2023-07-24, 11:42
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Jag nickade till lite medans jag läste ditt inlägg, tror jag har läst inlägg liknande ditt 100 tals gånger de senaste 519 dagarna.

Som jag skrev tidigare:
Den som ens nämner fred eller förhandling är tydligen idiot eller förrädare.

Du borde vara upprörd över att väst inte ger mer vapen istället för på mig som påpekar att detta inte är rätt väg att gå, antingen ger man Ukraina det dom behöver eller också förhandlar man, några andra alternativ är inte rimliga.
Man fortsätter utan tvekan att bidra med vapen och inget annat, vill dom ryzzka äcklen ha fred kan dom åka över svartbygget medans det fortfarande står kvar
Citera
2023-07-24, 11:42
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Jag nickade till lite medans jag läste ditt inlägg, tror jag har läst inlägg liknande ditt 100 tals gånger de senaste 519 dagarna.

Som jag skrev tidigare:

Du borde vara upprörd över att väst inte ger mer vapen istället för på mig som påpekar att detta inte är rätt väg att gå, antingen ger man Ukraina det dom behöver eller också förhandlar man, några andra alternativ är inte rimliga.
Om du läst liknande inlägg så ofta så är det häpnadsväckande att du fortfarande kör med ditt jidder och inte börjar förstå?

Väst ger den mängd vapen som de anser att Ukraina kan hantera. Samtidigt har de försiktigt överträtt röd gräns efter röd gräns för att syna poopins falska röda linjer. Det har behövt gå långsamt för att syna att poopin inte skulle attackera länderna som skänker materielet.

Det som gör mig upprörd, utöver att ryssar tror de har rätt att attackera vem som helst när som helst, är att det finns apologeter utanför rysslands gränser som helt saknar moralisk kompass och sitter och försvarar ett pågående folkmord. Sinnesförvridet värre.
Citera
2023-07-24, 11:43
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HIMAR56
Vem säger det? Bitchute
.

Journalister på youtube och en general i USA.
Citera
Medlem
Citat:

Som jag skrev tidigare:

Ja, någon fred där Putin får något för att han invaderat ett annat land är såklart helt uteslutet.

De som pushar för det pushar för den ryska propagandan.

Väst bör naturligtvis istället skicka markant mer vapen för att Ryssland ska besegras i grunden.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Jag känner absolut noll vrede mot USA, inget överhuvudtaget. Däremot tror jag inte det är en tillfällighet med krig i Ukraina och Burisma t.ex men det är en annan diskussion.

Du tror alltså på Pentagon när dom säger att dom inte har 30 Abrams att leverera förrän 2024?
Du tror på Kristersson när han säger att skicka Gripen är inte aktuellt eller lämpligt samtidigt som Zelensky ber om just Gripen?

Just nu är vi i väst läraren i klassrummet som istället för att hjälpa lilla Lars som blir nedslagen av elaka Tommy att resa sig upp och gå till anfall samtidigt som läraren står kvar bakom lilla Lars och hejar på istället för att gå emellan och ta Tommy i örat.
Nu är du inne på något som liknar konspirationsteorier. Vad tror du att du får för svar om du frågar ukrainare? Tror du att de är arga på USA som inte hjälper dem tillräckligt eller tror att USA/Hunter Biden vill åt deras resurser? Eller tror du att de ser ryssarna som fienden?

USA är inte en "overmind" utan beslutet att skicka hjälp är en relativt krånglig procedur där hjälppaket ska tas genom beslut i kongressen och där demokraterna riskerar sin egen politiska överlevnad där den allmänna opinionen spelar roll då USA inte är en diktatur.

Ja, vi borde hjälpa Ukraina ännu mer såklart men att som du beskriver med din infatila redogörelse om ungar som bråkar i klassrummet går inte att applicera fullt ut en sådan eskalering måste övervägas noga men det betyder givetvis inte att det finns en baktanke med att låta alla dö på slagfältet.

