2023-07-24, 19:06
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Alla länder har inte infört något sådant (dumt) krav på att vapnen endast får användas inom Ukrainas gränser. Att vissa länder agerar så är ett problem för Ukraina, det är svårt att vinna om fienden kan känna sig helt säker på att inte förlora något på egen mark.

USA borde sluta upp med de där dumheterna.
Titta, ännu en vatnik som skriker Fred Fred Fred! Det kommer inte ske och det vet du om vatnik.

Vi dett forlora och sluuuta ge vappen till Ukraina for det er intte su bra. Fy er Naatoo.
Citera
2023-07-24, 19:08
Medlem
Jag har varit på semester ett tag och inte kunna följa tråden allt för intensivt.

Har det kommit något nytt om CV9040? eller för några andra Svenska vapen i kampen mot den lille invaderaren.
Citera
2023-07-24, 19:09
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Svartnegern som är Benito Musevenis son vill skicka negrer mot Ukraina. Detta är putins allierade. Detta är vad mongolen förlitar sig på.
Skicka in era negrer då så kommer ni inte överleva 2 veckor. Tycker ni att mongolen behandlar sina negrer väl? Vänta bara tills ni är vid fronten....

https://www.africanews.com/2023/03/31/uganda-will-send-soldiers-to-moscow-to-defend-putin-if-need-be-presidents-son/

Kom igen niggers....

Det visar vilken intellektuell nivå putlers supporters befinner sig på, skicka sina negersoldater til Moskva... Hahahaha...
Citera
2023-07-24, 19:09
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tack för länken. Det här ju bara för sjukt. Det kan ju inte vara sant? Är det någon som trollar? Vad ska max 10 000 wagneriter kunna uträtta när de ställs mot en modern armé om 150 000 man (i krigstid)? Och vad menas med "passage genom landet", alltså Polen?

Man kunde möjligen tänka sig tjuvnyp några kilometer in på polsk mark, liknande det som hänt i Belgorod i Ryssland, men det innebär också krig — polackerna kan alltså pressa vidare till Minsk, om de skulle vilja det. Är det kanske det Ryssland vill, så att de kan försvara Vitryssland? Det har ju varit tal om precis det den sista tiden. Vitryssland kan även ställa upp 750 000 soldater på egen hand, om jag inte minns fel.

En mycket farlig utveckling.

Obegripligt att detta diskuteras seriöst. Hur ska en sådan operation gå till och med vilka vapen då? Wagner lämnade tillbaka alla tunga vapen till ryska armén. Wagner har kvar lätta vapen och postorder-drönare som man köpt på Alibaba. Belarus har sovjetiskt skrot. Belarus ska alltså mobilisera 750000 från en befolkning på 9 miljoner. Till vilken nytta då? NATO kommer ju svara med stridsflyg och kryssningsmissiler, sedan är det slut på Lukashenkos regim. En kampanj på högst en månad, såvida inte polackerna har något annat lurt i planerna. Men då kan polackerna glömma stöd från USA.
Citera
2023-07-24, 19:11
Medlem
Reimers avatar
Kenneth Greggs uppdatering, lite framgångar vid sydfronten och Bakhmut i övrigt stiltje.

Citat:
24.07.2023 uppdateringen. Jag kom på förmiddagen fram till sanatoriet Girska Tysa mitt bland de Karpatiska bergen. Det var en körtur på 11 timmar, så jag stannade igår en natt i Ternopil.
Först till frontlinjerna och vi börjar i Zaporizhzhia där vi har framgångar på 2 ställen; nämligen väster om Lobkove och öster om Robotyne. Efter våra attacker med klustergranater har infanteriet lyckats inta turisternas positioner. Detta betyder att deras motattack för 2 dagar sedan har slagits ut och vi har avancerat.
Vid Pryiutne fortsätter striderna och vi har även här partiella framgångar. Vid Bakhmut sker det också saker; vi har intagit den sista stora åsen mellan Andriivka och Klishchiivka. Detta var planerat eftersom 3 Brigadens killar som fick Alens och Alexs bil nämnde om detta mål. Detta betyder i praktiken att turisterna måste dra sig bakom Odradivka för att inte bli totalt tillintetgjorda av våra klostergranater.
Uppe vid Kovalivka där turisterna har satt in sin stöt börjar vår stabilisering ge resultat. Om några dagar blir turisterna nog tvugna att dra sig tillbaka. Vid övriga fronter där turisterna försöker, vid Vuhledar, Marinka och Andriivka har alla deras attacker avvärjts.
Vårt missilförsvar skjuter bort depå efter depå vid Krim, Kherson Oblast, Zaporzhzhia och Donbas.

https://www.facebook.com/kenneth.gregg.9440
Citera
2023-07-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Titta, ännu en vatnik som skriker Fred Fred Fred! Det kommer inte ske och det vet du om vatnik.

