også har
deltatt i investeringsprosjekter med en av de tiltalte i Pareto/Severstal-saken. Som vi vet
pekte TH tidlig på disse Pareto-meglerne og mente de kunne ha et hevnmotiv mot ham
fordi de ble anmeldt av THs børskamerat Fre*drik Sn*eve. Et ganske tynt argument, siden
det var flere enn dem som saksøkte Pareto, totalt sju investorer. Til syvende og sist var
det heller ikke så mye igjen å "hevne", da kun én av meglerne ble dømt, til en straff pålydende
ett års betinget fengsel.
Jeg har ikke hevdet at MWL er endel av næringslivet i Lørenskog.

Det blir jo litt tullete at du klipper bort den delen av innlegget mitt, som viser (ifølge Adrtrt som påstår at hen kjenner Hagenfamilien + det kriminelle miljøet i Lørenskog) en forbindelse mellom MWL og HHB2 (AEH og THs datter):

Det finnes likevel ingen synlig direkte forbindelse mellom MWL og TH, forbindelsen er via via, dvs forbindelsen er indirekte gjennom idrett (TH har vært sponsor for Lørenskog ishockey klubb), venner, forretningsforbindelser (med forbindelser til Lørenskog ishockeyklubb/MWL), THs datters tidligere venner/kjæreste.

Sånn sett så kan man si at forbindelsen mellom TH og MWL er "via via"/indirekte gjennom næringslivet også, for det er uansett ingen direkte forbindelse mellom TH og MWL.

Samme kan det være... Det har uansett ikke fremkommet at MWL har noe med Hagensaken å gjøre.
Senast redigerad av Havhest 2023-07-26 kl. 18:27.
Citera
2023-07-26, 20:27
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Jeg har ikke hevdet at MWL er endel av næringslivet i Lørenskog.

Det blir jo litt tullete at du klipper bort den delen av innlegget mitt, som viser (ifølge Adrtrt som påstår at hen kjenner Hagenfamilien + det kriminelle miljøet i Lørenskog) en forbindelse mellom MWL og HHB2 (AEH og THs datter):

Det finnes likevel ingen synlig direkte forbindelse mellom MWL og TH, forbindelsen er via via, dvs forbindelsen er indirekte gjennom idrett (TH har vært sponsor for Lørenskog ishockey klubb), venner, forretningsforbindelser (med forbindelser til Lørenskog ishockeyklubb/MWL), THs datters tidligere venner/kjæreste.

Sånn sett så kan man si at forbindelsen mellom TH og MWL er "via via"/indirekte gjennom næringslivet også, for det er uansett ingen direkte forbindelse mellom TH og MWL.

Samme kan det være... Det har uansett ikke fremkommet at MWL har noe med Hagensaken å gjøre.
Det kommer sikkert snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in