2023-07-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Goa propaganda skrifter du länkar till. Här ska du få några andra länkar som ändå är svenska. Tidningar som jag normalt sett tar avstånd ifrån för att de är super-vänster (och det är inte jag) men vill ändå visa att kunskapen om dessa nazistiska strömning finns och har funnits lång tid i Sverige. Letar du internationellt så finns hur mycket som helst som inte kommer från ryssarna. Ukrainsk nationalism och hur de behandlar sina minoriteter i landet är vedervärdigt. Vidrigt att svenska vapen hamnar i händerna på nassar. Att vi skulle komma dit är helt sjukt om man tänker efter.

https://expo.se/2022/03/nej-azov-ar-inga-hjaltar

https://www.etc.se/ledare/varfoer-accepteras-kyiv-independents-nazistkopplingar
Kommer inte ens läsa dina länkar. Varför accepteras Wagners Nazi sympatisörer?
Ni ryssbögar är så konstiga. Å enda sidan vill ni strida för anti hbtq, gamla kristna värderingar osv. Sen suger ni av Kadyrov som påstår att det här är ett heligt Allah krig emot väst. Ni ändrar hela definitionen av nazist. Helt plötsligt är en nazist någon som inte vill ta den i röven av Ryssland, det blir liksom så töntigt. Patetiskt.

Det finns ingen egentlig substans i något ni säger. Ni bara spyr ur er skit och hoppas att något ska fungera. Det är det som är så äckligt, ni står egentligen inte för någonting. Ni byter åsikter konstant efter vad som kan passa in just för dagen.
Ush. Silkesryggar.

Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Givetvis.
Men att det sker just nu är gissningsvis ingen slump. Kanske ukrainas motoffensiv svider litegrann?
De röstar även igenom att undantagen för fäder som har "många barn" eller "handikappade barn" ska bort. Mycket humant

Ja på tal om härliga kristna värderingar. Offra familjefäder och handikappade barn...
Typiskt ryssnazism...
Citera
2023-07-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
barnamördare v.puttins högsta önskan just nu är knappast ett tvåfrontskrig. Med tanke på den ryska trashanksarméns genomklappning mot Ukraina, bör den betydligt bättre tränade och utrustade polska armén göra processen kort mot vitryssland och ryssarna kommer inte heller att ha mycket att sätta emot (då man med all tydlighet visat hur oförsvarad gränsen är). De på papperet 750K trupper som Luka har, lyckades 2021 inte ens slå ner protester mot regimen utan rysk hjälp, så de hade enligt Nato-klassificering knappt ens räknas som reservister.

Om Polen skulle gå in i Belarus så skulle man uppfylla dom flestas önskedrömmar utom Putins. Att få hjälp att kasta av det ryska oket utan att själva behöva göra ett dyft. Alla korrumperade politiker fängslas, alla ryssar kastas ut, Belarus med i västvärldens gemenskap. Antagligen skulle dom flesta belarusier kapitulera direkt. Dom skulle kanske baka pajer att ge till dom invaderande som ryssarna hade blivit itutade av sina propagandister. Och Polackerna skulle knappast hänge sig åt krigsbrott som ryssarna.
Citera
2023-07-25, 23:21
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Du öppnade inte ens länkarna va? :-) En beklämmande faktaresistens. Vad har detta och göra med hur Ryssland behandlar sina minoriteter? Eller ens om Ryssland vore nazistiskt i sig? Vi pratar inte om att stödja Ryssland i detta, eller hur? I övrigt så skadar det nog inte om du läser på lite om nazismen som ideologi. Du kan ju börja med Wikipedia som ändå rätt kortfattat sammanfattar

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Nazism
Givetvis klickade jag inte på dina länkar. För det första kan jag inte ryska och för det andra så litar jag inte på dig.
Du kommenterade hur Ukraina behandlar sina minoriteter, då bekräftade jag för dig att du ser stickan i Ukrainas öga men inte bjälken i Poopins brunöga, helt enkelt. Ta det för vad du vill, det skiter jag högaktningsfullt i.
Citera
2023-07-25, 23:23
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Kajsa Ekis Ekman är en fullständig idiot och det är även Morgan Finnsiö.
Kajsa kan man undra om hon får mystiska betalningar i krypto från öst.
Morgan Finnsiö är förmodligen bara ett kommunistäckel.

