2023-07-20, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Intressant. Varför är det då bara Ryssland som vill sätta sig vid förhandlingsbordet? Lite märkligt eller?
Inte alls märkligt. Tror du att vi skulle ge upp Gotland bara för att ruski motherfuckski tagit över ön och sen vill förhandla?
Citera
2023-07-20, 19:16
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Du kan så mycket om Vatnik manualer och annat. Kan du inte länka till en sån, vore ju på riktigt lite kul att kolla på. Sen låter det ju på många av er att man kan bli avlönadför sina åsikter. Känner lite dum här för jag måste missat det. Upplys mig gärna :-)
Tydligen är det så, men varför betala någon som jobbar gratis? Ens inte ryssar är så dumma. Då är det enklare att sprida konspirationsteorier på olika ställen om kriget och annat som passar vissa personer och deras åsikter. Då kommer de att jobba gratis år ryssarna och mot det land de bor i.
Kopplar man ihop kriget med t.ex. USA, kommer alla USA hatare att ta till sig det och ställa sig på ryssarnas sida utan att reflektera, uppenbart. Kommunister, invandrare och nazister är huvudsakligen den kärleksfulla gruppen som arbetar tillsammans för ryssarna mot väst.
Citera
2023-07-20, 19:22
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Befängt vet jag inte. Det är ju ofta detta sker, skulle man sett på hela balkankonflikten som en inre angelägenhet? Eller Arabiska våren? Kommer vi tycka att Kina/Taiwan-frågan är en inre angelägenhet? Säger inte vad som är rätt och fel men vänder mig mot alla dubbla måttstockar vi har väst. Världsordningen kan inte vara att USA bestämmer vad som är rätt och fel. Speciellt inte med kvaliteten på presidenter de fått fram på senare tid.

Det är FN som bestämmer vad som är rätt och fel. Inom väldigt snäva ramar dessutom. Rent generellt är folksuveräniteten väldigt stark och så länge man håller sig inom sina egna gränser kan man göra ganska mycket vad man vill. Se bara på Nordkorea.

Att stormakter gillar att tuppa sig på sin egen bakgård är ingenting nytt. Det har USA gjort många gånger och Ryssland i princip lika många gånger (Moldavien, Armenien, Georgien, Ukraina, Kazachstan och säkert några till bara under de senaste trettio åren).

Alla med lite insikt i globalt maktspel vet att det stora felet Ryssland gjort i Ukraina-kriget var att förlora. Hade de bara hållit kriget till att vara den där tredagsoperationen som de säkert föreställde sig hade allt varit frid och fröjd eller åtminstone bara lite hårda ord och ett accepterande av fait accompli. Nu lyckades Ryssland inte med detta (såhär i backspegeln är det chockerande att de överhuvudtaget trodde att de kunde lyckas med det) och Ukraina har kunnat få riklig uppbackning, materiellt, men kanske ännu mer väsentligt, moraliskt.

Citat:
Intressant. Varför är det då bara Ryssland som vill sätta sig vid förhandlingsbordet? Lite märkligt eller?

Rimligtvis av samma anledning som Ryssland absolut inte ville acceptera något eldupphör eller förhandlingar i februari 2022: Om man tror att man vinner så vill man fortsätta kriga. Att Ryssland vill förhandla är ett bevis så gott som något på att de förlorar.
Citera
2023-07-20, 19:24
Medlem
Citat:
Den som inte kan sin historia och lärt sig något av den är bara enfaldig. Vi får se, jag tror tyvärr att enfaldiga människor som inte klarar av att se den andres perspektiv kommer eskalera detta till ett nytt världskrig. Kan hända att Ryssland till viss del backar men jag tror aldrig de kommer backa från Krim. Tror faktiskt aldrig Krimborna heller skulle acceptera det.

Slutet på ditt inlägg känns väldigt ryskt !,som om Krim vore ryskt ?

98% i Sverige stöder Ukraina
2% i Sverige stöder Ryssland

Här på Flashback känns det som 50-50, konstigt .

Ändå säger alla pro-ryssar här ”ooh NEJ , jag är INTE ryss”

Statistiskt är 1/50 proryssar på Flashback svensk , medan 49/50 är ryssar/serber!

Skäms ni över att vara ryssar ?
Tror ni ni lurar övriga skribenter?
Varför skriver ni inte att ni är ryssar , och står för det ?,vore ärligare .

Men i Ryssland ljuger tydligen alla, och alla vet att alla ljuger,,och alla vet att alla vet att alla ljuger , osv,osv.

