2023-07-24, 23:48
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Intressant

Mycket intressant

Sanningen ligger i detaljerna

Brukar det heta

Johanna säger "backen" istället för "golvet"

Maja använder Johannas ord när hon beskriver samma händelse

...
Precis. Det är detaljerna som avslöjar att det är J:s ord när M beskriver både kräkscenen och fällningen.
Citera
2023-07-24, 23:54
Medlem
Citat:
Intressant

Mycket intressant

Sanningen ligger i detaljerna

Brukar det heta

Johanna säger "backen" istället för "golvet"

Maja använder Johannas ord när hon beskriver samma händelse

...
Precis….
En annan väldigt intressant del i Johannas förhör ( minns tyvärr inte om det är från TR eller tidigare förhör i FUP tror TR)
När Johanna berättar om vad exakt som händer i badrummet… så säger hon som jag minns om det när Tove tar händerna runt hennes hals ” och då så sätter jag mig på Tove och hon tar sina händer runt min hals, JAG KASTAR MIG SOM PÅ REFLEX BAKÅT SÅ HON INTE SKA NÅ MIG ” (något liknande)
Jag tycker det är väldigt konstigt att hon inte pressas mer här från Rullman….
Hon menar ju att Tove tar stryptag på henne, i nästa sekund så är hon stolt över att vara så snabb att Tove inte får tag i henne
Mycket intressant enligt mig men inte för Rullman kanske….
Jag tänker dock att han lämnar det hän till TR
Citera
2023-07-24, 23:55
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
När ska du förstå att man inte automatiskt är en mördare, bara för att man inte pratar?

Det tog förhörsledarna några veckor att förstå Maja, nu har det gått 9 månader, när skall du förstå?

Och när skall du förstå att det är okej att ha olika åsikter?

Jag tror M mördade T genom att hålla fast hennes armar när J ströp henne.
Du skriver nedsättande ord och använder härskartekniker för att få andra att tycka att M är oskyldig. Du är manisk
Citera
2023-07-25, 00:09
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Tänkvärt inlägg, tack!

Ja, efter det jag läst om Johanna i olika medier etc, så minns jag att Johanna ”straffat ut sig” ur de flesta gemenskaper, kompisgäng etc.

Undras om hon kan känna in ”jag gjorde fel” överhuvudtaget?

Undras om Johanna har några som helst samvetskval efter vad hon gjort emot Tove?

Du har rätt, för psykopaten anser inte att hen har gjort något fel. Allt dåligt är andras fel och allt bra är psykopatens förtjänst.

”Jag slog henne så att hon blev illa skadad. Hade hon inte tjatat så förbannat så hade det aldrig hänt.”
” Finns inget som är så värdefullt för henne som barnen. Men hon hotade med skilsmässa så jag låste stugan utifrån och satte eld på skiten med barn och allt.
Javadårå?Hade hon inte tjatat om skilsmässa igen så hade barnen levt idag så det är iaf inte mitt fel.”

Osv i all oändlighet. Såna individer lägger alltid ut sina egna tillkortakommanden på andra. De känner ingen skuld och skam. Deras hjärnor är inte funtade då.
Citera
2023-07-25, 00:09
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Och när skall du förstå att det är okej att ha olika åsikter?

Jag tror M mördade T genom att hålla fast hennes armar när J ströp henne.
Du skriver nedsättande ord och använder härskartekniker för att få andra att tycka att M är oskyldig. Du är manisk

Varför alltid så otrevlig och dessa ständiga personpåhopp från dig?

Du frågade när andra skall förstå och då frågade jag dig när du skall förstå. Du klarar visst inte ens att bemötas med din egen retorik.

Majas eventuella ånger har du ingen aning om. Det är typiskt sådana beskyllningar vi ser från er Maja-hatare.

Förhörsledarna satte sig in i vem Maja är för att förstå henne, hur hon fungerar och hur de skulle få henne att börja prata. Och det lyckades de med. Maja började prata. Sedan mitten av december har ingenting hon sagt kunnat beslås som lögn.

Majas skuld i mordet återstår att se, men det mesta talar för att hon kommer frias, trots dina ständiga hatiska beskyllningar. Den som uppvisar maniskt beteende här är du.
Citera
2023-07-25, 00:13
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Precis….
En annan väldigt intressant del i Johannas förhör ( minns tyvärr inte om det är från TR eller tidigare förhör i FUP tror TR)
När Johanna berättar om vad exakt som händer i badrummet… så säger hon som jag minns om det när Tove tar händerna runt hennes hals ” och då så sätter jag mig på Tove och hon tar sina händer runt min hals, JAG KASTAR MIG SOM PÅ REFLEX BAKÅT SÅ HON INTE SKA NÅ MIG ” (något liknande)
Jag tycker det är väldigt konstigt att hon inte pressas mer här från Rullman….
Hon menar ju att Tove tar stryptag på henne, i nästa sekund så är hon stolt över att vara så snabb att Tove inte får tag i henne
Mycket intressant enligt mig men inte för Rullman kanske….
Jag tänker dock att han lämnar det hän till TR

Ja, det är mycket i Johannas berättelse som inte hänger ihop. Lögner från början till slut från henne.
Citera
2023-07-25, 00:14
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Heretic funderade över varför J inte flyttade på T så att hon inte kunde sparka I väggen. Jag ställde en motfråga.