I slutändan sprider du dock Kremls narrativ och önskemål, att Ukraina ska ge bort land och erhålla amnesti för sina krigsbrott samtidigt som de belönas för att ha startat kriget. Jag upprepar att en sådan "fred" bäddar för nya och häftigare krig, inte bara i Ryssland utan världen om där internationell lag och territoriella gränser inte respekteras.
Senast redigerad av Thelonegunman 2023-07-24 kl. 11:46.
Citera
2023-07-24, 11:45
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
]Tror du endast att det bara handlar om stridsvagnarna? [/b]Personal för utbildning. Underhållsutrustning som kanske inte finns framme i tillräckligt mängd. Överenskommelser med tillverkarna. Överenskommelser med senat/kongress. Eventuella modifieringar av fordonen. Bärgningsmöjligheter. Drivmedel. Logistik. Det finns massa faktorer till än endast bara stridsvagnarna. Allt är kanske inte så enkelt som man kan tro liksom.

Se svaret ovan.

Tommy har kärnvapen som Tommy hotar att använda om Tommy känner sig angripen.

Så Abrams är så fantastiskt unika att det tar flera år att utbilda personalen? Nu är det inte detta som Pentagon skyller på utan att dom inte har några Abrams att leverera.
Vad gäller Kristersson och Gripen säger han själv att det inte är aktuellt med Gripen för det skulle eskalera kriget.

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj har riktat sig direkt till Sverige: Ge oss Gripenplan.
Men Sverige säger nej – just nu.
– Det finns alltid gränser i krig innan man i praktiken blir en del av kriget, säger Ulf Kristersson.

Tommy har kärnvapen men det har läraren också.
Citera
2023-07-24, 11:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind

Länkar? Kontext?
Citera
2023-07-24, 11:48
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Så Abrams är så fantastiskt unika att det tar flera år att utbilda personalen? Nu är det inte detta som Pentagon skyller på utan att dom inte har några Abrams att leverera.
Vad gäller Kristersson och Gripen säger han själv att det inte är aktuellt med Gripen för det skulle eskalera kriget.

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj har riktat sig direkt till Sverige: Ge oss Gripenplan.
Men Sverige säger nej – just nu.
– Det finns alltid gränser i krig innan man i praktiken blir en del av kriget, säger Ulf Kristersson.

Tommy har kärnvapen men det har läraren också.
Kriget står och faller inte med Abrams eller Gripen.
Just nu vet vi att Ukraina återtagit 50% av vad ryssen tog
https://www.reuters.com/world/blinken-says-ukraine-has-taken-back-50-territory-that-russia-seized-2023-07-23/
Slava Ukraini!
Citera
2023-07-24, 11:49
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Ge oss länkar på detta då.

Vem är Generalen?
Citera
2023-07-24, 11:49
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Ja, någon fred där Putin får något för att han invaderat ett annat land är såklart helt uteslutet.

De som pushar för det pushar för den ryska propagandan.

Väst bör naturligtvis istället skicka markant mer vapen för att Ryssland ska besegras i grunden.

Det är dessa alternativ som finns ja.
Antingen förhandling eller krig tills Ryssland kollapsar.
Citera
2023-07-24, 11:53
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ukraina har ju knappt avancerat något alls.
Vad menar du ens?
https://www.reuters.com/world/blinken-says-ukraine-has-taken-back-50-territory-that-russia-seized-2023-07-23/
Att detta är en ren lögn?
På 5v återtog vi en yta motsvarande vad ni tog på 6 månader.
Ska du säga emot dessa fakta så får du källhänvisa. Sitt inte bara där på din babuschkabuttplug och bjäbba.
Citera
2023-07-24, 11:53
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Länkar? Kontext?

Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Ge oss länkar på detta då.

Vem är Generalen?

Scott Ritter, journalist.

Douglas Macgregor, kanske icke general men armeöverse.

https://www.youtube.com/watch?v=zSEEu4NYCnU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in