2023-07-24, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Funderar lite på trashanks armén (Wagner) det grymtas lite om att de skall gå upp för Suwalki korridoren, nästan så man hoppas på det, så Nato har tillfälle att förinta dem på tre dagar
Vågar dom aldrig. Men håller med jag hoppas med på det
Citera
2023-07-24, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Alla länder har inte infört något sådant (dumt) krav på att vapnen endast får användas inom Ukrainas gränser. Att vissa länder agerar så är ett problem för Ukraina, det är svårt att vinna om fienden kan känna sig helt säker på att inte förlora något på egen mark.

Glöm inte att Ryssland har kärnvapen och att ryssen är paranoida vid tanken på att Ryssland blir invaderat . . . från väst. Går Ukraina över ryska gränsen kommer ryssen att se det som ett anfall med NATO och väst som pushar på i bakgrunden.
Citera
2023-07-24, 19:55
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Area55
Det hade du kunnat svarat från början.

Så du vill alltså att Ukraina ger upp?
Din fredslösning?

Jag svarade likadant från början, det är du som verkar önska att jag svarade annorlunda.
Jag önskar inte att Ukraina ger upp, om soldaterna och Ukrainas befolkning är beredda att dö för Krim och östra Ukraina så är det upp till dom.
Jag har ingen fredslösning, jag tycker inte att USAs stöd i form av klusterbomber verkar som ett steg i rätt riktning och det var det du störde dig på och det är därför vi har denna meningslösa diskussion.
Har vi tömt ämnet nu eller har du fler frågor till en nobody?
Citera
2023-07-24, 20:01
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Vågar dom aldrig. Men håller med jag hoppas med på det

Njae, wagner är nog i sina egna ögon oövervinnliga, Putin är som ett småbarn och vill se hur långt han kan gå innan Nato reagerar. Och det högst troliga utfallet med förintad Wagner ligger även det i Tsarens intresse!

Får se framöver, blir de sponsrade med vapen från Ryssland så kan det gå hur som helst. Naturligtvis kommer ett intrång kryddas med kärnvapenhot! Denna gången från idioter som är korkade nog att fullfölja dem!
Citera
2023-07-24, 20:02
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Glöm inte att Ryssland har kärnvapen och att ryssen är paranoida vid tanken på att Ryssland blir invaderat . . . från väst. Går Ukraina över ryska gränsen kommer ryssen att se det som ett anfall med NATO och väst som pushar på i bakgrunden.
Vad ska dom in i det skitlandet och göra? Lite småsmällare är väl helt legitimt att skicka in så topplocket går på dvärgen
Citera
2023-07-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtor

Du menar som när Ukraina trollade Putler på ryskt territorium och ockuperade Belgorod? Du behöver inte oroa dig. Ingen vill ha deras äckliga land så du behöver inte oroa dig.
Citera
2023-07-24, 20:06
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Men vadå, AK-47 duger väl som beväpning om man ska provocera fram något? Till vilken nytta är naturligtvis en annan fråga. Wagner ensamma har inte en chans i helvete att rå på någon, men det skulle bli farligt för den skull. Alla som drar igång något gör det väl dessutom för att de bedömer att de ska vinna. Konstigt vore ju annars.

Nu tror jag visserligen att det hela är fejknyheter även denna gång. Det kommer grejer som denna från Polen ibland, vilket skulle kunna betyda "någonting". Det kan gå till på lite olika sätt. Det kan finnas flera bottnar i det här, eller ingen som helst sanning. Vem minns inte "den polska buffertzonen i västra Ukraina" och olika varianter på den?

Nu sammanfaller det någorlunda med Putins och Lukasjenkos möte. Putin har orerat om Polen och Stalin. Tidigare i sommar har Vitryssland också fått uppmärksamhet. Det var varit lite spänt mellan Polen och Vitryssland. Och så vidare.