”…sen bytte vi position”, sa Johanna. Minns inte om det var i polisförhör eller i TR.
Citera
2023-07-25, 00:32
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanOwe
Det har vi diskuterat flera ggr i tråden innan och här är mina och andras tankar även flera personer som testat fysiskt, kollat MGA med grepp osv osv osv och nedan det jag minns vi kommit fram till.
1. Teori om Maja INTE hjälper med att hålla i och att Johanna sitter med knän i armvecken på T. T är inte medvetslös. Hon hade lätt skruvat o vridit sig bort från knän särskilt som Johanna måste ge enorm kraft att strypa samtidigt. = omöjligt
2. (Allt baseras på att T har armarna längs kroppen). Johanna sitter HÖGT UPP PÅ Toves bröst även står sen på knä för att orka trycka så hårt runt halsen. Maja kan sitta på vänster sida och lätt nå Toves högra handled men dock borde hon inte orka hålla den så hårt.
3. Som inte stämmer med Johannas berättelse dock men jag tror det om det är så att händerna hållits mot golvet vid hennes kropp ( inte bakom huvudet)
Att Maja sitter/ halvligger över mage/ bäcken bakom J och då lyckas hålla i rejält och samtidigt då låser benen med sina ben

Sista stycket:
Om Maja deltog i mordet och höll ner Toves armar så bör positionerna vara såsom du beskriver här. Finns inget annat sätt. Har skrivit om detta ett flertal gånger. Men vi har endast Johannas lösa prat om detta. Hon låtsas vara lite förvirrad och vill så väldigt gärna ha med Maja där inne i badrummet.
Senast redigerad av Nonitotta 2023-07-25 kl. 01:03.
Citera
2023-07-25, 00:46
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ja, det är mycket i Johannas berättelse som inte hänger ihop. Lögner från början till slut från henne.

Stopp och belägg, När Johanna pratar med FL och berättar fördelaktiga saker för Majas delaktighet i mordet så säger du själv att Johanna pratar sanning. Nu får du nog ta och bestämma dej för hur du ska ha det.

Eller försöker du få det till att Johanna bara ljuger när hon pratar om sin egen medverkan till mordet men när det gäller din guldklimp Maja så är hon fullständigt trovärdig.
Citera
2023-07-25, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Väldigt insiktsfullt skrivet, och något som jag kan tänka mig ligger nära hur deras relation sett ut, och vilka triggerpunkter som Johanna vet att Maja har.

Intressant vad Greider sa om vår rädsla om att bli övergiven, att det är från evolutionen. Och vi är ju flockdjur, så det är en äverlevnadsintikt förstås. För Maja måste detta vara extra känsligt, genom först adoptionen och sedan utanförskap. Johanna visste exakt visst knappr hon skulle trycka på.

Tack. Citatet är från en intervju som Elin Klemetz gjorde med Greider för föreningen Valv. Jag glömde att skriva ut källan i förra inlägget.

Om Valv
Genom nobelpristagaren och 'poeten Tomas Tranströmers dikt “Romanska bågar” har valvet blivit en symbol för det djup hos människan som vi vill bejaka och utforska'
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-07-25 kl. 01:15.
Citera
2023-07-25, 01:02
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Stopp och belägg, När Johanna pratar med FL och berättar fördelaktiga saker för Majas delaktighet i mordet så säger du själv att Johanna pratar sanning. Nu får du nog ta och bestämma dej för hur du ska ha det.

Eller försöker du få det till att Johanna bara ljuger när hon pratar om sin egen medverkan till mordet men när det gäller din guldklimp Maja så är hon fullständigt trovärdig.

Tror att många av oss förstår att det finns både sanningar och lögner i deras berättelser.
Citera
2023-07-25, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
2. Om J har suttit grensle över och kunnat låsa fast armbågslederna med sina ben borde handflatorna ha varit uppåtvända och en bit från kroppen, ca 30-40 graders vinkel. Hon når heller inte J:s ben för att klösa och nypa och det är inte helt enkelt att ta sig loss med en såpass begränsad rörlighet.
Armar längs sidorna/kroppen är däremot en stabilare position för axelleden och därmed enklare att ta sig ur.
Ja, precis, det behöver ju inte vara så att hon sitter i armvecken exakt, kan ju vara över axlarna på T eller överarmar… men då Maja håller ned / vrider händerna samtidigt så blir det ju omöjligt…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in