2023-07-25, 05:07
Medlem
Det är väl inte jättekonstigt att bo kvar tillsammans 1 månad efter uppbrott, särskilt när man inte har familj eller vänner att vara hos medans man söker lägenhet? Här där jag bor så är det ofta tillträde på lägenheterna 3 månader efter man tackat ja, pga uppsägningstid på förra boendet. Ha sen också i åtanke att Simon inte har något jobb än, inget utbildning, inget kontaktnät, och dessutom inga möbler (eller pengar till möbler för den delen) som krävs om han ska ha B hos sig. En säng får han åtminstone ha, och grejer till B (och mat i kylen såklart). Det tar väl ett tag med tanke på att han faktiskt levt på Linn i princip.
Citera
2023-07-25, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvalster69
Men snälla rara man växlar inte boende när bara en person står o betalar för lånet av boendet. L skulle aldrig gå med på att lämna SITT hus och ligga över hos mamma. Högt orimligt.

Jag pratar inte om svartsjuka utan att det är äckligt och olämpligt att vara så hastig att man går på dejt o ligger med folk på Tinder innan man ens flyttat isär.

I så fall tycker jag att Simon är konstigare, som skaffade tinder direkt efter uppbrottet när han bor i sitt ex hus med bonusbarn och allt fortfarande. Linn vill väl antagligen inte att Simon ska bo kvar, men sen får man tänka realistiskt att han inte har börjat jobba än och det är ofta tre månader till tillträde på hyreslägenheter. Linn är ju så pass omogen att hon låtsas som att hennes ex inte finns så fort dom gör slut, och trots att dom har barn ihop. Jag tror knappast att hon har mer kontant med G och M än nödvändigt tex, och hon skulle nog aldrig tänka sig att t.ex ta en fika med ett ex när hon lämnar över T eller J, för barnets skull. Så om Linn hade fått välja så tror jag inte att Simon hade bott kvar såhär länge.
Senast redigerad av Kattsvansarna 2023-07-25 kl. 05:14.
Citera
2023-07-25, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansarna
Det är väl inte jättekonstigt att bo kvar tillsammans 1 månad efter uppbrott, särskilt när man inte har familj eller vänner att vara hos medans man söker lägenhet? Här där jag bor så är det ofta tillträde på lägenheterna 3 månader efter man tackat ja, pga uppsägningstid på förra boendet. Ha sen också i åtanke att Simon inte har något jobb än, inget utbildning, inget kontaktnät, och dessutom inga möbler (eller pengar till möbler för den delen) som krävs om han ska ha B hos sig. En säng får han åtminstone ha, och grejer till B (och mat i kylen såklart). Det tar väl ett tag med tanke på att han faktiskt levt på Linn i princip.
Ja, och han är ju knappast ensam om att vara i den situation han är. Det är därför jag är helt seriös med att han borde resa runt i skolor och berätta om sin erfarenhet för yngre ungdomar. Det är så tragiskt varje gång någon hamnar i den situationen. Det måste talas mer om hur farligt det är att leva på sin partner. Särskilt när det finns barn med i bilden. Att ha, och behålla, en egen försörjning borde vara ett lagkrav för alla som skaffar barn. Det har med ansvar att göra. Förstår att det inte går att genomföra i praktiken, eftersom folk skaffar ungar ändå, men det borde kunna ställas som krav för att få t ex barnbidrag etc

Simon lär bli kvar ett tag hos Linn, det är inte lätt att få tag på boende i en storstad som Örebro.
Citera
2023-07-25, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansarna
I så fall tycker jag att Simon är konstigare, som skaffade tinder direkt efter uppbrottet när han bor i sitt ex hus med bonusbarn och allt fortfarande. Linn vill väl antagligen inte att Simon ska bo kvar, men sen får man tänka realistiskt att han inte har börjat jobba än och det är ofta tre månader till tillträde på hyreslägenheter. Linn är ju så pass omogen att hon låtsas som att hennes ex inte finns så fort dom gör slut, och trots att dom har barn ihop. Jag tror knappast att hon har mer kontant med G och M än nödvändigt tex, och hon skulle nog aldrig tänka sig att t.ex ta en fika med ett ex när hon lämnar över T eller J, för barnets skull. Så om Linn hade fått välja så tror jag inte att Simon hade bott kvar såhär länge.
Linn är bara intresserad av killar i form av spermadonatorer och partners. Hon verkar inte ha något som helst intresse för dem som personer. Så fort befruktningen är klar och ungen är där tappar hon intresset. Som de flesta djurarter.
Citera
2023-07-25, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Det är såna som kallas brutal-sit-ups och de utförs så högt upp.

Haha dom tar inte mer än vanliga situps! Fel teknik
Citera
2023-07-25, 09:42
Medlem
Honeybuns avatar
S har ju ändå rätt till en hel del av bohaget enligt sambolagen, om han inte var så dum att han skrev på nåt pappret och frånskrev sig sina rättigheter. Hoppas verkligen han han kollar upp sina rättigheter och inte bara ger Linn allt. Även om hon betalt allt så det de köpt till det gemensamma bohaget ska delas på vid en separation.
Citera
2023-07-25, 10:34
Medlem
Hennes två första svar på frågestunden verkar vara riktade till den här tråden 😃
Citera
2023-07-25, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adrianskammare
Haha dom tar inte mer än vanliga situps! Fel teknik
Olika sit ups tar olika mycket på olika muskler (här t ex mer på höftböjarna än vanliga sit ups) och variation är ofta bra. Denna övning ingår i mångas pass även bland de som vet sin sak så det är inget konstigt att han kör den. Däremot är utförandet antagligen inte helt optimalt.
Citera
2023-07-25, 10:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av henna0313
Hennes två första svar på frågestunden verkar vara riktade till den här tråden 😃
Föredrar att lära känna en människa på djupet?? Med undantag för de människor hon skaffar barn med menar hon?
Citera
2023-07-25, 12:02
Medlem
ModerEvas avatar
Är Linn dyslektiker eller bara slarvig?
Citera
2023-07-25, 12:38
Medlem
Tror ni att man blir blockad om man frågar om hon skaffade tinder eller inte ? 🥴
Citera
2023-07-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arboristjavisst
Ja, och han är ju knappast ensam om att vara i den situation han är. Det är därför jag är helt seriös med att han borde resa runt i skolor och berätta om sin erfarenhet för yngre ungdomar. Det är så tragiskt varje gång någon hamnar i den situationen. Det måste talas mer om hur farligt det är att leva på sin partner. Särskilt när det finns barn med i bilden. Att ha, och behålla, en egen försörjning borde vara ett lagkrav för alla som skaffar barn. Det har med ansvar att göra. Förstår att det inte går att genomföra i praktiken, eftersom folk skaffar ungar ändå, men det borde kunna ställas som krav för att få t ex barnbidrag etc

Simon lär bli kvar ett tag hos Linn, det är inte lätt att få tag på boende i en storstad som Örebro.
Melins har en ledig 3rok.
Behrn har tre lediga 2rok.
Husherren har över tjugo lediga lägenheter i olika storlekar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in