Jag tror inte vi ska lägga för mycket vikt på det här. Detta är nog en intern rysk-belarusisk-polsk-ukrainsk grej som bara östeuropéer förstår sig på.

Lukashenko ska nog akta sig för att ställa till spektakel, hans regim lever på övertid och nästa gång han ska provocera kan bli hans sista. Hade bondlurken agerat rationellt hade han hållt låg profil och försökt rida ut stormen istället för att söka sig till rampljuset.
Citera
2023-07-24, 20:08
Medlem
Reimers avatar
Tufft läge för några ryssar vid Bakhmut.

Citat:
Orcs was ambushed by Ukrainian forces in Bahkmut area and suffered heavy Casualties

Watch full video on YouTube https://youtu.be/VzWdiucqw48

https://twitter.com/region776/status/1683509696387506177
Citera
2023-07-24, 20:14
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Tror jag väntar lite med det, faktiskt.

På tal om ingenting Belarusian Hajun project uppskattar antalet till mellan 3450-3650 personer baserat på fordonstrafik till lägret samt att dom räknat bilarna som anlänt.

Twittertråd

https://twitter.com/Hajun_BY/status/1683404932748124162
Citat:
There are already at least 3500 Wagner mercenaries in Belarus.
According to our data, at least 10 organized convoys of PMC Wagner have arrived in Belarus since July 11, the last one arrived yesterday, July 23.
1/4
Citera
2023-07-24, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Svartnegern som är Benito Musevenis son vill skicka negrer mot Ukraina. Detta är putins allierade. Detta är vad mongolen förlitar sig på.
Skicka in era negrer då så kommer ni inte överleva 2 veckor. Tycker ni att mongolen behandlar sina negrer väl? Vänta bara tills ni är vid fronten....

https://www.africanews.com/2023/03/31/uganda-will-send-soldiers-to-moscow-to-defend-putin-if-need-be-presidents-son/

Kom igen niggers....

Det är väl bara rent snack ? Vad hände med de nordkoreanska och syriska trupperna som skulle sättas in ?
Citera
2023-07-24, 20:25
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Tack för länken. Det här ju bara för sjukt. Det kan ju inte vara sant? Är det någon som trollar? Vad ska max 10 000 wagneriter kunna uträtta när de ställs mot en modern armé om 150 000 man (i krigstid)? Och vad menas med "passage genom landet", alltså Polen?

Man kunde möjligen tänka sig tjuvnyp några kilometer in på polsk mark, liknande det som hänt i Belgorod i Ryssland, men det innebär också krig — polackerna kan alltså pressa vidare till Minsk, om de skulle vilja det. Är det kanske det Ryssland vill, så att de kan försvara Vitryssland? Det har ju varit tal om precis det den sista tiden. Vitryssland kan även ställa upp 750 000 soldater på egen hand, om jag inte minns fel.

En mycket farlig utveckling.
Påminner lite om hur svårt det var att greppa kremlologin i Sovjetunionen. Om en del av vaxdockorna i politbyrån alls var vad liv eller döda sen årtionden. ( Gromyko är han död?) En gissning är att Lukas tanklösa utspel var en reaktion på den i mitt tycke välmotiverade rädslan att Polen/Nato invaderar Belarus och låter den förtrycka demokratirörelsen utlysa allmänna val. Wagners "inbjudning" liksom utplaceringen av strategiska kärnvapen styrker det. Luka är överkörd och kommer nog med fler tokiga utspel om inte annat för att tuta i sig själv att han ännu är vid rodret.
Senast redigerad av Taggad 2023-07-24 kl. 20:34.
Citera
2023-07-24, 20:31
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Det är väl bara rent snack ? Vad hände med de nordkoreanska och syriska trupperna som skulle sättas in ?
Det är samma skit om och om igen. Dessa filurer från Afrika hade blivit mer mulade än mongolen från uralien.

Vi dett grimma grejerna o sont. Vi den vinna med breder fron afrikka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in