• 1
  • 2
2023-07-25, 18:59
Medlem
Carexs avatar
Har möjlighet att köpa ett helt ok hus inne i centrala Södertälje.
Men hur är det att vara svensk i Syrienland?
Jag vill gärna få svar av ursvenskar som bor i centrala Södertälje, inte i Pershagen eller andra civiliserade områden.
Citera
2023-07-25, 19:08
Medlem
holmiums avatar
ensamt
Citera
2023-07-25, 19:18
Bannlyst
Det finns många syrianer i södertälje, men staden kommer nog bli svensk igen om bra människor flyttar dit.

Jag tror inte det är för dålig stad ändå.
Citera
2023-07-25, 19:43
Medlem
Är du frisör kan det bli problem. Jobbar du däremot vid bandet har du inget att frukta. Räkna dock med att dina grannar kommer bjuda dig på grillat lamm i tid och otid. Riktigt otrevliga jävlar dom där syrianerna.
Citera
2023-07-25, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NightLion
Det finns många syrianer i södertälje, men staden kommer nog bli svensk igen om bra människor flyttar dit.

Jag tror inte det är för dålig stad ändå.

"men staden kommer nog bli svensk igen om bra människor flyttar dit." Men varför skulle någon svensk vilja beblanda sig med avskummet? Tror du Rinkeby har lika förutsättningar att svenskar ska valfärdas dit? Nej, det är förlorade orter och utanförskapsområden. Bättre att jämna med marken och börja om från scratch istället.
Citera
2023-07-25, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carex
Jag vill gärna få svar av ursvenskar som bor i centrala Södertälje, inte i Pershagen eller andra civiliserade områden.
Inga normalt funtade svenskar bor eller flyttar frivilligt till Södertälje eller andra utanförskapsområden, så du lär nog inte få så många kloka svar.....
Citera
2023-07-26, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carex

Svensk eller inte, ingen vill väl bo i Södertälje... världens konstigaste mix, ökänt, men fullt av företag, fult som attan och det finns inget positivt att säga. Vet inte om Borlänge är fulare.
Citera
2023-07-26, 01:06
Medlem
PaaloAaltos avatar
Massa skitsvar i tråden från folk som inte varit i Södertälje. Centrala Södertälje är fint, lugnt förutom på krogen, men visst lite mer Syrianer än andra städer. Men absolut inget utanförskapsområde eller ghetto, snarare en fin anrik bebyggelse. Bor många helsvenskas centralt i Tälje
Citera
2023-07-26, 01:44
Medlem
hnkls avatar
Bodde cirka 1-2 år i Södertälje, centralt, och flyttade därifrån. Ett av de bästa valen jag gjort.

Gillar man andra kulturer så är Södertälje inte ett problem.
Citera
2023-07-26, 05:49
Medlem
Carexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaaloAalto
Massa skitsvar i tråden från folk som inte varit i Södertälje. Centrala Södertälje är fint, lugnt förutom på krogen, men visst lite mer Syrianer än andra städer. Men absolut inget utanförskapsområde eller ghetto, snarare en fin anrik bebyggelse. Bor många helsvenskas centralt i Tälje

Det var min känsla när jag tittade på huset, men jag har hört så mycket annat.
Centrum kanske inte är någon höjdare?
Citera
2023-07-26, 06:59
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
Om man jämför Tälje med Rinkeby har man nog inte varit på något av ställena.

Villakvarteren kring centrum är lugna. Det är bla Ronna och Geneta som skiten hänger.

Dock är själva centrum ganska vidrigt, när som helst på dygnet. Gapande invandrargäng och äckliga alkisar överallt. Väldigt hög polisnärvaro, vilket både signalerar att det finns stora problem och att poliserna skapar trygghet.
Citera
2023-07-26, 07:37
Medlem
Barbachoccas avatar
Jag har jobbat i Södertälje i över 10 år och pendlat mellan mitt boende och jobbet. Där jag rört mig i centrum dagligen. Min bild av det hela är att Södertälje har lite väl oförskämt rykte kring sig, jag har varit ute på många AWs och varit där sena nätter och alltid känt mig trygg i centrumdelen. ”Maren” är charmig och fin på sommarn och känns trygg. Yttre delarna av staden är väl som alla andra delar av övriga svenska städer. Tycker inte det blivit bättre i vare sig Eskilstuna, Göteborg, Stockholm eller Uppsala. Även om Södertälje har sitt rykte är det inte en korrekt bild i mina ögon även om det inte är världens roligaste ”stad”.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in