2023-07-25, 20:58
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Önskar få till ett klarläggande i tråden. Utredningen kommer läggas ned. Detta kan ju tyckas onödigt.

Men icke. Om omständigheter tillkommer kan utredningen öppnas på nytt.

Så polisen har gjort och gör detta "by the book". Vad som har sagts tidigare av åklagare som spekuleras i tråden är ointressant. Polisen dokumenterar vad som har hänt och det hela dokumenteras så inget är att diskutera.

Allt i från ballistik obduktionsrapporter mm. Förhör samt alibi.

Allt detta för att kunna öppna upp ärendet om annan omständighet tillkommer.

Man nämner datorn. Har trots allt husrannsakan genomförts?.

Helt övertygad om att de varit i parets gemensamma bostad, om inte annat vill de väl se vilka vapen mannen har och hur dessa förvaras.
Citera
2023-07-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Helt övertygad om att de varit i parets gemensamma bostad, om inte annat vill de väl se vilka vapen mannen har och hur dessa förvaras.
Japp det är också vad jag tycker att de skulle/ska ha gjort.

Se här vad JO kom fram till när det gäller husrannsakan.

https://www.jo.se/app/uploads/resolve_pdfs/1229748_5611-2019.pdf

Men i mitt tycke tycker jag att om man inte gjort en husrannsakan i detta fall så är inte utredningen komplett. Men som sagt "datorn" tyder väl ändå på att man gjort även det.
Citera
2023-07-25, 21:17
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Japp det är också vad jag tycker att de skulle/ska ha gjort.

Se här vad JO kom fram till när det gäller husrannsakan.

https://www.jo.se/app/uploads/resolve_pdfs/1229748_5611-2019.pdf

Men i mitt tycke tycker jag att om man inte gjort en husrannsakan i detta fall så är inte utredningen komplett. Men som sagt "datorn" tyder väl ändå på att man gjort även det.

Vid ett sånt här grovt brott tror jag inte man underlåtit att göra alla undersökningar som krävs.
Citera
2023-07-25, 21:23
Medlem
Citat:
Vid ett sånt här grovt brott tror jag inte man underlåtit att göra alla undersökningar som krävs.
Nope. Det är att jämföra med en självmordsbombare. Ofta har ju en sådan ett mål att komma till "paradiset" samt att hen med all sannolik är hjärntvättad. Där brukar ju någon organisation ta på sig dådet. Frågan är vilket mål och mening denna mamma hade?.
Citera
2023-07-25, 21:28
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Nope. Det är att jämföra med en självmordsbombare. Ofta har ju en sådan ett mål att komma till "paradiset" samt att hen med all sannolik är hjärntvättad. Där brukar ju någon organisation ta på sig dådet. Frågan är vilket mål och mening denna mamma hade?.

Frågan varför mamman gjorde det har vi spekulerat i men vad jag förstått så vet vi inte alls varför
Citera
2023-07-25, 21:32
Medlem
Citat:
Frågan varför mamman gjorde det har vi spekulerat i men vad jag förstått så vet vi inte alls varför
Det är naturligt. Hur många självmord är det som inträffar som många ställer sig frågan varför? I många av de fallen inbillar jag mig att det är inte en faktor som är avgörande utan det finns flera orsaker.
Citera
2023-07-25, 21:58
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Det är naturligt. Hur många självmord är det som inträffar som många ställer sig frågan varför? I många av de fallen inbillar jag mig att det är inte en faktor som är avgörande utan det finns flera orsaker.

I de allra flesta fall som jag följt brukar alltid något komma fram men inte här.
Du har säkert rätt i att det kan vara flera orsaker samt någon typ psykisk ohälsa
Citera
2023-07-25, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bearhugs
Härligt att höra en god återhämtning Lars.

Nu kommer jag vara lite okänslig. Polisens obduktion samt undersökning av bilen stärkte bevisen på att S*fi var mördaren av sina barn. Det innebär att J*mmy inte är någon psykopat lös i ett område nära mig, och har man tur så tar han försäkringspengarna och flyttar. Börjar på ny kula någonstans där han kan ha sina katter.

Jag hade ingen lätt återhämtning jag var under isen många gånger. Jag funderade på hämnd men det involverade aldrig min barn. Den skilsmässan har nog förkortat mitt liv med 5 år.

Men det hör inte hit att beröva sina barn livet för att man är besviken är det sämsta man kan göra.
Gm kommer aldrig till himlen det är säkert.
Den här pappan är lika knäpp
Grov mordbrand Dalarö, två barn döda, 2013-09-29
(FB) Grov mordbrand Dalarö, två barn döda, 2013-09-29
Citera
2023-07-25, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Jag hade ingen lätt återhämtning jag var under isen många gånger. Jag funderade på hämnd men det involverade aldrig min barn. Den skilsmässan har nog förkortat mitt liv med 5 år.

Men det hör inte hit att beröva sina barn livet för att man är besviken är det sämsta man kan göra.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/a/OnmAAw/lottas-man-mordade-barnen
Citera
2023-07-25, 22:10
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

En skillnad motför detta fall är att Dalaröpappan hade sitt eget liv så kärt. Han väntar nu på att få livstidsstraffet omvandlat till tidsbestämt så han kan komma ut och fortsätta sitt liv i frihet.
Senast redigerad av MeggieCleary 2023-07-25 kl. 22:14.
Citera
2023-07-25, 22:16
Avslutad
Om vi är helt seriösa. Föräldrar som mördar sina barn vid separation är SUPER ovanligt. Jag minns tre fall som nått pressen angående VITA personer sedan 2013.
Sedan vet jag över tio fall där pappan mördade barnen där familjen varit invandrare.

Jag har träffat en man via jobbet som knivade sin son 7 år i Umeå (tomtebo) Han var inte glad över fruns vilja att lämna honom, den såg man inte komma svartsjuka är en stark kraft..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1lapJ/dodade-sin-7-aring--pappan-grater-i-ratten
Citera
2023-07-25, 22:39
Avslutad
Citat:
Om vi är helt seriösa. Föräldrar som mördar sina barn vid separation är SUPER ovanligt. Jag minns tre fall som nått pressen angående VITA personer sedan 2013.
Sedan vet jag över tio fall där pappan mördade barnen där familjen varit invandrare.

Jag har träffat en man via jobbet som knivade sin son 7 år i Umeå (tomtebo) Han var inte glad över fruns vilja att lämna honom, den såg man inte komma svartsjuka är en stark kraft..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1lapJ/dodade-sin-7-aring--pappan-grater-i-ratten

Jag tror att han är ute eller snart kommer ut. Han var en väldigt lugn person och har knappast gjort något på kåken, han är typ 65- 67 år idag.
Straffrabatt med 25% är ren skit. Bort med det.

Tillbaka till tråden varför mamman gjorde det har vi spekulerat i många gånger, hon kanske ville hämnas på värsta tänkbara sätt och ansåg att barnen var hennes? (mina barn)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in