2023-07-23, 09:38
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Jag fattade det som om hon och hundarna bodde normalt i Sverige och hon tog med hundarna på semester. Och då är det ju inte smuggling.
Var fick du det ifrån?

Den enda källan vi har till att hon först rest med hundarna FRÅN Sverige är kvinnan själv. Men även om det är sant är det smuggling om hon inte rest med rätt resehandlingar för djuren.

Att hon reser med en högdräktig tik gör henne dock väldigt misstänkt som hundsmugglare. Men framförallt visar det att hon är en omdömeslös och ond människa.
Citera
2023-07-23, 09:47
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Det som är sjukt är att svenska politiker förhandlade bort karantänsreglerna vi hade innan EU.
Numera är det fritt att ta in djur så länge du har ett dokument med dig.
Man utsätter landet för evig sjukdom av bland annat rabies men även sjukdomar som fransk hjärtmask o andra otäcka sjukdomar.

Helt rätt beslut att avliva dessa djur.
Man borde dessutom återinföra karantänen så alla turister med sina hundar inte kan smitta ner svensk mark.

Håller inte med, reglerna hade i mångt och mycket spelat ut sin roll då Euländerna hade rabiesen under kontroll vid Sveriges EU inträde.
Citera
2023-07-23, 09:48
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Det är Jordbruksverket som beslutar.

De måste inte avlivas, det är bara stopp i tullen och de får inte komma in i landet. Resenären har alltid alternativet att åka tillbaka till ursprungslandet med hundarna.
Fast ursprungslandet släpper kanske inte heller in valpar utan papper, rabiesvaccination och annat. Reglerna ser olika ut i olika länder fast de flesta länder har någon sorts reglering och många av reglerna är gemensamma inom EU.
Citera
2023-07-23, 09:50
Medlem
KingHisss avatar
Ja så går det när man inte kan lagen och inte tar sig tid att läsa den, sedan istället för att ta sitt ansvar gråta ut i media. Skräpdjuren är ju redan döda så vadfan finns det att gråta ut om? Jävla sopa.
Citera
2023-07-23, 09:54
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Den enda källan vi har till att hon först rest med hundarna FRÅN Sverige är kvinnan själv.
Och då får man ta det som sanning om man inte kan bevisa annorlunda.

Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Men även om det är sant är det smuggling om hon inte rest med rätt resehandlingar för djuren.

Att hon reser med en högdräktig tik gör henne dock väldigt misstänkt som hundsmugglare. Men framförallt visar det att hon är en omdömeslös och ond människa.

NEJ! Inte ond. Omdömeslös och dum javisst. Men inte ond!
Citera
2023-07-23, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edudumeller
Kärringen är uppenbart en hundsmugglare. Ingen som inte är totalt felknullad ger sig ut på en långresa genom Europa med en högdräktig tik annars.
Vad grundar du det på?
Har du inga belägg så kan jag berätta att livmodersimport är mycket vanligt och tillåtet. Felet här är att tiken som du säger var högdräktig och man är en idiot om man reser med en dräktig tik efter vecka 6.
Vad gäller allas gnäll på Svenska myndigheter så kan jag bara applådera att de följde de regler som finns för att skydda landet och befolkningen mot rabies.
Citera
2023-07-23, 09:59
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Finns mycket intressant i denna historien. Dels resa med dräktig tik utan att veta hur långt gången tiken är. Dels att det saknas titerdokumentation för de vuxna hundarna. Hundarna ska enligt uppgift bo i Sverige men inte blivit cipade och fått svenska pass utan fortsatt haft serbiska vaccinstionsintyg. Rasen är för övrigt tax som blivit väldigt populär och betingar ett högt pris (20-30 KKr) som valp. Det ska även vara tikens tredje kull på kort tid vilket är för snabbt. I bilen fanns även 800 avdelade doser av narkotika (troligast tramadol) och tillväxthormoner.

Så för mig sammanfattar jag det dom att tråkigt när glada och potentiellt friska hundar avlivas, samtidigt är jag tacksam för att tullen och gränsvetrinärerna gör sin plikt och förebygger rabies som jag inte önskar ha i Sverige. Som helhet verkar ju ägarna drivit en puppy mill och då kanske det långsiktigt ändå är näst för hundarna att de avlivas.
Citera
2023-07-23, 10:02
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Ja så går det när man inte kan lagen och inte tar sig tid att läsa den, sedan istället för att ta sitt ansvar gråta ut i media. Skräpdjuren är ju redan döda så vadfan finns det att gråta ut om? Jävla sopa.
Ta er egen tid och läs tråden,rek.
Citera
2023-07-23, 10:05
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Finns mycket intressant i denna historien. Dels resa med dräktig tik utan att veta hur långt gången tiken är. Dels att det saknas titerdokumentation för de vuxna hundarna. Hundarna ska enligt uppgift bo i Sverige men inte blivit cipade och fått svenska pass utan fortsatt haft serbiska vaccinstionsintyg. Rasen är för övrigt tax som blivit väldigt populär och betingar ett högt pris (20-30 KKr) som valp. Det ska även vara tikens tredje kull på kort tid vilket är för snabbt. I bilen fanns även 800 avdelade doser av narkotika (troligast tramadol) och tillväxthormoner.

Så för mig sammanfattar jag det dom att tråkigt när glada och potentiellt friska hundar avlivas, samtidigt är jag tacksam för att tullen och gränsvetrinärerna gör sin plikt och förebygger rabies som jag inte önskar ha i Sverige. Som helhet verkar ju ägarna drivit en puppy mill och då kanske det långsiktigt ändå är näst för hundarna att de avlivas.

Narkotika i bilen? Har sett ett fall nämnas flera gånger från Nynäshamnstidningen, men är vi helt på det klara med att det är samma fall som TS/Aftonbladet pratar om?!?

Låter ju nästan för sinnessjukt att tanten isåfall gråter ut i Aftonbladet... vad fan har hon att vinna på det om hon nu är bevisat kriminell?!

Var kommer uppgiften om tredje kull etc. ifrån?? Känns som att många inlägg i denna tråden bara slänger fram "uppgifter" lite hipp som happ, utan att redovisa någon källa. TS källa är ju Aftonbladet, där nämns inget om narkotika etc.?
Senast redigerad av GrillTekniker 2023-07-23 kl. 10:07.
Citera
2023-07-23, 10:06
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Ta er egen tid och läs tråden,rek.

Läste artikeln
Citera
2023-07-23, 11:03
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Du kanske missar poängen. Jag hånar den feta horan för att tydliggöra att ingen köper hennes lögner.
Vad faan vet du om det? Jävla jubelidiot!!!
Citera
2023-07-23, 11:32
Medlem
Edudumellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Vad grundar du det på?
Har du inga belägg så kan jag berätta att livmodersimport är mycket vanligt och tillåtet. Felet här är att tiken som du säger var högdräktig och man är en idiot om man reser med en dräktig tik efter vecka 6.
Vad gäller allas gnäll på Svenska myndigheter så kan jag bara applådera att de följde de regler som finns för att skydda landet och befolkningen mot rabies.

Det är alldeles för stora hål i tantens story. Vidare är det faktumet att ingen som älskar sina hundar som hon påstår sig göra reser med oklar dokumentation eller utsätter en högdräktig tik för liknande resor.
Lägg därtill avsaknad annat än hennes egen utsaga om någonting alls egentligen. Inget som styrker hennes påståenden alls utan det spelas bara på folks blåögda känslosamhet.

Nä gräv ner kärringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in