2023-07-23, 00:57
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
"De långa knivarnas natt" har börjat i moskva. Sovovyov verkar stå på listan över folk som nu ska arresteras tillsammans med några Duma-ledamöter, Girkin och chefredaktören för en rysk tidning nära kreml. Popcorn fram!!

https://www.youtube.com/watch?v=qZyTDxGqxME
ca 20:35 in i videon
Ja Solovyov är tydligen på semester haha. Han hade en ersättare i sitt morgonprogram idag tydligen!!

https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1682885427789803522
Citera
2023-07-23, 01:04
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Klart som FAN Ryssland är skyldiga för de invaderade och har åsamkat massivt lidande och förstörelse. Men Ukraina är inte själva oskyldiga till hemskheter då de gror riktig jävla ondska i deras led också.
En stilla tanke: kan man tänka sig att ukrainare blir lite ledsna och arga när barbariska orcher anfaller dem och våldtar deras fruar och barn, och sedan mördar dem och stjäl deras tvättmaskiner? Efter kriget får vi se vad ukrainare gjort sig skyldiga till, men jag tror att det finns en stor förståelse för att de reagerar häftigt mot parasiterna som invaderar dem när de blir utsatta för omänskliga övergrepp.

Minns du teatern i Mariupol? Kvinnor och barn hade stängt in sig där och skrivit BARN med stora bokstäver utanför. Då riktade sina raketer dit och mördade mammorna och barnen.
Citera
2023-07-23, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Zelensky aka "stinky" når nya höjder. Nu har han sparkat sin egen ambassadör.

Du måste vara både blind döv och dum.
Ambassadören i UK, vad är ditt problem om han vill byta personal?

Kommentera puttes arresteringar och avsked istället.
Eller kanske de nya dödsfallen i puttes krets (kardiac arrest).
Vad tror du har inträffat?
Citera
2023-07-23, 01:14
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
En stor del av länderna utanför väst ser kriget som något negativt för världen och någon som måste avslutas via diplomati.
Även västländerna vill naturligtvis få igång fredsförhandlingar. Så fort Ryssland lämnat Ukraina kommer säkerligen alla västländerna pusha för att det förhandlas fram en varaktig fred. Ingen är intresserad av att Ukraina ska hämnas genom att ta stora landområden i Ryssland. De vapen man skickat till Ukraina är också behäftade med ett krav om att de endast ska användas mot invasionsstyrkor som befinner sig på deras eget territorium.
Citera
2023-07-23, 01:32
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Båda sidor ägnar sig åt massiv propaganda.
Jag är inte helt med på vad du menar vatnik. Tänker du att Ryssland och Ukraina är lika goda kålsupare i det här kriget? Dvs. punkt 2A i rysstrollens desinformationshandbok.
Citera
2023-07-23, 01:38
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Du är verkligen Kremls nyttiga idiot. Om man inte vill avgöra konflikten på slagfältet: varför invaderade Ryssland Ukraina?

De kände nog att det inte fanns någon annan utväg. En del påstår att Ukraina var redo för en offensiv i Donbass och mot Krim. Svårt att veta exakt. Med det jag vet så stöttar jag inte beslutet att gå in i Ukraina. Jag hade hoppats att det räckt med den rätt hotfulla militärövning de hade precis innan och att båda sidor istället visat större vilja att lösa detta på diplomatisk väg. Samtidigt har det ju kommit fram att Minskavtalen aldrig avsågs att följas eller respekteras utan det var bara ett sätt att köpa tid för att rusta upp Ukraina (bekräftat av Merkel och Hollande).

Hade du varit mer intresserad än vad du uppenbart är så hade du säkerligen sätt västs fulspel med Ukraina lite tydligare.

Du har förmodligen bildat hela din uppfattning på rådande historieförvanskade propagandabild.
Citera
2023-07-23, 01:43
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Ska du skylla på Ryssland också, som är de enda som försökt diplomatiskt?
Att mörda och våldta ukrainska kvinnor och barn klassificeras inte internationellt som diplomati. Den ryska definitionen av diplomati; att mörda, lemlästa, våldta och sedan ljuga om det, är väsensskild från den definition vi har internationellt.

