2023-07-23, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er interessant å se hvordan TH har forklart seg fra kvelden før, da han og AE kom hjem fra Oslo-turen.

TH har vært opptatt av å få frem at det bare var "postive ting" som skjedde før de la seg for kvelden i S4.
Slik var det "siden de kun hadde positive opplevelser fra den kvelden", har TH forklart i avhør til politiet.

TH viser til at stearinlysene ble tent og de bli sittende og prate om teaterforestillingen og hyggelige ting.

Mer interessant er det som skjedde da de skulle legge seg. TH har forklart at AE tuslet opp trappa til 2. etg.
Der gjorde AE kveldsstellet på badet. At badet ikke var funksjonelt som det pleier, uteble fra fortellingen...

Knust lampe. Manglende belysning. Søl som TEH ikke hadde rukket å rydde opp etter 1,5 time. Glasskår.

AE skal altså ha gått opp og benyttet badet, uten å si noe som helst om hverken manglende lys eller søl.
AE som skal ha vært så detaljert i samtalene med både MB og TEH morgenen etter, reagerte ikke på noe.

TH har videre forklart at han gjorde seg klar for natten like etter at AE hadde gått opp og senere lagt seg.
TH tegner et bilde av en kjærlig ektemann som åpner døren til AEs soverom. Han sier "God natt" til AE.
Hvor har du at det mangler lys på badet fra?
Citera
2023-07-23, 12:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Berettelsen om den "hyggelig kvelden" kom allerede i det første avhøret, dvs bare et par timer etter nødsamtalen.

Noe av det første TH blir bedt om å fortelle er om det siste døgnet. TH kom raskt inn på den hyggelige kvelden.
Det var først senere politiet gjorde funn av glasskår på badet i 2. etg, og TH kom med badekarhistorien og uhellet.

Med andre ord, TH tilpasser sine forklaringer. Jeg ser for meg at avhørene utgjør et
spindelvev av improviserte bortforklaringer og selvmotsigelser. Det virker nesten som
om han reagerer likt en som blir tatt på fersk gjerning.
Citera
2023-07-23, 12:35
Avslutad
Citat:
Berettelsen om den "hyggelig kvelden" kom allerede i det første avhøret, dvs bare et par timer etter nødsamtalen.

Noe av det første TH blir bedt om å fortelle er om det siste døgnet. TH kom raskt inn på den hyggelige kvelden.
Det var først senere politiet gjorde funn av glasskår på badet i 2. etg, og TH kom med badekarhistorien og uhellet.
TH var ikke i avhør samme dag AEH forsvant.
Citera
2023-07-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
TH var ikke i avhør samme dag AEH forsvant.

En ny løgn fra deg, men du har vel bestemt deg for å imøtegå alle fakta med rene løgner. Det får være ditt prosjekt.

Etter at TH ringte nødnummeret var politiet opptatt av å få avhørt TH raskest mulig. Avhøret kom i stand kort tid etter.
TH ringte politiets nødnummer kl 14.08. Allerede kl. 15.45 var det første avhøret i gang og TH fortalte om kvelden før.

Fra boka Lørenskog-mysteriet:
Klokken har blitt 15.45 da avhøret med TH på politistasjonen i Lillestrøm begynner.

Han blir bedt om å fortelle om døgnet som har gått. Hagen forteller om gårsdagens teaterstykke,
om at han dro litt senere på jobb enn vanlig, og at alt lot til å være i sin skjønneste orden.
Citera
2023-07-23, 14:10
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Med andre ord, TH tilpasser sine forklaringer. Jeg ser for meg at avhørene utgjør et
spindelvev av improviserte bortforklaringer og selvmotsigelser. Det virker nesten som
om han reagerer likt en som blir tatt på fersk gjerning.

Problemet for TH er at han har satt seg fast i sitt eget spindelvev.
Det er så mange bortforklaringer at det blir umulig å huske alt sammen.
Avhørerne kan stille egentlig samme spørsmål på nytt, men fra en annen vinkel for å se om de får samme resultat ut, og det er her han blir tatt. Han nekter å skrive under, og han mener det er noe feil med lydopptakeren.
Det ble Kripos-avhør, og dermed nye avhørere, og da skulle det ikke være noe problem å forklare seg.
For det han oppga som grunn for å nekte å skrive under på de første avhørene, var at han mente at politimannen prøvde å tillegge han rasistiske egenskaper eller hva det var.
Så da må han finne en ny grunn for å slippe å forklare seg. Spille syk. Pjusk.
Men for en dyktig skuespiller som jo TH er, så er ikke det noe problem.
De skulle visstnok prøve å få i gang nye avhør, men vi hørte ikke noe mer om det.
Citera
2023-07-23, 15:01
Medlem
Legokatts avatar
- 09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart.

