2023-06-28, 21:22
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
undrar vad alla dom gör nu

Personen i Göteborg har slutat att jobba. Byggt ett hus Hovås med fru och barn. Han har startat ett företag inom bygg men tycker fortfarande om att åka ut på havet och fiska på sommaren. I övrigt normalt liv och inget speciellt. Nytt hus och eget företag inom byggbranschen.
Citera
2023-07-04, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farmenSebastian
Befolkningsargumentet är ju trams.

Då kan inte oddsen vara lika, helt matematiskt omöjligt.

Tyskland har ca 90 miljoner invånare. Ok.
Men av de 18st medverkande länderna (totalt har Europa ca 750 miljoner invånare) utgör vi andra ändå fler spelare.

Ska alla dom vara chanslösa för att dom råkar spela från mindre kluster?

SvenskaSpel bör stämmas i alla instanser, falsk marknadsföring.

Nej.
Jackpoten kommer ALDRIG gå till Sverige.
Och ni skickar bara era surt fördärvade pengar enkelriktat till de feta asen i Tyskland. Sluta med det !

Ser ni löpsedlar och reklam för euro? Riv ner skiten!
Visa erat missnöje.
Sätt press på erat ombud
Skriv till kundservice.tur@svenskaspel.se

#slutagödaDeFetaTyskHororna

Varför är befolkningsargumentet trams? Ponera att hela Tysklands befolkning skulle spela samt hela Sveriges befolkning, och alla bara spelar en rad var. Då är det alltså större sannolikhet att jackpotten oftare går till Tyskland. Men den enskilda personen har fortfarande exakt lika stor chans att vinna som någon annan oavsett om den är tysk eller svensk. Som tysk tävlar du mot 93 miljoner andra spelare och som svensk tävlar du mot 93 miljoner andra spelare (Tysklands och Sveriges befolkning kombinerat).

Eller en mot ca 747 miljoner om man slår ut det på Europas befolkning i stort. Du har alltså givetvis inte större chans att vinna om du bor i ett större land där en större del av befolkningen spelar även om jackpotten oftare landar där. Däremot ökar du din chans genom att spela fler unika rader, och betalar givetvis därefter.
Citera
2023-07-13, 19:43
Medlem
Enligt Svenska Spel ligger jackpotten på 568 miljoner kronor, men, 48 miljoner euro motsvarar i dagsläget ca 549 miljoner kronor. Får man då 568 eller 549 miljoner utbetalat om man skulle lyckas pricka in 5+2 rätt?
Citera
2023-07-19, 16:45
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Varför är befolkningsargumentet trams? Ponera att hela Tysklands befolkning skulle spela samt hela Sveriges befolkning, och alla bara spelar en rad var. Då är det alltså större sannolikhet att jackpotten oftare går till Tyskland. Men den enskilda personen har fortfarande exakt lika stor chans att vinna som någon annan oavsett om den är tysk eller svensk. Som tysk tävlar du mot 93 miljoner andra spelare och som svensk tävlar du mot 93 miljoner andra spelare (Tysklands och Sveriges befolkning kombinerat).

Eller en mot ca 747 miljoner om man slår ut det på Europas befolkning i stort. Du har alltså givetvis inte större chans att vinna om du bor i ett större land där en större del av befolkningen spelar även om jackpotten oftare landar där. Däremot ökar du din chans genom att spela fler unika rader, och betalar givetvis därefter.

Det ger samma möjlighet sett om man bara spelar en rad. Sedan har vi dock detta med valutan. Länder med EURO betalar alltså 2 EURO. För Sverige och Norge är det 25 kr vilket i bägge länderna är ungefär 2,18 EURO räknat i SEK och NOK.

Därav om vi ser till system och man har en begränsad spelkassa ger det alltså fler nummer och större chans att vinna i länder som Finland och Tyskland. Litauen har ännu sämre odds då en rad går på 3 EURO där.

Det anses ju som en delförklaring till varför Finland har vunnit rätt mycket. Det är vanligare med system där och det blir ju alltså billigare sett till oss i Sverige. Att de kan köpa fler rader för samma insats. Det kompenseras alltså med att Svenska Spel skjuter till överskottet i de lägre vinstgrupperna för Sverige. Men det ger ju ändå en obalans till detta vad det kostar att spela och invånare i Finland, Tyskland etc kan köpa fler vinstchanser.

Det man kanske kan säga också är möjligen att speciellt i Finland är det mindre konkurrens. Det är Eurojackpot som är det stora spelet. I Sverige är det ju fortsatt Lotto. Nu vet jag inte exakt om Tyskland men verkar vara även där att Eurojackpot har blivit spelet som dominerar.
Citera
2023-07-19, 17:33
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Enligt Svenska Spel ligger jackpotten på 568 miljoner kronor, men, 48 miljoner euro motsvarar i dagsläget ca 549 miljoner kronor. Får man då 568 eller 549 miljoner utbetalat om man skulle lyckas pricka in 5+2 rätt?

Mycket intressant fråga eftersom det ändå handlar om en hel del pengar, 549 kontra 568 miljoner kronor.
Citera
2023-07-19, 20:24
Medlem
Tylfos avatar
Kör ni samma rad hela tiden? Jag köra alltid en ny, brukar alltid ta första bästa slump. Får 1 eller 2 rätt nästan varje gång
Citera
2023-07-19, 20:40
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tylfo
Kör ni samma rad hela tiden? Jag köra alltid en ny, brukar alltid ta första bästa slump. Får 1 eller 2 rätt nästan varje gång

Jag kan köra x antal rader i fem veckor och sedan byter jag ut alla rader men kör fortsatt fem veckor. Kör aldrig samma rader som många verkar göra. Man förnyar bara men byter aldrig ut sina nummer.
Citera
2023-07-25, 13:11
Medlem
laughingducks avatar
Någon här inne som vunnit en större summa via detta lotteri ?.
Eller hade ni varit närmare miljonerna.
Om ni satsat samma summa på aktier,fonder samt odds spel 🤔
Citera
2023-07-25, 20:07
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Någon här inne som vunnit en större summa via detta lotteri ?.
Eller hade ni varit närmare miljonerna.
Om ni satsat samma summa på aktier,fonder samt odds spel 🤔

Jag har satt en 4+1 en gång och vann 15 700 på det. Bara den gjorde att jag satt uppe till klockan 1 på natten och skakade av adrenalin. Skulle antagligen svimma om jackpoten gick in.
Citera
2023-07-25, 20:16
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Jag har satt en 4+1 en gång och vann 15 700 på det. Bara den gjorde att jag satt uppe till klockan 1 på natten och skakade av adrenalin. Skulle antagligen svimma om jackpoten gick in.

Kul för dig nu är väl inte den summa så särkilt stor ..
Citera
2023-07-25, 20:18
Medlem
erektidiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughingduck
Kul för dig nu är väl inte den summa så särkilt stor ..

Okej. Om du bara ville ha svar från folk med miljonvinster kunde du ju formulerat dig därefter.
Citera
2023-07-25, 22:51
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erektidiot
Okej. Om du bara ville ha svar från folk med miljonvinster kunde du ju formulerat dig därefter.

Står större summa i min frågeställning..
Är 15 tusen ien större summa 🤔.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in