2023-07-23, 16:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Samtidig som han var trøtt og moren sin ringte han opp?

Tror sjansen er svært liten basert på brikkene.. Er nok en grunn til at siste kjente livstegn skal være samtale kl 09.14.

Er du sikker på at det var Anne som ringte til TEH kl.09.14? Er du sikker på at det var TEH som besvarte telefonen kl.09.14?
Citera
2023-07-23, 16:44
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Er du sikker på at det var Anne som ringte til TEH kl.09.14? Er du sikker på at det var TEH som besvarte telefonen kl.09.14?
Du får spørre meidia/politet som har opplyst om det.
Citera
2023-07-23, 17:01
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Du får spørre meidia/politet som har opplyst om det.

Det er deg jeg spør som mener bastant at barna ikke kan stå bak. Evner du ikke å tenke på selvstendig grunnlag? Du og jeg vet at det eneste holdepunktet for å si at Anne har ringt til TEH kl.09.14, er teledata hentet ut fra operatør, samt TEHs nølende forklaringer. Denne dataen viser ingenting om hvem som holdt i telefonene.

Det samme blir det med telefonen til J@nne Jemtland. Den viste at Janne liksom hadde gått nedover dalen og plutselig forduftet fra telemastene, men så var det altså Svein som hadde fraktet telefonen avgårde for å lure politiet.

Må bare understreke igjen at jeg ikke har noen bestemt formening om at TEH eller noen av døtrene til TH kan stå bak, men ser ikke på det som noen umulighet. Det er en brikke at det kan være andre enn AE som ringte til sønnen kl.09.14, og at det kan være andre enn TEH som besvarte telefonen.
Det kan ha vært hans kjæreste som besvarte telefonen, det vet vi ingenting om.
Citera
2023-07-23, 17:09
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det er deg jeg spør som mener bastant at barna ikke kan stå bak. Evner du ikke å tenke på selvstendig grunnlag? Du og jeg vet at det eneste holdepunktet for å si at Anne har ringt til TEH kl.09.14, er teledata hentet ut fra operatør, samt TEHs nølende forklaringer. Denne dataen viser ingenting om hvem som holdt i telefonene.

Det samme blir det med telefonen til J@nne Jemtland. Den viste at Janne liksom hadde gått nedover dalen og plutselig forduftet fra telemastene, men så var det altså Svein som hadde fraktet telefonen avgårde for å lure politiet.

Må bare understreke igjen at jeg ikke har noen bestemt formening om at TEH eller noen av døtrene til TH kan stå bak, men ser ikke på det som noen umulighet. Det er en brikke at det kan være andre enn AE som ringte til sønnen kl.09.14, og at det kan være andre enn TEH som besvarte telefonen.
Det kan ha vært hans kjæreste som besvarte telefonen, det vet vi ingenting om.
Ok, hvis det et MEG du spør (en person som har satt seg inn i brikkene) så er svaret NEI.

1. TEH var trøtt kl 09.50, ref boken.
2. Samtale kl 09.14 var på 92 sek, ergo TEH kunne vært trøtt pga kvelden før.
3. Det opplyses av politiet og media at siste kjente livstegn var kl 09.14.

Kan ikke gi deg bedre svar en dette. På tide at du spør politiet om dette og rapporterer tilbake?
Citera
2023-07-23, 17:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ok, hvis det et MEG du spør (en person som har satt seg inn i brikkene) så er svaret NEI.

1. TEH var trøtt kl 09.50, ref boken.
2. Samtale kl 09.14 var på 92 sek, ergo TEH kunne vært trøtt pga kvelden før.
3. Det opplyses av politiet og media at siste kjente livstegn var kl 09.14.

Kan ikke gi deg bedre svar en dette. På tide at du spør politiet om dette og rapporterer tilbake?

Jeg lurer ikke på noe som helst, så jeg trenger ikke ringe politiet.
Jeg spør deg om hvordan du kan underbygge dine påstander, men du svarer på andre ting. Oppfattet du ikke spørsmålet? Du egentlig bare gjentar det samme som sist.
TEH var trøtt sier du.. og hva så?
Samtalen var på 92 sekunder, og hva så? Hvordan kan du trekke konklusjonen om at han var trøtt?
Hva med samtalen som var på bare 3 sekunder da?
Og hva med at TEH var nølende i avhør?
Alt som har blitt sagt omkring det der, henger og hviler på TEHs ord, som vi vet var veldig nølende.
Citera
2023-07-23, 17:25
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg lurer ikke på noe som helst, så jeg trenger ikke ringe politiet.
Jeg spør deg om hvordan du kan underbygge dine påstander, men du svarer på andre ting. Oppfattet du ikke spørsmålet? Du egentlig bare gjentar det samme som sist.
TEH var trøtt sier du.. og hva så?
Samtalen var på 92 sekunder, og hva så? Hvordan kan du trekke konklusjonen om at han var trøtt?
Hva med samtalen som var på bare 3 sekunder da?
Og hva med at TEH var nølende i avhør?
Alt som har blitt sagt omkring det der, henger og hviler på TEHs ord, som vi vet var veldig nølende.
Les boken og hva som står i media. Det er her jeg henter informasjonen fra. (at TEH var trøtt) Hva baserer egentlig du teoriene dine på?
Citera
2023-07-23, 17:31
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Les boken og hva som står i media. Det er her jeg henter informasjonen fra. Hva baserer egentlig du teoriene dine på?

