2023-07-21, 02:47
Medlem
platyzmas avatar
Det pratades om nytt ”nödläge” vid Kertsjbron runt 22-tiden, är brofan attackerad igen?
Citera
2023-07-21, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Det pratades om nytt ”nödläge” vid Kertsjbron runt 22-tiden, är brofan attackerad igen?

Jag har inte sett något som tyder på det. Någon slags flyglarm var det. Om det var skarpt borde det finnas lite bilder och sådant redan.
Citera
2023-07-21, 03:06
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
En australiensisk legosoldat med pseudonymen "Bush" intervjuas och spiller bönorna.
Det är mänskligt att göra misstag. Vem som helst kan spilla ut en burk bönor, vatnik. Du kan inte dra slutsatsen att en legosoldat är dålig bara för att han råkar spilla ut lite bönor.
Citera
2023-07-21, 03:09
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Bron stängdes tillfälligt av vid 23-tiden och ett flyglarm ljöd, men de släppte sedan på illegal trafik igen.
Hoppas Ukraina får skjutit sönder den där bron snart.
Citera
2023-07-21, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick
Har ryzzfan monopol på att bomba?
Vad ger tyzzen rätt att släppa en endaste bomb/missil i Ukraina.
Terrorbomba Lviv vad finns där?
Terrorbomba Kiev vad finns där?

Har Ukraina rätt att bomba StPeterburg?
Har Ukraina rätt att bomba Moskva?

Ser fram emot svar

Om det är krig så visst fan har Ukraina legitim rätt att attackera Ryssland vart man vill. Väst får skylla sig själva om deras vapen understundom startar 3e världskriget. Ryssen har argument för deras rätt till krim med omnejd. Då Ukraina inte vill förhandla så riskerar de nu att förlora hela stycket. För övrigt anser jag att den enda som kan rädda Ukraina är Julia Tymosjenko
Citera
2023-07-21, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Men du går gärna på västa propaganda och lever i förnekelse.

Det pratas iaf inte dagligen om att dränka ryska barn och att jämna Moskva med kärnvapen på svensk stats-tv.

Schack matt, vatnik. Du hejar på 2000-talets verkliga nazister.
Citera
2023-07-21, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogosity
Ännu mer intressant fråga är om Ryssland ens har fungerande, pålitliga atomvapen kvar. De kräver mycket underhåll; man får inte testa dem; de är inte ens till för att användas utan bara vapenskramla; nästan ingen har tillgång att ens inspektera dem. Sedan 1991 har det väl bara varit att säga att man fyllde på 10 gram tritium till neutrongeneratortuben och för boosting, testat och bytt ut elektroniken och åldrade kablar (obra om manteln på högspänning torkar sönder) och sedan stoppa 10 miljoner dollar rakt i fickan utan att lyfta ett finger.

Det är en legitim fråga. . Jag tror de har full koll på att en del kärnvapen är top noche. Exempelvis de kärnbestyckade torpeder som finns på ubåtarna i Atlanten (som västsmurfarna tror att USA har 100% koll på varje sekund. USA är gudalika...) Runt Moskva har de nog fungerande militärbaser, i övrigt är det tveksamt. Jag har ärligt för dålig koll på deras kärnvapenbaser och underhåll så det blir bara lösa spekulationer. Kul dock med ngn som kan debattera utan att kalla mig landsförrädare. kudos till dig min herre.
Citera
2023-07-21, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Du kan tro vad du vill, det kommer inte förändra läget vad gäller USAs teknologiska överlägsenhet jämfört med ditt paradisrike till vodkaland.

Varför militariserade de Talibanerna med sina vapenslag innan de flydde med svansen mellan benen som livrädda villebråd, tror du? hade USA (de gudalika) verkligen behävt lämna alla vapen och guld i drivor efter sig åt Talibanerna att plocka upp. Varför gjorde de det?
Senast redigerad av Bowlaren77 2023-07-21 kl. 07:31.
Citera
2023-07-21, 08:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Om det är krig så visst fan har Ukraina legitim rätt att attackera Ryssland vart man vill. Väst får skylla sig själva om deras vapen understundom startar 3e världskriget. Ryssen har argument för deras rätt till krim med omnejd. Då Ukraina inte vill förhandla så riskerar de nu att förlora hela stycket. För övrigt anser jag att den enda som kan rädda Ukraina är Julia Tymosjenko

Ryssråttorna kan argumentera bäst de vill. Krim tillhör Ukraina oavsett.
Citera
2023-07-21, 08:07
Medlem
Enligt Expressen så tränas wagner på en militär anläggning i Tsel Belarus, den finns på google maps, lite roliga kommentarer på denna anläggning.

https://maps.app.goo.gl/V5x3eCHx44AieXFf7
Citera
2023-07-21, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Enligt Expressen så tränas wagner på en militär anläggning i Tsel Belarus, den finns på google maps, lite roliga kommentarer på denna anläggning.

https://maps.app.goo.gl/V5x3eCHx44AieXFf7

Alltid tyckt det är besynnerligt om det vore ett krig som man vill vinna att man inte skär av gränsen mot Polen som tillför Ukraina allt de behöver. 1 landsväg ner där. Tror inte Ukraina har mycket att sätta emot om Ryslland startar en andra front där. Antar det är planen.... Antar jag kunde vara militärstrateg i Moskva... Antar de väntade med att avsluta kriget tills nu då väst pratar om flygplan mm och flyttar fram sina gränser över vad de skickar. Enough is enough tänker de nog.

Lycka till smurfarna då ni isoleras totalt.
Citera
2023-07-21, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Det är inte bara dåliga nyheter sett till att stackars befolkningen får högre skatt. Det har och kommer att drabba oss på alla fronter ekonomiskt, alla varor blir dyrare, drivmedel/energi mm. Mm. Våra vindsnurror räcker tyvärr inte. Att applådera och stötta något sådant är mer än idiotiskt. De enda som är och borde vara glada när det kommer till den här cirkusen är vapentillverkarna samt de politiker/organisationer som lyckas få dessa pengar, bara en droppe i havet lär landa där det verkligen behövs. Kom ihåg: Ukraina är det näst mest korrupta landet i Europa.

Med andra ord: bättre att den ukrainska befolkningen lider under ryskt förtryck än att vi drabbas av högre priser. Säg mig, du har inte funderat över hur mycket billigare allt skulle bli i Europa om vi vita återinförde slaveriet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in