Boken:
I SMS’en skrev TEH at hun ikke trengte å ringe han opp igjen fordi han trengte å sove.
(ny opplysning for meg siden det ikke står i media)

Så da var det ikke så merkelig at siste kjente livstegn ble på 92 sekunder siden han var trøtt pga uhellet dagen før.

Da henger det også godt sammen at TH mente 1. etg var stedet politiet burde konsentrere seg om fordi det var denne etasjen han så spor. Egentlig ikke så mistenkelig.

Kommer ALDRIG til å tro at noen av barna har hjulpet til med drap på moren sin basert på hva jeg har lest i boken.

——-

Så var det noen her som hadde en teori om at TH dro på jobb for å skaffe seg alibi.

Det står verken i media eller boken at han dro på jobb for alibi. Å dra på jobb hadde vært hans daglige rutine hele livet.

Slik tenker hvertfall jeg så får andre ha sine teorier.
Citera
2023-07-23, 15:43
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
- 09:50 Anrop til AEH fra TEH. Ikke besvart. Fulgt opp med SMS, heller ikke besvart.

Boken:
I SMS’en skrev TEH at hun ikke trengte å ringe han opp igjen fordi han trengte å sove.
(ny opplysning for meg siden det ikke står i media)

Så da var det ikke så merkelig at siste kjente livstegn ble på 92 sekunder siden han var trøtt pga uhellet dagen før.

Da henger det også godt sammen at TH mente 1. etg var stedet politiet burde konsentrere seg om fordi det var denne etasjen han så spor. Egentlig ikke så mistenkelig.

Kommer ALDRIG til å tro at noen av barna har hjulpet til med drap på moren sin basert på hva jeg har lest i boken.

——-

Så var det noen her som hadde en teori om at TH dro på jobb for å skaffe seg alibi.

Det står verken i media eller boken at han dro på jobb for alibi. Å dra på jobb hadde vært hans daglige rutine hele livet.

Slik tenker hvertfall jeg så får andre ha sine teorier.

Det er ikke utenkelig at barn kan hjelpe til med å drepe sin mor, hvis faren er en ekte psykopat som vi jo vet at TH er.
Vi ser hva som går ann hvis en dame ikke gifter seg med den som foreldrene har bestemt seg for at skal være hennes ektemann. Hun blir steinet til døde, av sine egne foreldre og søsken.
Dette har med hjernevasking å gjøre, og ikke hudfarge.
Og så har vi Jehovas vitne; Hvis noen melder seg ut, så vil ikke den nærmeste familien ha noen videre kontakt i det hele tatt. Utrolig hva som går ann med hjernevasking.
TH hadde jo barna til å kalle Anne for "nullet".
Når dette er sagt så har jeg ikke noen spesifikk formening om hva jeg skal tro ang om sønnen eller noen av døtrene har vært med på det, men jeg vil ikke bli overrasket hvis det skulle være slik. TH må nesten ha fått hjelp til dette, og vi vet at han stoler på få, og vi vet at alle er glade i penger.
Citera
2023-07-23, 15:44
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Problemet for TH er at han har satt seg fast i sitt eget spindelvev.
Det er så mange bortforklaringer at det blir umulig å huske alt sammen.
Avhørerne kan stille egentlig samme spørsmål på nytt, men fra en annen vinkel for å se om de får samme resultat ut, og det er her han blir tatt. Han nekter å skrive under, og han mener det er noe feil med lydopptakeren.
Det ble Kripos-avhør, og dermed nye avhørere, og da skulle det ikke være noe problem å forklare seg.
For det han oppga som grunn for å nekte å skrive under på de første avhørene, var at han mente at politimannen prøvde å tillegge han rasistiske egenskaper eller hva det var.
Så da må han finne en ny grunn for å slippe å forklare seg. Spille syk. Pjusk.
Men for en dyktig skuespiller som jo TH er, så er ikke det noe problem.
De skulle visstnok prøve å få i gang nye avhør, men vi hørte ikke noe mer om det.

Hvis TH er en god skuespiller, burde han ha øvd litt på rollen sin først.
Alle skuespillere gjør det. De beste går langt i å leve seg inn i rollene de skal spille.
Hvis TH trodde han skulle komme seg gjennom dette uten å bli stilt kritiske spørsmål, eller
uten å bli konfrontert på ett eller annet vis, må han jo mangle noe vesentlig.
Han ser ut til å mangle forståelse for sosiale og mellommenneskelige relasjoner fungerer.

