2023-07-21, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Men VET vi att mannen var på skjutbanan? Är inte det bara en spekulation för att förstå hur han kan ha upptäckt att ett vapen saknas?

Någon ska ha sett honom på cykel vid 19-tiden men det måste ju inte vara på hemväg från skyttet, han kan ju ha varit ute och letat efter familjen?

Polisen har varit på skjutbanan där det finns vittnen som bekräftar han varit där därav alibi
Citera
2023-07-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hon ville skona barnen från samma liv
Men varför bröt hon inte upp och startade om?
Billigare leva själv än med denne man

Det där med att bryta upp och starta om är inte alltid så lätt som det låter. Om man har en man som är en dålig pappa men inte nog dålig för att nekas delad vårdnad så kan man som mamma hamna i en jävla rävsax. Bara för att man lämnar mannen så slutar han ju inte finnas till, det blir bara andra problem än om man stannar. Samma sak kan gälla omvänt såklart nu pratar jag utifrån min erfarenhet som mamma.
Citera
2023-07-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Det är helt ovidkommande vilket kön en förövare har. Det är en sjuk person som gjort ett hemskt brott precis som salapappan

I helvete att det är ovidkommande! Motiven brukar skilja så det har visst betydelse. Synd bara att svenska pk-maffian hjärntvättat folk till den graden att dem inte förstår det.

Dock håller jag med om att det är lika hemskt vem som än gjort det , så där är ingen skillnad
Citera
2023-07-21, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Hennes "felande" är ganska tydligt...å andra sidan går det rykten om otrohet från hans sida och enligt ratsit är han oerhört lågt rankad lönenässigt jämfört med henne. Så, jag TROR att hon låtit sig utnyttjats i jakten på ett bättre liv och sedan fullständigt flippat när maken gjort något.

Jag tror inte för en sekund att han inte vetat om viss psykisk ohälsa hos henne och då tänker jag att vapen i huset är ett BIG-NO-NO.

Dessutom köper de fler vapen... Nä, det är inte mannens "fel" men det var ju hans barn också och krasst sett har han iaf utsatt dem för fara.

Ryktet om otrohet består i ETT inlägg här. Det har sedan upprepats i oändlighet i tråden.
Men det är ytterst osäkert.

Det fanns även ett rykte om annan far till barnen. Men de var ett sammanboende par långt innan barnen föddes. Därför är det inte troligt.
Citera
2023-07-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buddy99
Snoken var snabb lägga på locket när de fått sitt,"inget brott kan styrkas".

Förstår tyvärr inte riktigt hur du menar, nog kommer de att kunna styrka att brott har begåtts.
Citera
2023-07-21, 15:23
Medlem
Tror att mamman betett sig underligt ett tag, eller berättat i telefon/skrivit om det om skulle ske. Vem ringer annars Polisen direkt om frun är ute med bilen tillsammans med barnen, även vid en ovanlig tidpunkt?

Inte ens om min partner inte hade svarat i mobilen, direkt, så hade jag larmat stort, eftersom han är en stabil person. Knappast ens om en pistol var försvunnen, då hade jag tänkt att det varit en överdriven självförsvarsåtgärd, som vi borde snacka igenom senare. Inte fan hade jag direkt misstänkt det värsta.
Citera
2023-07-21, 15:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tror att mamman betett sig underligt ett tag, eller berättat i telefon/skrivit om det om skulle ske. Vem ringer annars Polisen direkt om frun är ute med bilen tillsammans med barnen, även vid en ovanlig tidpunkt?

Inte ens om min partner inte hade svarat i mobilen, direkt, så hade jag larmat stort, eftersom han är en stabil person. Knappast ens om en pistol var försvunnen, då hade jag tänkt att det varit en överdriven självförsvarsåtgärd, som vi borde snacka igenom senare. Inte fan hade jag direkt misstänkt det värsta.

