2023-07-25, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Ja "högra sektor" gänget et al resonerade precis som du gör.
Bor man granne med en "gudfader" med militär överlägsenhet kan det ibland vara bättre att söka diplomatiska lösningar om så är möjligt. Hur fel det än kan verka så är alternativet en katastrof. Att lita på att kavalleriet kommer ridande till undsättning från Amerika är tämligen naivt.
Extremister köper aldrig kompromisser. Banderas filosofi var typ "hellre död än röd", "bättre att stupa i strid än att kompromissa".
Nu har ni fått som ni ville och borde vara nöjda med resultatet. Slava ukraini!
Slutflashbackat i denna tråd för min del
Jag orkar inte med att bemöta blind extremism.
Ha ha

Du drar med svansen mellan benen för att du förstår att ryssen är på väg att kastas ut ur Ukraina!

Det lär bli fler putinrunkare som kommer att droppa av snart.

Då ni blir tvungna att kasta in handduken i Bakhmut ska det bli kul att höra era bortförklaringar….
Citera
2023-07-25, 19:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcane
Nej, det har aldrig funnits några internationellt erkända "folkrepubliker" i vare sig Dontesk eller Luhansk och de har ju inte ens kontrollerat territoriet i dessa. (Frågor man ställer sig är ju varför de inte nöjde sig med att bilda EN "folkrepublik" och varför ryssarna envisas med den löjeväckande kommunistiska beteckningen "Folkrepublik"? Vore ju i alla fall lite innovativt men t.ex. "Kungadömet Donetsk"...)

Sen får du nog faktiskt ge exempel på när något liknande varit "ok" i modern tid.
Det gjordes ju ett kortlivat försök med en union, men det sket sig rätt omgående pga. allmän oreda. Därför två "folkrepubliker". Dessutom la sig Moskva i. Förslaget på Ukraina som en federation med utökat självstyre för folkrepublikerna i Donetsk och Luhansk satte de också stopp för.
Citera
2023-07-25, 19:04
Medlem
Poland buys planes to 'protect NATO's eastern flank'

Citat:
The country has signed a contract to buy two Swedish airborne early warning and control Saab 340 AEW-300 planes for approximately 600 million Swedish crowns ($57.81 million), the Polish defence minister said today.

https://news.sky.com/story/ukraine-russia-war-latest-putin-general-sacked-for-pointing-out-tough-situation-12541713
Citera
2023-07-25, 19:08
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
I länken finns att läsa att en vägbana lämnades till flyende ockupanter.
(googeöversatt)
Spring ryssar, spring hem till Ryssland medans tid är.
När jag var avstängd och samtidigt måste sköta min verksamhet så läste jag på forumet. Flera av oss på Ukrainas sida ville spränga hela bron men jag sa, Nej Nej Nej! Du kan spränga vägbanan in till Krim men inte mot Rostov!.

Det kommer vara ett stort problem för ukrainska myndigheter att slänga ut illegala invandrare från Uralien. Låt dem stjäla sina tvättmaskiner och dyligt men alla som inte har lyckats åka hem, skall arresteras och borde vara under revidering om de platsar i landet eller ej. Är det invandrare från Uralien, enkel biljett hem.

Kollade upp fastighetspriserna och de är inte värda något, du kan inte få något sålt
Citera
2023-07-25, 19:10
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Lite otippat, ja. Norge kan man ju förstå i och med att det är ett grannland med flera samhällen i norr där folk rest mer eller mindre i skytteltrafik över gränsen innan kriget, men 51 andra länder...?

Ryssland har i och för sig varit ökänt krångligt att komma in i, åtminstone om man är svensk.

Vet dock att ryssarna planerat bjuda in "konservativa" amerikaner och kanadensare som vill bosätta sig i Ryssland.

The New Republic: Russia Wants to Build a Safe Space for Conservative Americans to Move To (2023-05-12)

"Vet dock att ryssarna planerat bjuda in "konservativa" amerikaner och kanadensare som vill bosätta sig i Ryssland."

Aha, kanske den ryska propagandamaskinen behöver påfyllning?
Och om de en dag skulle komma att ångra sin flytt dit,
eller ångra sin eventuella delaktighet mot destabiliseringen av väst,
så lär det vara försent. De kommer sitta helt fast.
Tills döden skiljer dem åt kanske. Eller antagligen.
Citera
2023-07-25, 19:12
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
😀
Citat:
EU redo att transportera spannmål från Ukraina

Kollapsen av spannmålsavtalet har försvårat exporten av spannmål från Ukraina. Nu meddelar EU att man vill transportera alla spannmålsvaror från Ukraina via alternativa vägar, i huvudsak över land och från andra EU-hamnar.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage?inlagg=f04562c508f9106d902c2b3e82b22 003

Ryssråttornas lador ska tydligen vara sprängfulla. Har nog panik just nu. Trots kompisarna i öst. Putin kan få arga bönder på halsen.

