2023-07-23, 23:33
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jaha, jag trodde det bara var 3? Ja, då är det ju ännu högre om 2 inte vill bekräfta.

https://www.etc.se/inrikes/tredje-bekraeftade-sjaelvmordet-efter-dumpen-uthaengning

3 är bekräftade självmord. Vet inte om 2 var obekräftade eller om tillvägagångssättet var obekräftat.
Citera
2023-07-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
3 är bekräftade självmord. Vet inte om 2 var obekräftade eller om tillvägagångssättet var obekräftat.

Alright!
Citera
2023-07-23, 23:41
Avslutad
Citat:
Jag förstod inte mycket av det du skrev, men kan göra ett försök.

Man kan inte ha barn och kvinnor i samma liknelse här. Kvinnor är vuxna och hålls inför samma lagrum som män. Barn är minderåriga och en del av befolkningen som ska beskyddas.

Då får jag verkligen bilden från dig av att det behövs en lag som förbjuder det sexuella kontaktsökande till barn under 15. För att prata med en vuxen på en dejtingsida ser inte jag som ett brott. Att prata med ett barn och sedan söka upp det barnet ser jag som ett allvarligt brott. Därför måste kontaktsökandet bli olagligt så att barnet inte behöver vara målsägande och så att den vuxne kan hindras innan övergreppet äger rum.

En vuxens behov till att sexchatta eller kuttra på dejtingsidor går trumfar inte barns behov av trygghet. När denne får veta att det rör sig om en minderårig ska denne tacka för kaffet och söka dig vidare från plaskdammen.

Att det finns barn som utsätts online är ett faktum. Om det är ett stort eller litet antal kan man diskutera. Det vi ser på dumpen är att antalet män som är beredda att träffa den de tror är ett barn är stort.
Principen är densamma. Det är troligen ingen exklusive dragning till just minderåriga vi främst talar om. Män spammar ut hundratals copy and paste till höger och vänster, eller bara hej vad gör du till lika många. I den mängden kåtspam kan säkert de flesta åldrar ingå, sedan kommer ett svar från "någon" som är fjorton...
Vad är det i de specifika stunderna, som parallell, som gör att gubbar eller vanliga män inte vill förstå att 30-åriga tjejer inte är ute efter att ha sex med dem eller trånar efter kärlek. Världen är för mörk för att levas utanför tro och hopp.

De uppsökande och "lyckade" aktiviteterna som sker är främst utanför internet. Fotbollstränare utan tydliga motiv att vara tränare, ridskolepersonal som utanför stallet inte har hästintresse, manlig dagispersonal som väljer dagis som förstahandsval och inte minst scouterna (om de finns kvar).

Jag ser all "dejting" på samma sätt, oavsett om det är en trettonåring eller en trettioåring man ska träffa. Båda fenomenen bottnar i liknande naivitet.
Det som skiljer i kanske de flesta fall är väl bara att de som fortsätter sexchatta och dessutom träffar fjortonåringar inte tänker på att lagen faktiskt stod på vägen som en "betonggris" som inte gick att forcera, komma förbi, redan från början. Vägen var inte framkomlig, och de visste det, men de körde ändå på den. Vi har enligt mig att göra med drömmare som inte kan eller vill tänka i verkliga termer.
Citera
2023-07-23, 23:51
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaDagbladet
Principen är densamma. Det är troligen ingen exklusive dragning till just minderåriga vi främst talar om. Män spammar ut hundratals copy and paste till höger och vänster, eller bara hej vad gör du till lika många. I den mängden kåtspam kan säkert de flesta åldrar ingå, sedan kommer ett svar från "någon" som är fjorton...
Vad är det i de specifika stunderna, som parallell, som gör att gubbar eller vanliga män inte vill förstå att 30-åriga tjejer inte är ute efter att ha sex med dem eller trånar efter kärlek. Världen är för mörk för att levas utanför tro och hopp.

De uppsökande och "lyckade" aktiviteterna som sker är främst utanför internet. Fotbollstränare utan tydliga motiv att vara tränare, ridskolepersonal som utanför stallet inte har hästintresse, manlig dagispersonal som väljer dagis som förstahandsval och inte minst scouterna (om de finns kvar).