Har tänkt samma som dig. Hade inte heller larmat om det var min partner.
Citera
2023-07-21, 15:33
Medlem
Fibonaccitals avatar
Åklagarens hypotes har stärkts – förundersökningen om morden i Skinnskatteberg kan läggas ner
Uppdaterad idag 14:42Publicerad idag 14:26

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/efter-morden-i-skinnskatteberg-forundersokningen-kan-laggas-ner

Beställda Vapnen, vet ej om de blev levererade:

https://imgur.com/a/RqgZuuN

Skotthålen:

https://imgur.com/a/bjcqbG0
Citera
2023-07-21, 15:38
Medlem
fisk0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Åklagarens hypotes har stärkts – förundersökningen om morden i Skinnskatteberg kan läggas ner
Uppdaterad idag 14:42Publicerad idag 14:26

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/efter-morden-i-skinnskatteberg-forundersokningen-kan-laggas-ner

Beställda Vapnen, vet ej om de blev levererade:

https://imgur.com/a/RqgZuuN

Skotthålen:

https://imgur.com/a/bjcqbG0

Rekommenderar alla att se klippet i SVT-länken ovan, där får vi svar på en del oklarheter - larmet inkom 19:32, d.v.s. efter att J cyklat hem från skyttebanan (och då sannolikt märkt att vapnet saknats i skåpet). Här i tråden har det sagts att man sett J cykla från skjutbanan strax efter 19, så allt går ihop tidsmässigt nu, och vi kan lämna tidigare påståenden om att anmälan ska ha gjorts redan vid 13-tiden bakom oss.
Senast redigerad av fisk0 2023-07-21 kl. 16:20.
Citera
2023-07-21, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Det är helt ovidkommande vilket kön en förövare har. Det är en sjuk person som gjort ett hemskt brott precis som salapappan
Det är ganska viktigt för att få fram gärningsmannaprofiler. Alla i tråden som går på om att det är en kvinna missar att åklagaren kallade det för bland det grövsta den sett under sin yrkeskarriär. Att förövaren är kvinna är givetvis vad som gör att allt kring brottet är särskilt anmärkningsvärt ovanligt. Att offren är väldigt unga vid mord talar för att det är en kvinnlig gärningsman. Att det är särskilt grovt är snarare vad som normalt innebär manlig gärningsman.

Citat:
Jag har jobbat som åklagare med grova brott länge och jag har aldrig varit med om något liknande. De är så väldigt unga offren. Det gör det här fallet extremt ovanligt, säger säger Carl-Johan Norström.

– Det är inte bara från offrens ålder. Det finns andra omständighet som gör det extremt grovt, fortätter han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bgJGPg/misstankt-mordvapen-hittades-i-bilen
Citera
2023-07-21, 18:28
Medlem
Även om det är s.k. uppklarat så skulle i vart fall jag ändå vilja veta mer.
Ett varför vore fint.

Som jag ser det så är den troligaste förklaringen att hon inte såg någon annan utväg. Jag tror inte att det var hämnd (för då hade hon hellre gjort det hemma så att pappan fått hitta dem). Jag tror att hon av någon anledning kände att läget var totalt hopplöst och att det inte fanns något annat/ bättre alternativ.
Usch så gruvligt. Det går inte ens att föreställa sig. ETT skott kan jag föreställa mig att man ändå skulle kunna förmå sig till, mot sig själv alltså, men att skjuta först ett barn och bevittna konsekvenserna och sen göra om det en gång till. Och SEN skjuta sig själv. Nä det är totalt och fullständigt obegripligt.
Om hon inte kände att hon räddade dem på det viset.
Då vill man ju verkligen veta vad hon isf trodde sig rädda dem från?
Citera
2023-07-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Det där med att bryta upp och starta om är inte alltid så lätt som det låter. Om man har en man som är en dålig pappa men inte nog dålig för att nekas delad vårdnad så kan man som mamma hamna i en jävla rävsax. Bara för att man lämnar mannen så slutar han ju inte finnas till, det blir bara andra problem än om man stannar. Samma sak kan gälla omvänt såklart nu pratar jag utifrån min erfarenhet som mamma.

Tragiskt att välja fel man att föra generna vidare med
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in