Sedan blev ju idiot Kajsa sparkad från idiot kommunist blaskan ETC strax efteråt att texten publicerades.
https://www.flamman.se/ekis-ekman-sparkas-fran-etc-anledningen-ar-inte-den-har-texten/

Vi ska inte glömma dem som relativiserar ryssarnas brott.

Alltså här är jag böjd att faktiskt hålla med dig om skribenterna. Men det var inte min poäng med länkarna. De må vara idioter men faktan artiklarna lutar sig på är inte fel. Detta är bekräftat av många olika tidningar och dokumentärer internationellt som inte har rysskopplingar. Det här var heller inte på något sett okänt för dem som faktiskt var intresserade av vad som hände i Ukraina innan Putins invasion och innan väst vevade igång sin propagandamaskin.
Citera
2023-07-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Läste på SVT att Ryska drönare stoppar motoffensiven.

Dags att inse att motoffensiven är en fasäd.

Zelensky borde bege sig till skrivbordet och skriva på fredspapper.

Krävs att Ryska sidan gör det också men de vägrar fred och att lämna Ukraina utan vill kriga och dö.
Citera
2023-07-25, 23:31
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Tack för din förklaring. Jag tror du får vara medveten om att en stor andel av läsarna idiotförklarar ett inlägg och användare som påstår att en "nazistisk regim" skulle kunna ha en judisk president. Din version av "nazism" som anti-rysk passar snarare med Kremls propaganda, men återigen är idén med en rysktalande judisk president i en "nazistisk regim" då en motsägelse.

Notera att jag ställde frågan inte för att diskvalificera dina åsikter och inlägg om nazism i Ukraina utan som en del av att rensa upp i diskussionen om "nazism" i Ukraina resp. Ryssland som knappast är särskilt produktiv för närvarande, och förmodligen bättre lämpad för en egen tråd.

mvh fb /Mod

Jag håller med dig om att det finns en del motsägelser i detta. Jag tror i och för sig inte att Zelinsky själv skulle vara nazist. Däremot har han alla gånger utnyttjat dessa strömningar i landet för propagandan mot Ryssland. Han har välsignat Azovbataljonen och betecknat dem som hjältar när det är välkänt att de grundar sig i en nazistisk rörelse. Håller med dig om att detta borde lyftas ut till en egen tråd för att det är intressant även om det tangerar trådens ämne.
Citera
2023-07-25, 23:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Jag är svensk som dig gubben. Skulle stå fadäs.
De åker nog hem om ett par månader och alla jublar över det. Ryssland får sina områden de har övertagit och vi i väst hjälper så snällt med våra skattepengar och bygger upp deras land igen. Och stöttar självklart all pengatvättning åt Blackrock och multum av andra och politiker.

Ryssland klarar inte av att vinna kriget längre.

Det bästa Putin kan hoppas på är att "trötta ut" väst, men där är vi inte än.., och under denna tid så tillförs Ukraina med moderna vapen. Sätt även till de långtgående säkerhetsprogram (ifrån väst) som sträcker sig på 5 år minst. Idag har man inte heller ett modernt flygvapen, men det är ju som bekant på väg att ändra sig. Lägg sedan till att Ukrainas egna vapenproduktion börjar ta sig, med väst-komponenter som Ryssland inte har tillgång till. Rheinmetall-fabriken, BAE har öppnat kontor i Ukraina och få se vad det leder till..

Ryssland kan inte vinna kriget. Hej.., om du inte tror på mig.., bara lyssna på ryssarna själv vid fronten. De vill inte heller vara där och deras ledarskap är närmast bottenskrap som ger blaffen i sina soldaters välbefinnande. Då kan man inte förvänta sig några bra resultat..
Citera
2023-07-25, 23:32
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nu har Sjoggu landat i Nordkorea och Putin planerar resa till Kina. Det ryska krypandet och fjäskandet för kommunistdiktaturer (och den islamiska staten Iran) är verkligen fascinerande med tanke på att rysstrollen här vill hävda att Ryssland är nån sorts högerstat. Kriminella kommunistsvin är väl en mer korrekt beskrivning av vad Putin och hans medbrottslingar är...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1150982