Vi dett forlora och sluuuta ge vappen till Ukraina for det er intte su bra. Fy er Naatoo.
Vatnik? Jag säger motsatsen. Jobba på läsförståelsen.
Citera
2023-07-24, 19:16
Medlem
leachs avatar
Ryssens ekonomi har aldrig varit bättre. Det går helt enligt plan.
Ukraina får kapitulera snarast så allt går tillbaka till normaltillstånd för resten av världen.
Jag lider av Ukrainas motstånd.

Russian inflation is raging at 60%, not the reported 3.6%, thanks to the ruble's 'freefall', top economist Steve Hanke says
The economist estimated Russia's current annual inflation at 60%, almost 17 times the level reported by the central bank.
https://markets.businessinsider.com/news/currencies/russia-economy-inflation-60-percent-falling-ruble-steve-hanke-2023-7
Citera
2023-07-24, 19:28
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
En ny överste har strukit med

Citat:
In Ukraine, the commander of the "Leningrad Regiment", Colonel Yevgeny Vashunin of the russian federation, was eliminated, — russian media.

"Vashunin died on July 14, when his unit advanced to the aid of a detachment of russian servicemen who had fallen into an operational encirclement," –– the report said.

https://twitter.com/flash_news_ua/status/1683526879154716672?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw
Citera
2023-07-24, 19:30
Medlem
Area55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Detta blir i absurdum och detta är sista gången jag svarar på dina frågor, kan du inte processa mina svar så kan jag inte hjälpa dig mer, tyvärr.

1. Ja
2. Som jag svarat hela tiden, Ryssland skulle inta Kiev och Zelensky avsättas.
3. Dom skulle inte klara sig utan stödet från väst

Är det tydligt nog vad jag tror? Vad är det du hakar upp dig på?
Det hade du kunnat svarat från början.

Så du vill alltså att Ukraina ger upp?
Din fredslösning?
Citera
2023-07-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Det kan också röra sig om en fälla som de vill att Polen ska falla in i. Den fällan går ut på att med hjälp av Wagner provocera fram ett motattack på Belarus av polacker och sedan dra in Ryssland i det med anledning att Polen anfaller Belarus trots att inte enda vitrysk soldat attackerar Polen och på sådant sätt tro på att Artikel 5 åberopas ej med anledning att det är Polen som började.
barnamördare v.puttins högsta önskan just nu är knappast ett tvåfrontskrig. Med tanke på den ryska trashanksarméns genomklappning mot Ukraina, bör den betydligt bättre tränade och utrustade polska armén göra processen kort mot vitryssland och ryssarna kommer inte heller att ha mycket att sätta emot (då man med all tydlighet visat hur oförsvarad gränsen är). De på papperet 750K trupper som Luka har, lyckades 2021 inte ens slå ner protester mot regimen utan rysk hjälp, så de hade enligt Nato-klassificering knappt ens räknas som reservister.
Citera
2023-07-24, 19:33
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Obegripligt att detta diskuteras seriöst. Hur ska en sådan operation gå till och med vilka vapen då? Wagner lämnade tillbaka alla tunga vapen till ryska armén. Wagner har kvar lätta vapen och postorder-drönare som man köpt på Alibaba. Belarus har sovjetiskt skrot. Belarus ska alltså mobilisera 750000 från en befolkning på 9 miljoner. Till vilken nytta då? NATO kommer ju svara med stridsflyg och kryssningsmissiler, sedan är det slut på Lukashenkos regim. En kampanj på högst en månad, såvida inte polackerna har något annat lurt i planerna. Men då kan polackerna glömma stöd från USA.
Men vadå, AK-47 duger väl som beväpning om man ska provocera fram något? Till vilken nytta är naturligtvis en annan fråga. Wagner ensamma har inte en chans i helvete att rå på någon, men det skulle bli farligt för den skull. Alla som drar igång något gör det väl dessutom för att de bedömer att de ska vinna. Konstigt vore ju annars.

Nu tror jag visserligen att det hela är fejknyheter även denna gång. Det kommer grejer som denna från Polen ibland, vilket skulle kunna betyda "någonting". Det kan gå till på lite olika sätt. Det kan finnas flera bottnar i det här, eller ingen som helst sanning. Vem minns inte "den polska buffertzonen i västra Ukraina" och olika varianter på den?

Nu sammanfaller det någorlunda med Putins och Lukasjenkos möte. Putin har orerat om Polen och Stalin. Tidigare i sommar har Vitryssland också fått uppmärksamhet. Det var varit lite spänt mellan Polen och Vitryssland. Och så vidare.
Citera
2023-07-24, 19:34
Medlem
jack.danielss avatar
Funderar lite på trashanks armén (Wagner) det grymtas lite om att de skall gå upp för Suwalki korridoren, nästan så man hoppas på det, så Nato har tillfälle att förinta dem på tre dagar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in