Citat:
Ursprungligen postat av
Africagonzo
Jag känner absolut noll vrede mot USA, inget överhuvudtaget. Däremot tror jag inte det är en tillfällighet med krig i Ukraina och Burisma t.ex men det är en annan diskussion.
Du tror alltså på Pentagon när dom säger att dom inte har 30 Abrams att leverera förrän 2024?
Du tror på Kristersson när han säger att skicka Gripen är inte aktuellt eller lämpligt samtidigt som Zelensky ber om just Gripen?
Just nu är vi i väst läraren i klassrummet som istället för att hjälpa lilla Lars som blir nedslagen av elaka Tommy att resa sig upp och gå till anfall samtidigt som läraren står kvar bakom lilla Lars och hejar på istället för att gå emellan och ta Tommy i örat.
Nu är du inne på något som liknar konspirationsteorier. Vad tror du att du får för svar om du frågar ukrainare? Tror du att de är arga på USA som inte hjälper dem tillräckligt eller tror att USA/Hunter Biden vill åt deras resurser? Eller tror du att de ser ryssarna som fienden?
USA är inte en "overmind" utan beslutet att skicka hjälp är en relativt krånglig procedur där hjälppaket ska tas genom beslut i kongressen och där demokraterna riskerar sin egen politiska överlevnad där den allmänna opinionen spelar roll då USA inte är en diktatur.
Ja, vi borde hjälpa Ukraina ännu mer såklart men att som du beskriver med din infatila redogörelse om ungar som bråkar i klassrummet går inte att applicera fullt ut en sådan eskalering måste övervägas noga men det betyder givetvis inte att det finns en baktanke med att låta alla dö på slagfältet.
I slutändan sprider du dock Kremls narrativ och önskemål, att Ukraina ska ge bort land och erhålla amnesti för sina krigsbrott samtidigt som de belönas för att ha startat kriget. Jag upprepar att en sådan "fred" bäddar för nya och häftigare krig, inte bara i Ryssland utan världen om där internationell lag och territoriella gränser inte respekteras.