Jeg har ikke spurt om hvor du har hentet informasjonen fra, da har du misforstått.
Tror vi kan si takk til deg, for nå begynner du som Høvik-dama.
Og siden du ikke kan finne noen motargumentasjon på det jeg skriver, så kan vi trekke konklusjonen om at TEH faktisk kan ha vært med på det. Det kan i teorien ha vært TEH som brukte Annes telefon til å ringe til seg selv, og at hans kjæreste besvarte den, eller at den ble besvart på annen måte.
Senast redigerad av Skaanseth 2023-07-23 kl. 17:35.
Citera
2023-07-23, 18:01
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Jeg har ikke spurt om hvor du har hentet informasjonen fra, da har du misforstått.
Tror vi kan si takk til deg, for nå begynner du som Høvik-dama.
Og siden du ikke kan finne noen motargumentasjon på det jeg skriver, så kan vi trekke konklusjonen om at TEH faktisk kan ha vært med på det. Det kan i teorien ha vært TEH som brukte Annes telefon til å ringe til seg selv, og at hans kjæreste besvarte den, eller at den ble besvart på annen måte.
Så du tenker at fordi politet tror siste kjente livstegn var kl 09.14 må TEH ha vært i S4 på det tidspunktet..

Dette må da være en kortslutning som fører til at man må skifte sikring😼
Citera
2023-07-23, 18:02
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Veldig mye av omstendighetene rundt siste livstegn henger på ordene fra TH, TEH og til dels HHB1.
Vi har rett nok aldri fått det svart på hvitt at noen andre i familien enn TH er under mistanke.
Men barnas habilitet er uklar så lenge de er barn både av offer og hovedmistenkt, og så
lenge samtlige familiemedlemmer nekter videre politiavhør.

Citat:
Så du tenker at fordi politet tror siste kjente livstegn var kl 09.14 må TEH ha vært i S4 på det tidspunktet..

Dette må da være en kortslutning som fører til at man må skifte sikring😼

Det er ikke helt umulig at de kan ha revurdert akkurat dette med siste kjente livstegn.
Det er tross alt en stund siden det ble proklamert. Nå sa de jo nettopp at de går gjennom
overvåkning på nytt for å se etter andre ting enn de så etter i begynnelsen.

Det kan muligens bety at de ser etter bevegelsene til personer som ikke har
vært uttalt mistenkt, så som f.eks. familiemedlemmer eller kolleger av TH.

Jeg vet ikke om det er tilfelle, men dette kan ikke utelukkes.
Senast redigerad av Svartediket 2023-07-23 kl. 18:07.
Citera
2023-07-23, 18:10
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Veldig mye av omstendighetene rundt siste livstegn henger på ordene fra TH, TEH og til dels HHB1.
Vi har rett nok aldri fått det svart på hvitt at noen andre i familien enn TH er under mistanke.
Men barnas habilitet er uklar så lenge de er barn både av offer og hovedmistenkt, og så
lenge samtlige familiemedlemmer nekter videre politiavhør.

Det er ikke helt umulig at de kan ha revurdert akkurat dette med siste kjente livstegn.
Det er tross alt en stund siden det ble proklamert. Nå sa de jo nettopp at de går gjennom
overvåkning på nytt for å se etter andre ting enn de så etter i begynnelsen.

Det kan muligens bety at de ser etter bevegelsene til personer som ikke har
vært uttalt mistenkt, så som f.eks. familiemedlemmer eller kolleger av TH.

Jeg vet ikke om det er tilfelle, men dette kan ikke utelukkes.
Feil. 10 minutters samtale mellom AEH og MB er i tillegg med i regnestykket, ergo «henger det» ikke på ordnene til barna.

Er det nødvendig å poste hele tidslinjen igjen?
Citera
2023-07-23, 18:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Feil. 10 minutters samtale mellom AEH og MB er i tillegg med i regnestykket, ergo «henger det» ikke på ordnene til barna.

Den samtalen alene gir ikke TH noen form for alibi.
Han var jo angivelig hjemme da, og gikk ikke ut av huset
før tolv minutter etter samtalen var avsluttet.
Citera
2023-07-23, 18:33
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Den samtalen alene gir ikke TH noen form for alibi.
Han var jo angivelig hjemme da, og gikk ikke ut av huset
før tolv minutter etter samtalen var avsluttet.
Neivel, har aldrig hevdet det. Men samtidig tror du TH skaffet seg alibi med å dra på jobb..
Det er ikke kriminelt å dra på jobb Svertis!
Senast redigerad av Legokatt 2023-07-23 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in