Så mästergeniets plan att dra sig ur spannmålsavtalet för att tvinga tredje världen att köpa ryzzkt spannmål då han trodde att han effektivt blockerat Ukrainskt spannmål kan misslyckas?

I did not see that one coming...
Citera
2023-07-25, 19:15
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
"Vet dock att ryssarna planerat bjuda in "konservativa" amerikaner och kanadensare som vill bosätta sig i Ryssland."

Aha, kanske den ryska propagandamaskinen behöver påfyllning?
Och om de en dag skulle komma att ångra sin flytt dit,
eller ångra sin eventuella delaktighet mot destabiliseringen av väst,
så lär det vara försent. De kommer sitta helt fast.
Tills döden skiljer dem åt kanske. Eller antagligen.
Ja, det lär ju knappast vara aktuellt att flytta hem igen, om vi säger så. Det kan ses som en belastning att ha nappat på erbjudandet, om så bara för att man är arbetslös i Cleveland. Jag överdriver — givetvis handlar det om att man vill locka till sig mer profilerade nordamerikaner och låta dem sköta sin verksamhet från Ryssland i stället.
Citera
2023-07-25, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
När jag var avstängd och samtidigt måste sköta min verksamhet så läste jag på forumet. Flera av oss på Ukrainas sida ville spränga hela bron men jag sa, Nej Nej Nej! Du kan spränga vägbanan in till Krim men inte mot Rostov!.

Det kommer vara ett stort problem för ukrainska myndigheter att slänga ut illegala invandrare från Uralien. Låt dem stjäla sina tvättmaskiner och dyligt men alla som inte har lyckats åka hem, skall arresteras och borde vara under revidering om de platsar i landet eller ej. Är det invandrare från Uralien, enkel biljett hem.

Kollade upp fastighetspriserna och de är inte värda något, du kan inte få något sålt

Varför skulle dom få sälja något de byggt på stulen mark ?
Citera
2023-07-25, 19:21
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Varför skulle dom få sälja något de byggt på stulen mark ?
Svinen bygger ingenting utan bara slänger ut folk och beslagtar deras egendomar. Så fungerar deras system...
Citera
2023-07-25, 19:31
Medlem
DDRTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Svinen bygger ingenting utan bara slänger ut folk och beslagtar deras egendomar. Så fungerar deras system...

Ukraina ska slänga ut rysssvinen från Krim. Så enkelt är det problemet löst.

Ryssland kommer ha nog med problem att betala krigsskadeståndet till Ukraina.
Citera
2023-07-25, 19:33
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, det lär ju knappast vara aktuellt att flytta hem igen, om vi säger så. Det kan ses som en belastning att ha nappat på erbjudandet, om så bara för att man är arbetslös i Cleveland. Jag överdriver — givetvis handlar det om att man vill locka till sig mer profilerade nordamerikaner och låta dem sköta sin verksamhet från Ryssland i stället.

"givetvis handlar det om att man vill locka till sig mer profilerade nordamerikaner och låta dem sköta sin verksamhet från Ryssland i stället."

Ja. Men de lär hitta "användningsområden" för alla typer som önskar komma.
Dummare än så är de ej.
De lär tugga dem och även smaska ljudligt, tills de inte längre har någon smak..
Så länge de tillför något smakar det kanske gott.

Ja de lär inte vara populära som återvändare senare.
Men frågan är om de ens kommer tillåtas lämna?
Det tror jag inte.
Möjligen om de anses fortsätta verka för RU även utifrån.
Men inte om de har blivit kritiska under tiden de är där.
Det känns naivt att tro.
Citera
2023-07-25, 19:40
Medlem
https://twitter.com/ItsArtoir/status/1683871771840086017?s=20

Citat:
Lengthy post from milblogger Bulba of Thrones discussing the "Genocide of Ru artillery"

TLDR; Ukrainian losses pale in significance to Ru and while Bradley's etc can be replaced, Howitzers, MRLs and other Ru artillery cannot.

The crackdown on dissenters such as Girkin, bloggers and military figures is seen as preparation for bad news in the Autumn.

Another "goodwill gesture" is predicted soon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in