2023-07-13, 17:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jag är fullständigt övertygad att vi kommer börja ta poäng. Det såg betydligt bättre ut mot Häcken än innan och det är bedrövligt att vi slutade spela i andra halvlek!

Nu måste alla vara på topp mot Varberg så vi får 3 poäng hem sen hoppas på minst 1 hemma mot Malmö.
Det tror jag med. Men jag är jäkligt osäker på hur det går mot Varberg. Dom såg ju för fan ut som prime Barcelona mot Blåvitt senast!

Dessutom måste era anfallare börja göra mål. Duger inte att dom missade så mycket som mot oss. Guidetti hade många halvlägen och Faraj hade ju ett rent friläge som han slarvade bort genom att tveka.
Citera
2023-07-13, 17:22
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det tror jag med. Men jag är jäkligt osäker på hur det går mot Varberg. Dom såg ju för fan ut som prime Barcelona mot Blåvitt senast!

Dessutom måste era anfallare börja göra mål. Duger inte att dom missade så mycket som mot oss. Guidetti hade många halvlägen och Faraj hade ju ett rent friläge som han slarvade bort genom att tveka.
Varberg fixade ett par fina lägen mot oss också.

Solna är favoriter mot 10-12 lag i Allsvenskan trots att deras inblandning i bottenstriden. Det är en nackdel gentemot Varberg som kan hugga på omställningar.
Citera
2023-07-13, 17:22
Medlem
Det var riktigt längesedan blåvitt åkte ur allsvenskan. Så längesedan att blåvitt sett samtliga av dagens allsvenska lag åka ur, allt medan man själva legat i just allsvenskan.
Att åka ur är ingen garanti för ett snabbt återkommande i högsta serien. Bättre då att hålla sig kvar och göra jobbet.

Jobbet görs enklast genom att inte spela med rädsla för att göra fel. Pressen att inte förlora är naturligtvis enorm i blåvitt. Men så blir det när den ena förlusten avlöser den andra.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2023-07-13 kl. 17:32.
Citera
2023-07-13, 17:25
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Så är det. Dessutom brukar vi vara usla borta mot Varberg men jag är försiktigt optimistisk ska vi säga 1-2?
Citera
2023-07-13, 17:29
Avslutad
Citat:
Så är det. Dessutom brukar vi vara usla borta mot Varberg men jag är försiktigt optimistisk ska vi säga 1-2?
Nej nej nej nej! Du har missförstått! Denna omgången blir det 8 hemmasegrar...

Kollar man matcherna känns det inte helt omöjligt...

Som tur var kom jag på att jag glömt att tippa i allsvenska tipset tack vare ditt inlägg!

Blev 6st 1: or och 2st x.
Senast redigerad av trazke 2023-07-13 kl. 17:32.
Citera
2023-07-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Mjo kan tycka att läget är lite väl optimistiskt i våra led där det underförstått verkar som att inställningen är "Äh det vänder ska du se!"

Men vid förlust på måndag mot Varberg så är vi nere på nedflyttning och inväntar Malmö hemma så det finns absolut skäl att va rejält orolig.

Tycker de flesta gnagare verkar ha självinsikt, är väl bara Skarparattarn som efter varje torsk fortsätter sitt tugg om att det kommer att vända snart.
Citera
2023-07-13, 17:38
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelgubben
Tycker de flesta gnagare verkar ha självinsikt, är väl bara Skarparattarn som efter varje torsk fortsätter sitt tugg om att det kommer att vända snart.

Saken är den att jag var med sist när vi åkte och detta lag är klasser bättre än 2004.

Finns inte en chans i helvetet att vi ska fortsätta torska 15 matcher till och åka ut speciellt inte när vi har hemmamatcher kvar mot Varberg Degerfors Diffen BP bla. Där ska det vara 12 poäng.
Citera
2023-07-13, 17:40
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Det som förvånar mig är att allsvenskan håller så låg kvalitet gällande fysik och löpningar otroligt dåligt tempo. Det svenskar kan konkurrera med är just en stark fysik och de svenskar som är bra har alltid haft en bra fysik. Tror de svenska fotbollsförbunden måste se över och satsa stenhårt på ökad träningsdos så alla får en monsterfysik ala Zlatan, Ronaldo. De svenska tränarna måste fokusera på löpning...vinthundar på kanterna och fysiska monster ala Schwarz o Thern på innermittfältet.
En av dom första sakerna Berntsen tog upp när han kom till AIK var att skapa en träningskultur i klubben som innebär att man ska kunna se på fysiken om någon är eller har varit en AIK spelare, och det är klart att det finns väldigt mycket att göra på den här fronten i Sverige med bättre faciliteter och mer kompetens vid sidan av planen, men jag tror att alla som går runt och tror att bara man får till bättre förutsättningar för att träna så löser det sig är ganska duktigt naiva.

Det krävs inget geni för att lista ut att doping inom fotbollen är kraftigt utbredd i vissa länder och det är nästan lite komiskt att du nämner Zlatan som byggde på sig mer muskler under ett sommaruppehåll i Juventus (?) än vad som annars tar typ 2 år av regelbundet ståltämjande på gymmet tillsammans med proper diet och sömn.. Det finns inga gener i världen som tillåter en människa att packa på sig så mycket muskelmassa under så kort tid utan att ha en personlig läkare nära tillhands med diverse substanser.

Hur som helst kommer problemet förmodligen lösas av sig själv när allt fler fotbollsspelare får mysteriska hjärtproblem och faller ihop på fotbollsplanen.
Citera
2023-07-13, 18:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Saken är den att jag var med sist när vi åkte och detta lag är klasser bättre än 2004.

Finns inte en chans i helvetet att vi ska fortsätta torska 15 matcher till och åka ut speciellt inte när vi har hemmamatcher kvar mot Varberg Degerfors Diffen BP bla. Där ska det vara 12 poäng.

Jag bryr mig inte om vem som åker ut bara det är plastlag.
Citera
2023-07-13, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag bryr mig inte om vem som åker ut bara det är plastlag.
Just nu är det alltså 3 gräslag som ligger sist i allsvenskan och 3 av dom 4 första i S1 är konstgräslag.
Citera
2023-07-13, 18:39
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Så här kommer matchbilden se ut:
1. Ni är desperata för att vinna.
2. Därför etableras ett uddlöst bollinnehav på Varbergs planhalva.
3. Detta leder att Varberg får de giftigaste chanserna på omställningar.
Citera
2023-07-13, 19:21
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Är Jacob Bergström starkast i Allsvenskan med 122,5 kg i bänkpress?
Verkar inte ha hjälpt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in