2023-07-23, 10:51
Medlem
Skriver åt en annan person. Personen blev spärrad från ett forum helt utan anledning eller förklaring. Helt sjukt och mycket upprörande, Hur undkomma denna blockering av IP nummret? Funger inte ens när vännen använder webbläsaren opera som har VPN. Varför då? Hur lösa detta problem?

Vet inte om tråden ligger rätt, mod får gärna flytta den.
Citera
2023-07-23, 10:59
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forum25123
Skriver åt en annan person. Personen blev spärrad från ett forum helt utan anledning eller förklaring. Helt sjukt och mycket upprörande, Hur undkomma denna blockering av IP nummret? Funger inte ens när vännen använder webbläsaren opera som har VPN. Varför då? Hur lösa detta problem?

Operas VPN är som att skydda sig mot kulor genom att göra en skyddsväst av papier mache.

Men sen vet jag inte om ämnet uppskattas så värst eftersom det handlar om FB som det låter som
Citera
2023-07-23, 11:17
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:

Det beror väl på vilket forum det gäller. Berätta mer detaljerat. Alla forum är inte identiska.
Citera
2023-07-23, 11:23
Medlem
Använd VPN eller proxy, använd en webbläsare som blockerar fingerprinting. Förslagsvis Brave.

Använd incognito mode.
Citera
2023-07-23, 11:54
Moderator
Neksnors avatar
Enklaste sättet att ändra IP-nummer torde vara att stänga av sin fasta (fiber eller liknande) uppkoppling ett tag, kanske ett dygn. Vilket, beroende på utrustning och konfigurering, innebär att du stänger av routern och vid behov använder mobiltelefonens uppkoppling.

Ovanstående utgår från att du inte har en fast (statisk) IP-adress. Leverantören ger dig då en tillfällig (dynamisk )adress som kan bytas när du kopplar ner dig, men då en router normalt sett alltid är på behåller du din adress som i praktiken blir fast. Och av praktiska skäl kan operatören vänta ett tag, godtyckligt länge, efter neddoppning innan de drar in din tillfälliga adress.
Citera
2023-07-23, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Operas VPN är som att skydda sig mot kulor genom att göra en skyddsväst av papier mache.

Men sen vet jag inte om ämnet uppskattas så värst eftersom det handlar om FB som det låter som

Nej det handlar inte om flashback
Citera
2023-07-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Använd VPN eller proxy, använd en webbläsare som blockerar fingerprinting. Förslagsvis Brave.

Använd incognito mode.

Varför hjälper inte Opera?

Vad är Brave? Vill INTE ha någonting skumt.

Vad är incognito mode? Vad innebär det och hur skaffar man det?
Citera
2023-07-23, 13:19
Medlem
Observera att jag absolu INTE vill ha några skumma eller olagligliga förslag. Jag är extremt oteknisk av mig ska också tilläggas. Kan ingenting om sådant här.
Citera
2023-07-23, 13:26
Medlem
Citat:
Varför hjälper inte Opera?
För att Opera antagligen ändå skickar med din riktiga IP.

Citat:
Vad är Brave? Vill INTE ha någonting skumt.
Googla.

Citat:
Vad är incognito mode? Vad innebär det och hur skaffar man det?
Googla.
Citera
2023-07-23, 13:40
Medlem
Citat:
För att Opera antagligen ändå skickar med din riktiga IP.

Googla.

Googla.

Svar som "googla" undanbedes. Antingen svarar man eller så låter man bli att skriva i tråden. Det tillför inget att skriva som du gör. Hjälp till eller hjälp inte.
Citera
2023-07-23, 13:44
Medlem
Citat:
Svar som "googla" undanbedes. Antingen svarar man eller så låter man bli att skriva i tråden. Det tillför inget att skriva som du gör. Hjälp till eller hjälp inte.
Ja eller så slutar du bete dig som en 9 årig flicka och googlar dig fram till lösningarna? Då hade du sett att det är en av världens största webbläsare med fokus på säkerhet och integritet, och hade då kunnat meddela din "vän" om det.

Hade du googlat incognito mode hade du sett att det är ett läge i mobilen där inga kakor sparas.

Om jag vill laga ett hål i väggen och någon svarar "köp spackel" kan jag googla vad det är istället för att vänta på att någon som är mindre inkompetent än jag själv svarar på vad det är.
Citera
2023-07-23, 13:48
Medlem
Citat:

Använd incognito mode.

vpn hos Brave kostar ju! Vill ha gratis alternativ!
Senast redigerad av Forum25123 2023-07-23 kl. 13:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in