2023-07-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ryssland är ett sjukt land:

Hysterisk propaganda i TV igen där en övertänd och hatisk ryss målande beskriver vad han vill göra med Ursula van der Leyden.

https://twitter.com/saintjavelin/status/1683497950607994880
Ja där har vi enligt naziryska mått fullt normal propaganda i TV, uralmongolerna är bevisligen ett primitivt och sjukt släkte. Proryssarna här får väl dock full erektion av hans svada.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Ja "högra sektor" gänget et al resonerade precis som du gör.
Bor man granne med en "gudfader" med militär överlägsenhet kan det ibland vara bättre att söka diplomatiska lösningar om så är möjligt. Hur fel det än kan verka så är alternativet en katastrof. Att lita på att kavalleriet kommer ridande till undsättning från Amerika är tämligen naivt.
Extremister köper aldrig kompromisser. Banderas filosofi var typ "hellre död än röd", "bättre att stupa i strid än att kompromissa".
Nu har ni fått som ni ville och borde vara nöjda med resultatet. Slava ukraini!
Slutflashbackat i denna tråd för min del
Jag orkar inte med att bemöta blind extremism.
Så "extremisten" är den folkvalde som vill styra sitt eget land i enlighet med den uttalade folkviljan medan den "rationella" är diktatorn Putin som invaderar och startar masslakt i ett mindre grannland för att utöka sitt rike med "den starkes rätt".
Gotit! Det låter rimligt!

PS
Om de var så militärt överlägsna, varför klarade de inte att betvinga Ukraina innan väst började skicka små rännilar av hjälp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Japp. De har absolut överspelat.
Denna ständiga missberäkning/hybris och allt man nu kan kalla det.

Samtidigt tycker jag att det är bra att väst ser till att hitta lösningar som INTE inkluderar beroendet av "fel typ av nationer". Hjälp från nationer som då har visat sig vara till exempel "ambivalenta" eller till och med som "svikare".

Jag menar då att i alla frågor som härmed dyker upp: hitta lösningar och ge fan i att blanda in svagsinta femtekolonnare. Skapa en GENUIN säkerhet. Och sluta tyck synd om de som bluffar..
Sluta ge dom chans på chans. Sluta var blinda och patetiska och börja istället AGERA.

Sädfrågan är ju EN viktig fråga men det finns annat.
Och jag vill se väst PROAKTIVA när det gäller alla tänkbara frågor som rör bland annat säkerhet osv.
Inte låta förrädare/femtekolonnare styra och ställa.
Utan ta tillbaka makten, säger jag!

Eftersom det GÅR att hitta lösningar på det mesta
och de som motsätter sig eller MOTARBETAR säkerhet är också dom som BEVISLIGEN vill oss ILLA.
På ett eller annat vis.

Försöker tolka ditt inlägg...men, vad tusan vill du säga?
Citera
2023-07-25, 21:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Japp. De har absolut överspelat.
Denna ständiga missberäkning/hybris och allt man nu kan kalla det.

Ett symptom man har sett sedan invasionen inledes, med förväntningen att det hela skall vara överstökat på några dagar/veckor.

Blir så när man umgås uteslutet med "ja-sägare".
Citera
2023-07-25, 21:46
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det där verkar ju bara gälla högre befäl dock. Har för mig att den generella tvångsmobiliseringsåldern i Ryssland är 50 år, för stridande förband. Sen finns det kanske också totalförsvarsplikt som vi har iofs. Ivf så verkar ryktet om ny mobilisering ha tagit fart idag för den avdankade propagandisten Markov gjorde ett uttalande att det bara planeras för en liiiten mobilisering haha.

https://twitter.com/NatalkaKyiv/status/1683916020421894145
Är du säker på det med åldern?

https://twitter.com/samramani2/status/1683485527616413696?s=46&t=aBWJ_KvAhg3avHNHjWGgAw
Citera
2023-07-25, 21:47
Medlem
Sgt.Blands avatar
Helt tyst på galne Girkin nu tyvärr. Hans fru (finns en bild på Girkin och en ung blondin men hon ser ju ut som hans dotter) tigger nu pengar på hans Tg. Tror nog att han snart sitter bredvid Navalny och Yashin faktiskt.

