Citat:
Ursprungligen postat av
2500HD
Inflationsmålet är nått 2024. Det kan jag sätta pengar på.
Men hur dum är du?
Om inflationsmålet är nått kommer riksbanken i det läget gå från 4,5 % styrränta till 0 %?
Inflationen måste gå ner, över flera mätningar, under 1,7 % innan man ens sänker med några punkter, din idiot. INFLATIONEN LIGGER PÅ SJUKA 9,3 %. Hur kan man ens diskutera räntesänkningar i det här läget? Hur korkad kan man bli?
Vi kanske går ner mot 3-3,5 % styrränta 2025.
Hur ska bostadspriserna slå nya rekord om pengar fortfarande, flera år framåt, kostar?
Nollräntetiden är över. Bostadskarriär tillhör det förgångna.