2023-07-25, 23:46
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Vad har brottet mot Twatty med Dumpen att göra? Har inte ens på deras Facebook sett någon tycka det var okej gjort av killen som slappade Twatty?

Patetiskt resonerat.

Och skicka kukbild till 12-åring är jävligt mycket värre än "ganska opassande".

Män som gör det kan beskrivas med prins Andrews ord om Epstein "he has quite obviously conducted himself in a manner unbecoming".
Citera
2023-07-25, 23:47
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Du har helt rätt i att det ser ut som att gäddorna är farligt nära en gräns när de dyker upp till mötena. Samtidigt vet vi inte hur någon av de hade agerat i skarpt läge.
I fallen där möte inte avtalats utan gäddor hängts ut enbart med chat som underlag blir den gränsen ännu längre bort.

Dubbelmoralen jag uppfattar ligger i att Dumpen förväntar sig att "gäddor" ska hålla sig på gott moraliskt avstånd från dagens lagstiftning, medan de själva balanserar på en mycket tunn tråd vis a vis annan lagstiftning.
Ett annat sätt att närma sig det är: hur stor är sannolikheten att en gädda lagförs för den klandervärdiga handling de gjort? Ställ det mot sannolikheten att Dumpen förlorat ett förtalsmål?
Varför är det då ingen som stämt de? Med största sannolikhet hittar du svaret i skam och i rädsla. Ergo är sannolikheten liten att dumpens agerande ens prövas juridiskt.

Gott moraliskt avstånd ska inte behövas, räcker med avstånd, det vill säga avhålla sig från brott. I Dumpensammanhang gör ju gäddorna det på grund av upplägget - det är objektivt omöjligt för dem att begå en våldtäkt mot barn när de träffar S och P, så att säga. Så lagföringen är noll där.

Det som stökar till det, eller vad vi ska säga, det som gör att det blir debatt i denna tråd om saken är, som jag ser det, just detta faktum kontra hur det hade kunnat bli om Dumpen hade varit ett riktigt barn. Och där vet vi inte av uppenbara skäl hur många gäddor som de facto hade förövat våldtäkt.

Men om jag säger så här, för min del ligger det nära till hands att i åtskilliga fall anta det med till visshet gränsande sannolikhet. Ta bara Rektorsgäddan (#180). Det stod klart att han hade allt klart och nämnde före konfrontationen att han ville få en avsugning mot betalning.

Jo, skam och rädsla är nog definitivt en faktor som spelar in, varför gäddan avstår att driva process.
Citera
2023-07-25, 23:47
Medlem
På tal om Twatty ramlade jag över det här inlägget. Urdrag:
Citat:
Drevet mot den misshandlade personen pågick före misshandeln i grupper på facebook, officiellt på privatpersoners profiler osv.
Med privatfotografier från ett av tillfällena bla, samt från personer som hittade honom på olika platser, sökte hans bostad samt honom....bla.
Hade du varit tillräckligt intresserad så hade du hållt dig uppdaterad och varit medveten om detta, ganska enkelt, ganska snabbt...
Det uppmanades till våld, det skrevs att våld skulle utföras, etc....pga personens ihärdiga sökande efter unga flickor i Ludvika, Smedjebacken, garpenberg bla.
När han sedan släpptes från polisstationen, uppsökte han och cirkulerade kring en skola vid ett skoldisco.
Allt detta och mycket, mycket mer skrevs det om - men INTE på Dumpen.
Officiellt, mellan privatpersoner, telefoner gick varma.
Dom ENDA som uppmanade till lugn i officiella inlägg - var Sara och Patrik på Dumpen!!!

https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/951250866228664/
Citera
2023-07-25, 23:48
Medlem
Citat:
De riktningslinjer som används av övrig press preaenterar samhällsnyttig information på ett sådant sätt att individens integritet skyddas.
Hade jag varit gädda hade jag varit livrädd för att stämma. Inte för att förlora utan av rädsla för egen ock min omgivnings säkerhet. bemöter inte direkt kritik med öppna armar och accepterande ordalag. Dumpens anhängare har redan visat vad de går för i form av misshandel, hot, förföljelse, skadegörelse osv.

