Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Japp, ljuga och manipulera kan hon! Det har hon gjort länge för sina föräldrar och kommit undan utan större bekymmer verkar det som. Jag stod och pratade med en bekant till M s föräldrar utanför Eksjö tingsrätt (kom inte in) i nån halvtimme. Enligt henne var föräldrarna väldigt reko. Frågan är hur mycket M kommit undan med, genom att ljuga för dom. Vi vet ju genom FUP att både J och M hittar på mycket dumheter innan mordet. Minns jag rätt så var sprayningen av bilen det enda pappan kände till.
Det betyder att hon undanhållit/ljugit om väldigt mycket under lång tid. Trots att M och pappan hade en väldigt bra relation
Ibland så säger psykologer/terapefter att vissa söker egenskaper hos part/vänner som de känner igen fr hemförhållanden
(Kan vara en anledning till att M sökte sig till J?)
Min känsla är att M pappa är rätt styrande
mamman lite mer tillbakadragen och låter mannen i huset bestämma
därav att hon säger att M har bra relation med pappan
att det är han som har huvudansvaret och han är ju pastor som leder sin församling
J hade ju sagt att M borde ta typ avstånd fr sina föräldrar
Kan ju finnas något som M inte mådde bra av i förhållandet till föräldrar?
Min tanke är att om M hade stor trygghet hemma så borde hon haft mer känsla för vad som är fel och rätt och större självkänsla att ta avstånd för det som inte var bra i relationen med J?
Jag kanske har helfel men den känslan har jag fått nästan fr början om M situation
Allt behöver inte vara bra innanför dörrar som
det ser ut utåt