Det vill säga :du är ryss! v.s.b

Om min tes är riktig :: skall du nu säga ——JAG ÄR INTE RYSS, idiotjävel ——-
Citera
2023-07-20, 19:28
Medlem
Citat:

De vill inte förhandla , isåfall skulle de backa hem !

Det som räknas är vad du gör , inte vad du säger!
Citera
2023-07-20, 19:33
Medlem
Citat:
Befängt vet jag inte. Det är ju ofta detta sker, skulle man sett på hela balkankonflikten som en inre angelägenhet? Eller Arabiska våren? Kommer vi tycka att Kina/Taiwan-frågan är en inre angelägenhet? Säger inte vad som är rätt och fel men vänder mig mot alla dubbla måttstockar vi har väst. Världsordningen kan inte vara att USA bestämmer vad som är rätt och fel. Speciellt inte med kvaliteten på presidenter de fått fram på senare tid.

Kvaliteten på presidenter kan ju diskuteras , men tycker du eran är bättre !
Tycker du Putin är bra ?, beundrar du honom ?
Citera
2023-07-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Ryssland har tagit mer mark än de först krävde.

Dom ska kräva exakt ingenting...bara mobbarländer som Ryssland kräver saker av sina grannländer.
Citera
2023-07-20, 19:47
Medlem
Citat:
Den som inte kan sin historia och lärt sig något av den är bara enfaldig. Vi får se, jag tror tyvärr att enfaldiga människor som inte klarar av att se den andres perspektiv kommer eskalera detta till ett nytt världskrig. Kan hända att Ryssland till viss del backar men jag tror aldrig de kommer backa från Krim. Tror faktiskt aldrig Krimborna heller skulle acceptera det.

Kanske orcherna lär sig av den här historien efter att dom blivit totalt förnedrade militärt med tanke på hur starka alla trodde att dom var?
Vem vet, kanske en mänsklig ledare rent av kan komma till makten? Ett fåfängt hopp iofs då det trots allt är ryssar vi talar om...
Citera
2023-07-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Tydligen är det så, men varför betala någon som jobbar gratis? Ens inte ryssar är så dumma. Då är det enklare att sprida konspirationsteorier på olika ställen om kriget och annat som passar vissa personer och deras åsikter. Då kommer de att jobba gratis år ryssarna och mot det land de bor i.
Kopplar man ihop kriget med t.ex. USA, kommer alla USA hatare att ta till sig det och ställa sig på ryssarnas sida utan att reflektera, uppenbart. Kommunister, invandrare och nazister är huvudsakligen den kärleksfulla gruppen som arbetar tillsammans för ryssarna mot väst.

Blanda in lite vaccin, judar och hbtq i kompotten och foliehattarna kommer likt flugor till en komocka.
Citera
2023-07-20, 19:59
Medlem
Taggads avatar
Dåliga nyheter för det invasiva Ryssland goda nyheter för Ukraina 👍🇺🇦🇺🇦
Citat:
EU avsätter 230 miljarder till militärt stöd för Ukraina
EU kommer att avsätta upp till 5 miljarder euro per år de kommande fyra åren för att stödja Ukrainas försvar.

– Det är beräkningen av behovet och kostnaden för vårt långsiktiga säkerhetsåtaganden till Ukraina, sa EU:s utrikeschef Josep Borrell till reportrar efter torsdagens utrikesministermöte enligt Direkt.
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e
Citera
2023-07-20, 20:02
Medlem
Girkin klagar på de sina igen

https://charter97.org/en/news/2023/7/20/556613/

Citat:
One of the former leaders of the “DPR” militants Igor Strelkov-Girkin, during an interview, spoke about how the Tatar battalion “Alga” was completely defeated and destroyed in the Donetsk region near Vuhledar, writes Dialogue.

According to him, the unit of the Russian army did not even have time to properly engage in battle: the battalion commanders ordered the formation of military personnel to hold a rally with flags and banners, which delayed the departure of the column for 15 minutes. This time was enough for the intelligence of the Ukrainian army to detect the accumulation of the Russians, after which the coordinates were transferred to the artillery units.

As a result of a concentrated attack by the Armed Forces of Ukraine, the battalion was defeated. The remnants of the units of the RF Armed Forces began to disperse to the sides and ran into the installed minefields.
Citera
2023-07-20, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Dåliga nyheter för det invasiva Ryssland goda nyheter för Ukraina 👍🇺🇦🇺🇦
https://omni.se/t/omvarldens-svar/4a00b0fe-f020-44e7-96ba-9c69577cc60e

Man blir tårögd av att läsa det. Vackert! Budskapet som skickas är att Ryssland kommer aldrig någonsin under några omständigheter kunna gå vinnande ur det här kriget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in