2023-07-20, 17:14
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Något förvånande att priset inte rört sig uppåt särskilt mycket på sistone trots storskalig adaption från stora institutioner. En aning frustrerande.

Ok vi hade en liten dipp men priset borde ha återhämtat sig snabbare.
Vi gick upp 97% sedan årskiftet och blev överköpta på dagliga.

BlackRock har inte fått någon ETF godkänd...än.

Glöm inte:

Jag är inte orolig bara för att vi gått sidledes i månad.
Citera
2023-07-20, 17:21
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Its not looking good brev. Vi har bara haft positiva nyheter sedan blackrocks etf ansökan utannonserades och priset har svarat med att inte röra sig alls.

Vad betyder "not looking good" i detta fall? Att vi skall ner någon % till eller yearly low eller något mittemellan?
Citera
2023-07-20, 17:30
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vad betyder "not looking good" i detta fall? Att vi skall ner någon % till eller yearly low eller något mittemellan?

Okej jag får väl erkänna att det inte var överdrivet seriöst menat. Så länge priset lyckas kravla sig tillbaka upp till 29870 innan vi stänger för dagen så är vi fortfarande kvar i samma snäva range som vi har varit parkerade i sedan 21:a Juni. Och innan den definitivt är bruten, utan en relativt snabb reclaim, så är vi fortfarande fast i ingenmansland som jag ser det.

Men att priset inte reagerar med uppgång på positiva nyheter är inte positivt som jag ser det.
Senast redigerad av hazenectar 2023-07-20 kl. 17:32.
Citera
2023-07-20, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Vi gick upp 97% sedan årskiftet och blev överköpta på dagliga.

BlackRock har inte fått någon ETF godkänd...än.

Glöm inte:

Jag är inte orolig bara för att vi gått sidledes i månad.

Du har rätt. I synnerhet det fetade är signifikant.
Citera
2023-07-20, 17:44
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Så länge priset lyckas kravla sig tillbaka upp till 29870 innan vi stänger för dagen
Vilken tid på dygnet stänger marknaden för bitcoin?
Citera
2023-07-20, 18:13
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vilken tid på dygnet stänger marknaden för bitcoin?

Bitcoin handlas ju som bekant dygnet runt 7 dagar i veckan. Inlägget syftade alltså på hur dagen stänger prismässigt vilket bara är av intresse i TA-sammanhang.
Citera
2023-07-20, 19:30
Avslutad
Citat:
Bitcoin handlas ju som bekant dygnet runt 7 dagar i veckan. Inlägget syftade alltså på hur dagen stänger prismässigt vilket bara är av intresse i TA-sammanhang.

Hur känner TA till i förhand att institutioner kommer att gåi in el att Elon Musk kommer att köpa etc?
Citera
2023-07-20, 19:59
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Hur känner TA till i förhand att institutioner kommer att gåi in el att Elon Musk kommer att köpa etc?

Har jag någonsin påstått att TA på förhand kan signalera att tunga investerare är på väg in i marknaden..?
Citera
2023-07-20, 20:21
Avslutad
Citat:
Har jag någonsin påstått att TA på förhand kan signalera att tunga investerare är på väg in i marknaden..?

Poängen är att TA är astrologi för bitcoiners. TA är irrationell religion.
Citera
2023-07-20, 20:23
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Poängen är att TA är astrologi för bitcoiners. TA är irrationell religion.

Då delar vi inte samma uppfattning.

Om du nu förövrigt aktivt trade:ar, vad grundar du då dina trades på? magkänslan?
Citera
2023-07-20, 21:36
Avslutad
Citat:
Då delar vi inte samma uppfattning.

Om du nu förövrigt aktivt trade:ar, vad grundar du då dina trades på? magkänslan?

Vad grundar du dina egna trades på med tanke på att din astrologi inte ens kan förutspå när institutioner kommer att gå in el när Elon Musk kommer att köpa, etc? Varför ens bry sig om fundamenta när du har TA?

Jag köper lågt och säljer högt. Men TA = oj en dubbelmåne i charten då blir priset det dubbla imorgon, och när det inte blir det? Oj en dubbelmåne då blir priset det dubbla imorgon iaf.

Mumbojumbo på stenåldersnivå.
Citera
2023-07-20, 22:48
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Vad grundar du dina egna trades på med tanke på att din astrologi inte ens kan förutspå när institutioner kommer att gå in el när Elon Musk kommer att köpa, etc? Varför ens bry sig om fundamenta när du har TA?

Jag köper lågt och säljer högt. Men TA = oj en dubbelmåne i charten då blir priset det dubbla imorgon, och när det inte blir det? Oj en dubbelmåne då blir priset det dubbla imorgon iaf.

Mumbojumbo på stenåldersnivå.

Alla får ju någonstans välja sitt eget sätt att tackla marknaderna på. Lycka till. 🙂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in