Wikipedia har en fin artikel om diplomati som jag varmt rekommenderar: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Diplomati

Varken massmord, våldtäkter, barnarov eller stöld av tvättmaskiner räknas alltså som diplomatiska åtgärder så Ryssland har en bit kvar innan du kan börja tala om att Ryssland försöker diplomatiskt.
Citera
2023-07-23, 01:43
Medlem
Citat:
De kände nog att det inte fanns någon annan utväg. En del påstår att Ukraina var redo för en offensiv i Donbass och mot Krim. Svårt att veta exakt. Med det jag vet så stöttar jag inte beslutet att gå in i Ukraina. Jag hade hoppats att det räckt med den rätt hotfulla militärövning de hade precis innan och att båda sidor istället visat större vilja att lösa detta på diplomatisk väg. Samtidigt har det ju kommit fram att Minskavtalen aldrig avsågs att följas eller respekteras utan det var bara ett sätt att köpa tid för att rusta upp Ukraina (bekräftat av Merkel och Hollande).

Hade du varit mer intresserad än vad du uppenbart är så hade du säkerligen sätt västs fulspel med Ukraina lite tydligare.

Du har förmodligen bildat hela din uppfattning på rådande historieförvanskade propagandabild.

Ingen aning utväg än att inleda ett anfallskrig mot en granne där man redan stulit ett län och uppviglat delar.

Jojo, vem tror du att du kan lura?

Klusterbomberna banar väg för en snabbare Ukrainsk framryckning snart. Skönt, då kanske Ukraina kan få Ryssland att lämna så det kan bli fred.
Citera
2023-07-23, 01:44
Medlem
Citat:
Du verkar väldigt kunnig kring den här desinformationshandboken. Kan du inte dela med dig? Finns den som nedladdningsbar pdf så får du gärna länka. Klart som fan att du inte fattar. Du verkar ännu mer hjärntvättad än de flesta så förmodligen är du svagbegåvad och ser på världen genom ett barns naiva ögon.

Den som sprider rysk propaganda kallar andra för hjärntvättade. Humor.

2 kilometer kom Ukraina framåt idag efter att ha använt klustervapnen.
Citera
2023-07-23, 01:46
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Nu vill jag gärna lyssna på logik.

RyZzLaNd ivanderar Ukraina (en stat de erkänt gränserna för)
Ukraina försvarar sig.

Tydligen är det enbart landet som försvarar sig "och väst" som nu vill avsluta kriget via "diplomati".

Snälla, visa hur du får ihop detta?

Varför ville inte rYZzLAnd lösa detta med diplomati?
Och varför skriker alla vatniks nu om "diplolati" när 3-dagars-operationen kört helt fast?

Vore kul att höra vad en sansad röst tycker.
rYzZlANd invaderar ett annat land igen.... Och nu är det den invaderade parterna som bär ansvaret för lösningen.
Snälla, belys oss med all din kunskap!

Får du inte ihop detta så är det förmodligen för att du saknar tillräcklig mental kapacitet. Ryssland bönade och bad på sina knän att USA och väst skulle lyssna på deras ”security concerns”. Något som mest förlöjligades och skrattades bort i väst. Samtidigt inget som inte USA hade tagit som självklarhet om det gällt dem själva.
Citera
2023-07-23, 01:50
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Du verkar väldigt kunnig kring den här desinformationshandboken. Kan du inte dela med dig? Finns den som nedladdningsbar pdf så får du gärna länka.
Du kan väl kika i exemplaret du har framför dig vatnik?
Generellt kan man säga att rysstroll gör sig skyldiga till en myriad av argumentationsfel, bland annat relativisering som jag kommenterade i det inlägg du besvarade.
Citera
2023-07-23, 01:55
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
En stilla tanke: kan man tänka sig att ukrainare blir lite ledsna och arga när barbariska orcher anfaller dem och våldtar deras fruar och barn, och sedan mördar dem och stjäl deras tvättmaskiner? Efter kriget får vi se vad ukrainare gjort sig skyldiga till, men jag tror att det finns en stor förståelse för att de reagerar häftigt mot parasiterna som invaderar dem när de blir utsatta för omänskliga övergrepp.

Minns du teatern i Mariupol? Kvinnor och barn hade stängt in sig där och skrivit BARN med stora bokstäver utanför. Då riktade sina raketer dit och mördade mammorna och barnen.

En annan stilla tanke: Tror du Ryssland till slut reagerar när rysk civilbefolkning trakasseras på alla möjliga sätt? Respekt för minoriteters rättigheter gällde tydligen inte ryssar? Sen är det inte bara ryska minoriteter som trakasserats utan även polska, rumänska och ungerska minoriteter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in