Jag ser all "dejting" på samma sätt, oavsett om det är en trettonåring eller en trettioåring man ska träffa. Båda fenomenen bottnar i liknande naivitet.
Det som skiljer i kanske de flesta fall är väl bara att de som fortsätter sexchatta och dessutom träffar fjortonåringar inte tänker på att lagen faktiskt stod på vägen som en "betonggris" som inte gick att forcera, komma förbi, redan från början. Vägen var inte framkomlig, och de visste det, men de körde ändå på den. Vi har enligt mig att göra med drömmare som inte kan eller vill tänka i verkliga termer.

De drömmarna ska de för allas skull söka hjälp för. Och det är en beskrivning av männen som finns där ute. Lite incel-typen.

Så finns det också den typen som i chattarna tror att de pratar med en mamma som erbjuder ut sitt barn (gädda #169, 166, 96 och 102).

Finns mycket som skiljer att "dejta" en trettonåring eller en trettioåring. Lagen är nog det största hindret (tack och lov). För den fysiska och psykiska skadan barnet utsätts för kan vara svårt för vuxna som vara vill "dejta lite" att ta till sig.
Citera
2023-07-24, 00:18
Avslutad
Citat:
De drömmarna ska de för allas skull söka hjälp för. Och det är en beskrivning av männen som finns där ute. Lite incel-typen.

Så finns det också den typen som i chattarna tror att de pratar med en mamma som erbjuder ut sitt barn (gädda #169, 166, 96 och 102).

Finns mycket som skiljer att "dejta" en trettonåring eller en trettioåring. Lagen är nog det största hindret (tack och lov). För den fysiska och psykiska skadan barnet utsätts för kan vara svårt för vuxna som vara vill "dejta lite" att ta till sig.
Jag räknar inte psykiska skador av sexuella övergrepp på fjortonåringar som enligt chattar tydligt "ville" jämfört med 15 eller 16-åringar mer än potentiellt juridiska övertramp.
Lösningen kan vara enkel, tex en AI-bot som svarar alla oavsett hur många kontaktförsök som görs och efter en vecka visar en hårig röv.
Eller om man ställer boten på alla sidor som inkluderar minderåriga men som bara svarar när kontona är under 15 så att den enkelt, billigt och effektivt överröstar alla som på riktigt är minderåriga.

Ingen skulle komma till skada. Alla hade kunnat fortsätta tro och bestämma hur många dejter de än hade velat bara för att mötas av ingenting och slutligen likgiltighet.
Citera
2023-07-24, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
I dwt här fallet var det du som kommenterade något jag skrev. Jsg hade följdfrågor som du konsekvent vägrat svara på... men men...
Du "följdfrågar" om saker som inte bara har bristfällig verklighetsförankring, utan dessutom oftast är helt orelaterade till vad jag (eller andra) skrivit eller ens relevant för ämnet.
Citera
2023-07-24, 00:34
Medlem
Citat:

Har du läst "drömmarnas" chattloggar? Du är den som framstår som naiv här.
Citera
2023-07-24, 00:35
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Jag räknar inte psykiska skador av sexuella övergrepp på fjortonåringar som enligt chattar tydligt "ville" jämfört med 15 eller 16-åringar mer än potentiellt juridiska övertramp.
Lösningen kan vara enkel, tex en AI-bot som svarar alla oavsett hur många kontaktförsök som görs och efter en vecka visar en hårig röv.
Eller om man ställer boten på alla sidor som inkluderar minderåriga men som bara svarar när kontona är under 15 så att den enkelt, billigt och effektivt överröstar alla som på riktigt är minderåriga.

Ingen skulle komma till skada. Alla hade kunnat fortsätta tro och bestämma hur många dejter de än hade velat bara för att mötas av ingenting och slutligen likgiltighet.

Du behöver inte räkna det som det. För mig räcker det med att domstolar gör det. Och nu har lagen skärpts ytterligare som gör att man kan bli dömd för våldtäkt som ägt rum över internet. Så de här drömmande gäddorna får passa sig mer och mer.

Men det var en intressant lösning med AI.

Nu tror jag den permanenta lösningen blir att göra själva sökandet och aktiva handlingarna att träffa ett barn till ett brott. Men det skadar ju inte att det finns lite AI botar där ute också som loggar deras snuskiga samtal och kan lämna en polisstation som adress när de väl har bokat ett möte.
Citera
2023-07-24, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Tror och tror och tolkar…
Vill du diskutera en FUP så lägger du ut den, annars finns den inte som diskussionsunderlag.

Jag har ju redan länkat till den.

Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Här har du FUP:en: https://anonfiles.com/j281nc02za/Falu_TR_B_1595_23_Aktbil_98_Forundersokningsprotok oll_23_pdf
Citera
2023-07-24, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Det är 5 som tagit, 2 familjer vill inte bekräfta. ECT har varit i kontakt med en och de vill inte prata vad jag förstår, är ju skämit för dem, såklart.

Ger 2 % hitintills, på drygt 2,5 år. Utslaget på Sveriges befolkning ger det 21 000 st. ungefär. En hel stad. närmare 10 000 per år. Vilket är ungefär 3 gånger fler än som dör i lungcancer per år. En av de värsta canserformerna.

Du är verkligen inte statistiker du. Försök inte ens är du snäll.

Det är heller inte fem begångna självmord för att du eller kommunisterna på ETC eller ett twittertroll "tror" det. respektlöst mot familjerna att skriva så.

Med din inställning, hur förhåller du dig till obetalda skulder, vilket dubblar risken för självmord. Av de som begick självmord var 31% överskuldbesatta och hos kronis. Ska du gå på låneinstitut, banker och Kronofogden? https://www.hemhyra.se/nyheter/annicas-sista-dygn-hon-trodde-hon-skulle-hamna-en-gran-skogen/

De som blir utförsäkrade från FK är kanske dina nästa skyddslingar? Ska du gå på Försäkringskassan med gråtsmiley? https://tidningensyre.se/2021/4-maj-2021/annu-ett-sjalvmord-pa-grund-av-nekad-sjukpenning/

Citat:
Av alla dödsfall i åldern 15–29 år orsakades 34 procent av suicid.

Citat:
Av de anmälda våldtäktsbrotten 2022 bestod 46 procent (4 272 brott) av våldtäkter mot barn (0–17 år). Av de anmälda våldtäkterna mot barn var 3 086 brott mot barn under 15 år, vilket innebar en ökning med 447 brott (+17 %) jämfört med 2021. De anmälda våldtäkterna mot flickor i åldern 15–17 år var 1 124, medan de anmälda våldtäkterna mot pojkar i åldern 15–17 år var 62 anmälda brott 2022.

Citat:
Bland de som uppger att de tvingats till sexuell handling svarade drygt var fjärde (28 procent) att det skett via internet eller sociala medier.

Sug på den.

https://bra.se/statistik/statistik-om-brottstyper/valdtakt-och-sexualbrott.html#Alder
Citera
2023-07-24, 01:00
Avslutad
Citat:
Du behöver inte räkna det som det. För mig räcker det med att domstolar gör det. Och nu har lagen skärpts ytterligare som gör att man kan bli dömd för våldtäkt som ägt rum över internet. Så de här drömmande gäddorna får passa sig mer och mer.

Men det var en intressant lösning med AI.

Nu tror jag den permanenta lösningen blir att göra själva sökandet och aktiva handlingarna att träffa ett barn till ett brott. Men det skadar ju inte att det finns lite AI botar där ute också som loggar deras snuskiga samtal och kan lämna en polisstation som adress när de väl har bokat ett möte.
Jag är inte för straff om straff kan undvikas. Det måste vara på schysta principer lagsstiftningar och samhällen bygger.
På samma sätt skulle polisen kunna stänga ner all narkotikaförsäljning över internet. Skicka mjöl. Tredje gången du har fått bara typ några gram salt för all möda så finns det nog inga fler villiga köpare.

När människor har chattat kanske flera månader förestås att möten och uthängningar behöver bli "belöningen". AI däremot skulle inte bry sig och enkelt kunna trötta ut samtliga. 1 eller miljoner svar för AI spelar den noll roll.
Efter tex tre bestämda träffar när ingen varken finns eller kommer så bli nog den fjärde dejten inte längre spännande. Då stängs sådant utan att resurser behöver offras på oftast kanske mest incel eller gubbsjuketrams.
Oavsett hur lång tid det hade tagit så hade det inte spelat någon roll. Tekniken kanske hade behövt finjusteras men det vore möjligt.
Citera
2023-07-24, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jaha, jag trodde det bara var 3? Ja, då är det ju ännu högre om 2 inte vill bekräfta. Är det upp emot 2 % så är det ju mycket, väldigt mycket.

https://www.etc.se/inrikes/tredje-bekraeftade-sjaelvmordet-efter-dumpen-uthaengning
Eftersom igen bekräftat så vet ingen heller om det är suicid. Respektlöst mot familjerna att spekulera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in