Notera att Sjojgu rest till Nordkorea och inte tvärtom vilket tyder på att ryssarna behöver något från kommunisterna. Hela upplägget andas desperation. Mötet kunde ha skett utan att man förannonserat det. Nu framställer ryssarna sig som pissluffare som förnedrar sig själva och behöver hjälp från ett u-land. Rocketman kommer att sälja det ryssarna behöver mycket dyrt, kanske går han med på att dra igång en ny kampanj med provokationer mot USA och Sydkorea men då vill han ha något riktigt värdefullt i utbyte från Putin.
Citera
2023-07-25, 23:35
Medlem
%s avatar
Citat:
Läste på SVT att Ryska drönare stoppar motoffensiven.

Dags att inse att motoffensiven är en fasäd.

Zelensky borde bege sig till skrivbordet och skriva på fredspapper.
Ukrainas motoffensiv är ingalunda någon "fasäd"(sic). De har tagit tillbaka en del territorium, men framförallt slagit ut stora mängder artilleri och ammunitionsdepåer. Vad gjorde ryssen under sin vinteroffensiv?
Citera
2023-07-25, 23:36
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnIde
Kommer inte ens läsa dina länkar. Varför accepteras Wagners Nazi sympatisörer?
Ni ryssbögar är så konstiga. Å enda sidan vill ni strida för anti hbtq, gamla kristna värderingar osv. Sen suger ni av Kadyrov som påstår att det här är ett heligt Allah krig emot väst. Ni ändrar hela definitionen av nazist. Helt plötsligt är en nazist någon som inte vill ta den i röven av Ryssland, det blir liksom så töntigt. Patetiskt.

Det finns ingen egentlig substans i något ni säger. Ni bara spyr ur er skit och hoppas att något ska fungera. Det är det som är så äckligt, ni står egentligen inte för någonting. Ni byter åsikter konstant efter vad som kan passa in just för dagen.
Ush. Silkesryggar.

Ja på tal om härliga kristna värderingar. Offra familjefäder och handikappade barn...
Typiskt ryssnazism...

Gud vilken låg nivå det är på er. Diskuterar jag med barn eller är ni bara efterblivna?

Det är väl ingen som accepterar Wagner eller gillar dem? Vad svamlar du om? Vem spyr skit? Vad är det för åsikt som byts? Att ha en fruktsam diskussion blir ju omöjlig om du inte ens vill titta på det jag länkar till. Varför ens då kommentera.
Citera
2023-07-25, 23:41
Medlem
Citat:
Gud vilken låg nivå det är på er. Diskuterar jag med barn eller är ni bara efterblivna?

Det är väl ingen som accepterar Wagner eller gillar dem? Vad svamlar du om? Vem spyr skit? Vad är det för åsikt som byts? Att ha en fruktsam diskussion blir ju omöjlig om du inte ens vill titta på det jag länkar till. Varför ens då kommentera.
Nej. Det är du som har låg nivå. Du försöker ändra definitionen på nazism. Länkar till kommunister.

Wagner är väldigt accepterade. Är du född igår?
O ja en diskussion med en som ändrar definitionen av nazism. Är i sig omöjligt, larvigt och rent utsagt barnsligt. Jag kommenterar för allt du säger motsäger sig självt och det är så larvigt att man undrar hur fan du kan sitta och skriva skiten du gör?

Tror du någon här tar dig på allvar?
Citera
2023-07-25, 23:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Notera att Sjojgu rest till Nordkorea och inte tvärtom vilket tyder på att ryssarna behöver något från kommunisterna. Hela upplägget andas desperation. Mötet kunde ha skett utan att man förannonserat det. Nu framställer ryssarna sig som pissluffare som förnedrar sig själva och behöver hjälp från ett u-land. Rocketman kommer att sälja det ryssarna behöver mycket dyrt, kanske går han med på att dra igång en ny kampanj med provokationer mot USA och Sydkorea men då vill han ha något riktigt värdefullt i utbyte från Putin.

Ja Nordkorea har en armé på 1,2 miljoner man. Kanske skickar de 600 000 till Ukraina
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in