Kanskje den samme mangelen som i utgangspunktet gjorde at han traff beslutningen om å drepe AE?
Citera
2023-07-23, 16:08
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Det er ikke utenkelig at barn kan hjelpe til med å drepe sin mor, hvis faren er en ekte psykopat som vi jo vet at TH er.
Vi ser hva som går ann hvis en dame ikke gifter seg med den som foreldrene har bestemt seg for at skal være hennes ektemann. Hun blir steinet til døde, av sine egne foreldre og søsken.
Dette har med hjernevasking å gjøre, og ikke hudfarge.
Og så har vi Jehovas vitne; Hvis noen melder seg ut, så vil ikke den nærmeste familien ha noen videre kontakt i det hele tatt. Utrolig hva som går ann med hjernevasking.
TH hadde jo barna til å kalle Anne for "nullet".
Når dette er sagt så har jeg ikke noen spesifikk formening om hva jeg skal tro ang om sønnen eller noen av døtrene har vært med på det, men jeg vil ikke bli overrasket hvis det skulle være slik. TH må nesten ha fått hjelp til dette, og vi vet at han stoler på få, og vi vet at alle er glade i penger.
Nei dette tror jeg ikke på. Barna var neppe så lite reflektert og flere av dem hadde startet egen familie. Dessuten finnes det en tidslinje i saken.

Blir så og si umulig at f.eks TEH var i S4 fra 09.16 - 10.06. At han skrev i SMS kl 10.50 at AEH ikke trenge å ringe han tilbake fordi han var trøtt viser enkelt og greit at det var en grunn til at han var trøtt kl 09.14 = trøtt pga kvelden før = kun 92 sek anrop kl 09.14.
Dette var poenget i innlegget.
Citera
2023-07-23, 16:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis TH er en god skuespiller, burde han ha øvd litt på rollen sin først.
Alle skuespillere gjør det. De beste går langt i å leve seg inn i rollene de skal spille.
Hvis TH trodde han skulle komme seg gjennom dette uten å bli stilt kritiske spørsmål, eller
uten å bli konfrontert på ett eller annet vis, må han jo mangle noe vesentlig.
Han ser ut til å mangle forståelse for sosiale og mellommenneskelige relasjoner fungerer.

Kanskje den samme mangelen som i utgangspunktet gjorde at han traff beslutningen om å drepe AE?

Ja, han mangler nok noen skruer kan man si.
Han virker overbevisende til tider i det nrk-intervjuet, men når han liksom gråter så kommer det ikke en tåre. Og så kan vi se han fikler med neglene og unngår øyekontakt med journalisten.
Hans midlertidige advokat fra samme kontor som Holden mente han var syk og måtte slippe. Vet ikke om han så skuespillet. Men det gjorde nok den bosniske politimannen når han kalte han pjusk.
Psykopater har høye tanker om seg selv. De tror at de aldri vil bli gjennomskuet. De lever seg inn i sine egne historier og blir enig med seg selv om at dette høres troverdig ut. Psykopater har jo ikke noen egen personlighet, men flere sammensatte personligheter og personligheter som de har kopiert fra andre.
Meget skummel type menneske. Har sagt det før, at en ekte psykopat er farligere enn et Bandidos-medlem, fordi et Bandidos-medlem vet man i det minste hvor man har siden de ikke driver med skuespill og manipulasjon, det gjør man ikke med en psykopat.
Citera
2023-07-23, 16:21
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Nei dette tror jeg ikke på. Barna var neppe så lite reflektert og flere av dem hadde startet egen familie. Dessuten finnes det en tidslinje i saken.

Blir så og si umulig at f.eks TEH var i S4 fra 09.16 - 10.06. At han skrev i SMS kl 10.50 at AEH ikke trenge å ringe han tilbake fordi han var trøtt viser enkelt og greit at det var en grunn til at han var trøtt kl 09.14 = trøtt pga kvelden før = kun 92 sek anrop kl 09.14.
Dette var poenget i innlegget.

TEH kan ha vært i S4 kl.09.14
Citera
2023-07-23, 16:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
TEH kan ha vært i S4 kl.09.14
Samtidig som han var trøtt og moren sin ringte han opp?

Tror sjansen er svært liten basert på brikkene.. Er nok en grunn til at siste kjente livstegn skal være samtale kl 09.14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in