Citat:
Ursprungligen postat av
CuteTwink-I-was
Finns mycket intressant i denna historien. Dels resa med dräktig tik utan att veta hur långt gången tiken är. Dels att det saknas titerdokumentation för de vuxna hundarna. Hundarna ska enligt uppgift bo i Sverige men inte blivit cipade och fått svenska pass utan fortsatt haft serbiska vaccinstionsintyg. Rasen är för övrigt tax som blivit väldigt populär och betingar ett högt pris (20-30 KKr) som valp. Det ska även vara tikens tredje kull på kort tid vilket är för snabbt. I bilen fanns även 800 avdelade doser av narkotika (troligast tramadol) och tillväxthormoner.
Så för mig sammanfattar jag det dom att tråkigt när glada och potentiellt friska hundar avlivas, samtidigt är jag tacksam för att tullen och gränsvetrinärerna gör sin plikt och förebygger rabies som jag inte önskar ha i Sverige. Som helhet verkar ju ägarna drivit en puppy mill och då kanske det långsiktigt ändå är näst för hundarna att de avlivas.
Narkotika i bilen? Har sett ett fall nämnas flera gånger från Nynäshamnstidningen, men är vi helt på det klara med att det är samma fall som TS/Aftonbladet pratar om?!?
Låter ju nästan för sinnessjukt att tanten isåfall gråter ut i Aftonbladet... vad fan har hon att vinna på det om hon nu är bevisat kriminell?!
Var kommer uppgiften om tredje kull etc. ifrån?? Känns som att många inlägg i denna tråden bara slänger fram "uppgifter" lite hipp som happ, utan att redovisa någon källa. TS källa är ju Aftonbladet, där nämns inget om narkotika etc.?