Citat:
Jag misstänker starkt att många av de som har brott mot barn och unga som passion inte har några barn själva, bland annat på grund av att deras resonemang ofta påminner starkt om ungdomars och unga vuxnas.Ja dina åsikter är lika värdefulla som någon annans. Så länge de håller sig till tankar och fantasier så är det inget brott att tänka och tycka.
Dumpen tycker att lagen borde skärpas och är långt ifrån perfekt. Just för att den misslyckas med att skydda barnen innan de blir utsatta. Dumpens metoder är också långt ifrån perfekta.
Det är en stor debatt för det är nyligen en ny lag som kom på plats. Det är också barn som ska skyddas av den här lagen. Brott mot barn är en passion just för att många människor har barn (egna eller i sin närhet) och de vill inte att deras barn ska bli utsatta för brott.
Dina idéer kommer nog inte gå hem hos många. Du får fortfarande ha dem som idéer. De är bara inte speciellt grundade i psykologisk fakta. Bolla den med någon som jobbar med barn som utsatts för faktiska övergrepp så får du veta mer om varför.
Det råkar nämligen vara så att det finns en gemensamt förhållningssätt att våldtäkt på barn är ett värre brott än förtal.
Dumpen tycker att lagen borde skärpas och är långt ifrån perfekt. Just för att den misslyckas med att skydda barnen innan de blir utsatta. Dumpens metoder är också långt ifrån perfekta.
Det är en stor debatt för det är nyligen en ny lag som kom på plats. Det är också barn som ska skyddas av den här lagen. Brott mot barn är en passion just för att många människor har barn (egna eller i sin närhet) och de vill inte att deras barn ska bli utsatta för brott.
Dina idéer kommer nog inte gå hem hos många. Du får fortfarande ha dem som idéer. De är bara inte speciellt grundade i psykologisk fakta. Bolla den med någon som jobbar med barn som utsatts för faktiska övergrepp så får du veta mer om varför.
Det råkar nämligen vara så att det finns en gemensamt förhållningssätt att våldtäkt på barn är ett värre brott än förtal.
Jag är medveten om att mina idéer kan förefalla radikala för vissa, men inte mer än att delar av dem är regeringens politik. Jag tänker givetvis på sänkt straffmyndighetsålder och minskade straffrabatter. När dessa reformer är på plats så återstår bara en straffskärpning för brottet falsk tillvitelse (eventuellt även att HD tar upp ett fall med en problemflicka och visar var skåpet skall stå) för att mina idéer skall vara verklighet.
Håller med om att allmänheten anser att våldtäkt är ett värre brott än förtal. Saken är bara att en person som begår falsk tillvitelse missbrukar rättsväsdendet för att tillskansa sig makt, vilket givetvis är mer besläktat till exempel mened än med förtal.