Citat:
Ursprungligen postat av
Retrouvailles
Ungefär en minut på blocket tog det mig att hitta förstahandskontrakt på en ledig 60 kvadrat i Mosås med fullt rimlig hyra. Nu menar jag såklart inte att man nödvändigtvis får första lägenheten man hittar, vad jag menar är att lägenheter finns. Lägger man manken till lär man definitivt kunna hitta något. Simon borde väl dessutom kunna få hjälp med boende via hockeyklubben med tanke på att dom ändå spelar i Hockeyettan?
Ja, såklart finns det lägenheter, men det finns också oftast väldigt många som är intresserade av en lägenhet som blir ledig. Det finns fler som söker bostad än vad det finns tomma lägenheter. Bostadsbrist, alltså. Särskilt i storstäderna. Den lediga trean i Mosås har förmodligen massor av intressenter, eftersom det är ett populärt område. Även om privata hyresvärdar inte har en officiell kö som de kommunala, så har de ju oftast en uppsjö av potentiella hyresgäster att välja och vraka bland. Att Simon med sina betalningsanmärkningar och inget fast jobb skulle ligga bra till är inte så sannolikt.