Citat:
Dear friends and associates of Igor Ivanovich Strelkov! I found myself in a difficult and difficult situation, which became a real shock for me. My husband is in prison and we need to fight for his freedom. I have to ask you for help.
Lawyers and a human rights campaign in support of Strelkov require funds.

I was helped by colleagues and some friends, but this is not enough.

I ask you to support me during this difficult time for me. Send money to my card or through the Busti service. Thanks in advance to everyone.

https://t.me/strelkovii/6210
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-07-25 kl. 22:06.
Citera
2023-07-25, 21:53
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Helt tyst på galne Girkin nu tyvärr. Hans fru (finns en bild på Girkin och en ung blondin men hon ser ju ut som hans dotter ju) tigger nu pengar på hans Tg. Tror nog att han snart sitter bredvid Navalny och Yashin faktiskt.

https://t.me/strelkovii/6210
Tyvärr så blev den här boostki go fund me varianten nedstängd på en gång trist för familjen Girkinsson.
Citera
2023-07-25, 21:53
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ryssland är ett sjukt land:

Hysterisk propaganda i TV igen där en övertänd och hatisk ryss målande beskriver vad han vill göra med Ursula van der Leyden.

https://twitter.com/saintjavelin/status/1683497950607994880

Skulle inte förvåna mig men det är ju dubbat, ser du väl.
Man ska nog ta detta med en nypa salt.
Citera
2023-07-25, 22:04
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ryssen lipar idag om en nedskjuten Ka-52.

Citat:
WE LOST HEROES! Today, during the counteroffensive of the Ukrainian troops, as a result of the defeat of 3 (!) missiles of the BRITISH air defense system "Stormer" at once, the Ka-52 was shot down, in which there was a guy whom WE and YOU helped, and the help was handed over to the hands of my friend and administrator of the PNP - Voevoda. Next to him, on the next chair, another Russian officer died heroically, whose merits are so significant that the Khokhlys may not be very happy, because the balance of the losses was NOT FOR THEIR BENEFIT. Both men gave the most valuable thing they had LIFE and fulfilled the duty of Russian Officers to the Motherland TO THE END.

https://t.me/operativnoZSU/107171
Senast redigerad av Sgt.Bland 2023-07-25 kl. 22:06.
Citera
2023-07-25, 22:08
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Försöker tolka ditt inlägg...men, vad tusan vill du säga?

Hahahaha usch jag lyckas då alltid förvirra någon och det är inte min mening.

Jag liksom zoomar ut i perspektivet.
Från en liten sakfråga till det större perspektivet som gäller alla sakfrågor i Ukrainakriget och i Europas/Västs säkerhetsarbete.
Det blir otydligt men jag vet att några fattar vad jag menar.

* Jag menar helt enkelt: hitta lösningar på varje individuellt problem
och låt problemlösningen vara säker! Slarva inte.
Blanda med andra ord inte in länder som senare kan förstöra eller motarbeta problemlösningen!

EDIT: med andra ord gör riskanalys/riskkalkyl först.
Vi vet redan att det finns nationer i Europa som visat sig vara hinder (!)
i det gemensamma säkerhetsarbetet.
Då tar man inte med dem i framtida arbeten.
De kan finnas med i slutet och omfattas av resultate, frukterna som ska plockas,
men INTE som en viktig länk i kedjan eftersom de helt uppenbart inte är pålitliga.
Senast redigerad av Gracefulmind 2023-07-25 kl. 22:29.
Citera
2023-07-25, 22:11
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett symptom man har sett sedan invasionen inledes, med förväntningen att det hela skall vara överstökat på några dagar/veckor.

Blir så när man umgås uteslutet med "ja-sägare".

Ja, det är nog inte många som vågar säga nej där inte.

Symptomet är genomgående som sagt.
Citera
2023-07-25, 22:12
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Major General Chip Chapmans analys i Frontline

"Maybe up to 50,000 soldiers face being encircled, that can have a cascading impact."
Major General Chip Chapman

'50,000 Russian soldiers face being encircled' at Bakhmut | Maj. Gen. Chip Chapman
https://www.youtube.com/watch?v=z2su_Td4lLs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in