Mitt fetade... Det skulle gäddan tänkt på INNAN han försökte träffa barn. Eller hur?
Citera
2023-07-25, 23:50
Medlem
Citat:
Du har helt rätt i att det ser ut som att gäddorna är farligt nära en gräns när de dyker upp till mötena. Samtidigt vet vi inte hur någon av de hade agerat i skarpt läge.
I fallen där möte inte avtalats utan gäddor hängts ut enbart med chat som underlag blir den gränsen ännu längre bort.

Dubbelmoralen jag uppfattar ligger i att Dumpen förväntar sig att "gäddor" ska hålla sig på gott moraliskt avstånd från dagens lagstiftning, medan de själva balanserar på en mycket tunn tråd vis a vis annan lagstiftning.
Ett annat sätt att närma sig det är: hur stor är sannolikheten att en gädda lagförs för den klandervärdiga handling de gjort? Ställ det mot sannolikheten att Dumpen förlorat ett förtalsmål?
Varför är det då ingen som stämt de? Med största sannolikhet hittar du svaret i skam och i rädsla. Ergo är sannolikheten liten att dumpens agerande ens prövas juridiskt.
Rädsla definitivt och säkert i många fall medvetenheten om att mer graverande saker sannolikt då kommer fram i ljuset.
Citera
2023-07-25, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PundarSara
Precis de skiter i om anhöriga blir trakasserade, barn blir mobbade i skolan. Jag vet inte om det är sant fast det går ett rykte om att en har åkt på stryk för att han liknade någon som hade hängts ut på dumpen.Vid det här lagret med tanke på hur deras sektmedlemmar beteer sig hade det inte förvånat mig. Dessutom fick han inte ens en ursäkt.

Var nånstans hör du dessa rykten? Hänger du på gäddforum?
Citera
2023-07-25, 23:53
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Vad har brottet mot Twatty med Dumpen att göra? Har inte ens på deras Facebook sett någon tycka det var okej gjort av killen som slappade Twatty?

Patetiskt resonerat.

Och skicka kukbild till 12-åring är jävligt mycket värre än "ganska opassande".
Det är inte "Twatty" som PundarSara pratar om, utan denna: https://sverigesradio.se/artikel/josef-18-misstogs-for-sexforbrytare-hotades-med-basebolltra
Citera
2023-07-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Det är inte "Twatty" som PundarSara pratar om, utan denna: https://sverigesradio.se/artikel/josef-18-misstogs-for-sexforbrytare-hotades-med-basebolltra
Misstogs han inte för att vara Twatty då? Han ser 100% fräschare ut så riktig förolämpning i så fall.
Citera
2023-07-26, 00:02
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Misstogs han inte för att vara Twatty då? Han ser 100% fräschare ut så riktig förolämpning i så fall.
Förvisso, men ursprungsfrågan löd som följer:
Citat:
Du menar alltså att det är rätt att misshandla någon för att personen ifråga liknar någon som har hängts ut på dumpen?

Sen var det ju inte att han liknade T, utan att han hade en liknande bil med närliggande registreringsnummer.
Senast redigerad av Anteaus 2023-07-26 kl. 00:05.
Citera
2023-07-26, 00:05
Medlem
Citat:
Jag fattar din koppling då, men var skrev jag att det skulle vara okej någonsin? Det hör inte till Dumpens verksamhet, de har aldrig uppmanat till våld, tvärt om och det var hetsjakt efter äcklet på stan och i Facebook innan folk ens visste vem det var. Jag ser det som det i mycket högre grad är Twatty och hans agerande i hålan orsakat killens problem.
Citera
2023-07-26, 00:06
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:

Sen var det ju inte att han liknade T, utan att han hade en liknande bil med närliggane registreringsnummer.

Jag är ganska säker på att ingen här tycker våld är en lösning. Speciellt inte våld mot en oskyldig. Tycker någon här att det var rätt får ni gärna säga till.
Citera
2023-07-26, 00:07
Medlem
Citat:
Vad tror hon ska hända? Man tar ifrån en man allting han har att leva för. Familj & arbete. Anhöriga blir trakasserade. så hörde jag att det var någon som fick stryk bara för att han liknade en uthängd gädda. Hade inte förvånat mig.

Mitt fetade

Vems fel är det att HAN förstör ALLT han hade att leva för?

Tänk efter innan du svarar... Lungt o stilla så det inte blir kortslutning i huvudet på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in