2023-07-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluke12
Wagners tidigare möte med ett Natoland gick ju inget vidare för dessa slödder....

Jag tror inte de är speciellt sugna på att testa Polens krigsmakt.....

De fick smaka lite av USA i Syrien ja. Blir nog ett ytterst kort möte polackerna också, och de vet de.

Ryssland är lite som en galen hund som man inte kan avliva. Då gäller det att begränsa dess möjligheter att bita andra.
Citera
2023-07-23, 16:17
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
De fick smaka lite av USA i Syrien ja. Blir nog ett ytterst kort möte polackerna också, och de vet de.

Ryssland är lite som en galen hund som man inte kan avliva. Då gäller det att begränsa dess möjligheter att bita andra.
Ryssland tycks ha fått Polen på hjärnan.
Wagner ska invadera, Tetjenerna ska invadera.
Dom kanske ska fokusera på att besegra Ukraina först innan dom tar sig an ett annat land? Som dessutom är natomedlem.
Senast redigerad av StigEngstrom 2023-07-23 kl. 16:20.
Citera
2023-07-23, 16:22
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Parodierna på presidenter fjärmar sig alltmer från verkligheten.
https://omni.se/t/ryska-reaktioner/10029e67-3a4c-4f29-8930-95026041532f

Luka spelar hjälte då han i egen "hög" person lyckas hålla tillbaka Wagner från att anfalla Polen
Jag vet inte vad man ska säga, ska man skratta eller gråta?
Bilden man hade av Belarus och Ryssland innan 2022 har ju förvärrats tusen gånger om, det är som om dom är från en annan planet.
Vad fan är det för fel på dom?
Citera
2023-07-23, 16:33
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Kanske dags för Kadyrov att ta tillfället i akt och marscherar mot Moskva för att understödja sin muslimska bröder som är ute och protesterar mot den ryska staten.

https://twitter.com/intermarium24/status/1683102479360114689?t=xrnfHa1Pp06ccUFkfI_-Aw&s=19
Kadyrov är en nolla och det vet du. Svinet brottas med en gummi Krokodil, försöker spela fotboll och som Basket fan, kan inte ens kasta en basketboll korrekt. A ja, jag glömde skriva att mongot sprang runt med en PKM och sköt hej vilt omkring sig. Mongolsvinen är inte så tuffa efter deras två räder och ändå så har du mongolnegrer på forumet som som hyllar putin och hatar muslimer.

Parodi på högsta nivå
Citera
2023-07-23, 16:34
Medlem
lapons avatar
Citat:

Luka spelar hjälte då han i egen "hög" person lyckas hålla tillbaka Wagner från att anfalla Polen

Han verkar inte så säker på att han klarar det själv.
Lukasjenko sa också: "Vi kommer naturligtvis på allt vis att motsätta oss detta (Wagner-killarnas önskan att göra en 'utflykt' till Polen) och jag ber dig att också titta på den frågan".
Putin såg mest road ut.

https://t.me/apwagner/10459
Citera
2023-07-23, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Det är soldater överallt. Dessa var dock viktiga nog att slösa en raket på.
Med tanke på hur många civila som bombas ihjäl för att "väst" ska döda någon terroristledare vid någon civilt mål så funkar inte riktigt "det är mord".
Väst har satt upp riktlinjerna. Då kan man inte grina när resten av världen följer samma mönster. Hyckleri.

Sannolikt inte. Det var säkerligen bara människor i ukrainska uniformer som någon såg och tipsade ryssarna.

Tror du på allvar att viktiga ukrainska officerare går ut på en pizzeria iförda sina uniformer för någon form av möte? Ukraina är korrupt och dräller av förrädare, så tror du verkligen att det är ett rimligt scenario?

Det mest sannolika är att det var ett gäng soldater som gick ut för att äta pizza innan de skulle skickas iväg till fronten nästa dag. Att döda sådana personer är mord och inget annat.
Citera
2023-07-23, 16:59
Medlem
Citat:
Putin is deteriorating. His rhetoric has moved from detached from reality to that of a raging lunatic. To those surrounding him, it is a scare and a sign of weakness.

https://twitter.com/Mylovanov/status/1683085501295648769
Citera
2023-07-23, 17:19
Medlem
Bara jag som hoppas att Wagner går in i Polen?

Men är det ens möjligt att de är så pass korkade?

Vilken jävla slakt det skulle bli.
Citera
2023-07-23, 17:22
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren

Det är sedvanligt bullshit från dem och lukusheikokooo
Citera
2023-07-23, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
.....men de glömmer samtidigt att nämna att det inte kommer att kunna hända pga Tysklands omfattande markförluster - framtvingade av Stalin. Polen kan aldrig behålla nuvarande område och addera delar av Ukraina. Ett sådant försök kommer att leda till konflikt, kanske krig, mellan Tyskland och Polen.

Polen har inga som helst ambitioner på att flytta på sina nuvarande gränser. Endast rysk propaganda som vill såna frön...
Citera
2023-07-23, 17:33
Medlem
Taggads avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av lapon
Han verkar inte så säker på att han klarar det själv.
Lukasjenko sa också: "Vi kommer naturligtvis på allt vis att motsätta oss detta (Wagner-killarnas önskan att göra en 'utflykt' till Polen) och jag ber dig att också titta på den frågan".
Putin såg mest road ut.
https://t.me/apwagner/10459
Haha jo. Svårt att frigöra mig från tanken att Wagner (minus slusken Jevgenij Prigozjin) "fick" Belarus att ( anschluss) härja i av Putin. Luka har nada att säga till om längre och "presskonferanserna" är avsedda tuta i någon (vem vettifan troligen han själv) att den av Putin kastrerade bautababyn fortfarande styr. En vämjelig man (han med) som sålt ut både sitt land och sin själ som rysk nickedocka och driftkucku. Usch..
Senast redigerad av Taggad 2023-07-23 kl. 17:37.
Citera
2023-07-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren

Nej du är inte den enda.
Jag kom in i tråden för att skriva det, men såg din kommentar.

Jag kan tänka mig att det skulle bli lite byråkratiskt krångligt för Nato att bestämma vilket land det är som anfaller i så fall. Vore det Ryssland eller Belarus som anfaller då, juridiskt sett?
Nato skulle nog bestämma sig för Belarus.
Men Ryssland har sagt att det kommer försvara Belarus.
Ja då blir det Ryssland också.

Då kommer Nato att förgöra Ryssland, Belarus, och Wagner.
Det låter bra. Äntligen skulle vi bli av med all den där skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in