Citat:
Ursprungligen postat av
Naknekejsaren
Du är naiv du ifall du tror att politiker står för deras väljares åsikter.
Av min erfarenhet när jag studerade teknisk fysik så var en bra andel av dessa studenter för att man ska avveckla hela humaniora. Tänk då hur åsikterna går bland vanliga svenssons i småorter och landsbyggd?
Ja jisses...självklart så är ju just din lilla persons upplevelse av det lilla antal studenter som studerade tekniks fysisk anno...? och som du råkat få reda på deras åsikter i just denna sak, ett övertydligt bevis för alla medborgares samlade åsikt i saken av idag....
Citat:
Lär man sig sd-retorik i offentligt finansierade institut? Ifall svaret är nej, så vet jag inte vad du ens försöker säga.
Tror man vet rätt bra vad SD står för i div. offentligt finansierade institut ja.
Grejen är att det som SD står för är flum och nonsens....tron på ras, nationell chauvinism, konservatism dvs tron på att bevara gammalt skåpmat..bara för att.....ÄR per se...just själva innebörden av det lilla ordet....FLUM. Finns NADA av vetenskap, forskning etc bakom åsikter av denna sort.
Det finns det däremot rejält av bakom ex. nu genusvetenskap och queer teori.
Ett faktum ni så väldigt lätt ständigt verkar glömma bort.
Citat:
Tvingas vanliga arbetare betala för finansieringen av sådant?
Jag vill nu avveckla skiten, inte styra humaniora.
Du vill "avveckla" historia, filosofi, språkvetenskap, litteraturvetenskap, språk, antropologi, idéhistoria,
konstvetenskap, musikvetenskap...m.m. m.m.
Tycker du ska förklara varför kunskap i alla dessa ämnen/ områden inte skulle vara värdefullt utan....alltå då vara "skit".