Citat:
Ursprungligen postat av
Nonitotta
Håller med dig. Varför har man inte frågat Johanna på vilket sätt hon menar att Maja ska ha hållit i Toves armar?
Detta är en otroligt viktig fråga som MÅSTE få ett svar. Konstigt att den frågan inte har fått högre prioritet! Det kan ju handla om Majas deltagande eller icke deltagande i mordet.
Johanna har fått flera frågor ang Majas deltagande men det är mycket "tror jag" och jag vet inte"
"F: Majas roll i det här i det som händer i badrummet?
J: Ja, det var väldigt mycket adrenalin i kroppen och det gick så fort så
jag kan inte exakt säga
var Maja var men jag vet att hon var med och hon höll i Toves händer och så och sen satt hon
ju liksom kvar där då och kände efter, försökte se om hon andades och så. Så det var ju, Maja
var ju med liksom"
"F: Du sa att Tove tog ett stryptag på dig först när hon låg ner förstår jag och att Maja då tog
bort hennes händer?
J: Ja någonstans där
jag kommer inte ihåg exakt var det var. Det var väldigt mycket liksom.
F: Vet du om Maja höll kvar hennes händer när du tog stryptag? Om hon fortfarande höll i
Tove då?
J: Ja,
jag tror det.
F: Men du vet inte eller hur skall jag förstå dig?
J:
Nej jag kan inte säga exakt för alla sådana där detaljer är ganska diffusa så jag kan inte
säga det med säkerhet"
"J: Mmm först så säger hon det liksom va fan håller ni på med och då vet jag att hon tog sina
händer om min hals då och ja, runt där omkring är ju Maja hon är ju kvar i badrummet och
då
försöker hon ju ta undan Toves händer.
F: Du säger försöker, gjorde hon det eller gjorde hon det inte?
J: Hon tog tag om Toves händer ja.
F: Så hon försökte, hon tog tag i händerna?
J: Ja.
F: Okej. I båda händerna eller?
F: Okej. Och vad gör Maja sen?
J: Ja hon sitter ju liksom kvar med Toves händer ett tag.
F: Nu säger du sitter.
J: Mmm.
F: Har Maja satt sig ner alltså?
J: Mmm.
F: Hur sitter hon?
J:
Det minns jag inte.
F: Sitter hon på rumpan eller sitter hon på huk eller står hon på knä?
J:
Det minns jag faktiskt inte.
F: Okej men hon står inte raklång upp utan på något sätt så har hon kommit ner mot golvet.
Är det så jag ska förstå dig?
BF: Och var är hon någonstans i förhållande till Tove och dig?
J: Alltså hon är ju bredvid här
tror jag"