2023-07-20, 17:01
Medlem
Lite förbryllad över att de hade råd att köpa vapen för 16.500kr, med tanke på hur deras ekonomi ser ut. 🤔
Citera
2023-07-20, 17:05
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Jag försöker få ihop en tidslinje nu.

Hjälp gärna till och fixa till det.
Jag hinner inte just nu, måste fixa en del andra grejor hemma.

Såg Jimmy cykla på byn kring kl19 på torsdagen

(FB) Tre personer hittade döda i fordon i Skinnskatteberg 2023-07-13
Var o i vilken riktning cykla han?
Citera
2023-07-20, 17:26
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzebra
Lite förbryllad över att de hade råd att köpa vapen för 16.500kr, med tanke på hur deras ekonomi ser ut. 🤔

Kanske på avbetalning i hennes namn (då hon verkar vara den med inkomst i hushållet), eller tagit lån för maken i sitt namn. Har för mig att det framgick i tidigare inlägg att det stod ”frugan betalar” på något avtal/kvitto eller liknande.

Bortsett från det så tycker JAG att man inte ska kunna köpa vapen med möjlighet för någon annan att betala förutom den som har licens eller tillstånd. Kan du inte betala själv för ditt vapen så ska du inte ha någon heller. Borde vara hårdare regler där.
Citera
2023-07-20, 17:33
Medlem
fisk0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Kanske på avbetalning i hennes namn (då hon verkar vara den med inkomst i hushållet), eller tagit lån för maken i sitt namn. Har för mig att det framgick i tidigare inlägg att det stod ”frugan betalar” på något avtal/kvitto eller liknande.

Bortsett från det så tycker JAG att man inte ska kunna köpa vapen med möjlighet för någon annan att betala förutom den som har licens eller tillstånd. Kan du inte betala själv för ditt vapen så ska du inte ha någon heller. Borde vara hårdare regler där.

Någon aning om hur elpriser och elstöd sett ut i området? I januari skickades väl uppgifterna ut om hur mycket man skulle få utbetalat, även om det dröjde till slutet av februari innan pengarna började betalas ut - de kanske fick en ansenlig summa och ville festa till det med vapen och ammunition?
Citera
2023-07-20, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
En liten fundering,

Hur långt är det mellan parets bostad till skjutbanan?

Cyklar mannen till skjutbanan med pistolen i fickan eller?

Eller samåker mannen i bil med någon till skjutbanan?

Man har det i en speciell portfölj som man sedan lägger i en ryggsäck/trunk.
Citera
2023-07-20, 17:40
Medlem
Citat:

Visst kan det vara så. Men jag har forfarande svår att få ihop det ekonomiskt. Att jobba med HR är inget överbetalt yrke, såvida man inte är HR-chef, vilket hon inte var. Att med den lönen försörja två vuxna samt två barn låter tufft. Tänker då att man får avstå från extravaganser. Lite skumt är det ändå enligt mig.
Citera
2023-07-20, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuljomten
Kan ha missat när anmälan gjordes, men fick för mig att det skedde när han kom hem efter träningen och insåg att ett vapen saknades i vapenskåp i samband med att han skulle låsa in sitt han tränat med.

Ännu märkligare om han åker påträning efter att anmälan gjorts, hade han sitt vapen med borde han väl sett att det andra saknades redan innan han åkte på träningen..

Men vi vet väl inte heller om någon annan anmält S o barnen försvunna?

Läst någonstans att dom anmäldes försvunna på dagen, minns inte var jag läste det. Men det kan absolut varit någon annan anhörig som anmält.
Citera
2023-07-20, 17:54
Medlem
Klarabella79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Läst någonstans att dom anmäldes försvunna på dagen, minns inte var jag läste det. Men det kan absolut varit någon annan anhörig som anmält.

Var också det media rapporterade, att dom efterlystes under dagen av anhöriga. Det går inte ihop i mitt huvud. Under dagen för mig är innan klockan 18, för då är det ”kvällen”.
Citera
2023-07-20, 17:57
Medlem
Citat:
Var också det media rapporterade, att dom efterlystes under dagen av anhöriga. Det går inte ihop i mitt huvud. Under dagen för mig är innan klockan 18, för då är det ”kvällen”.
Exakt min tanke
Citera
2023-07-20, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Exakt min tanke
Dessutom ska ju mannen ha cyklat hem efter 19 enl vittne i tråden
Citera
2023-07-20, 18:13
Medlem
fisk0s avatar
Citat:

Tycker nog inte vi ska fästa alltför mycket värde i det specifika ordet förrän en specifik tid för anmälan släppts. Det har förekommit både "tidigare på dagen" och "tidigare på kvällen" i olika nyhetsartiklar, Expressen har skrivit "Det var en närstående som slog larm till polisen och kort därefter lyckades man spåra personerna till en skogsväg", som antyder att det gick ganska kort tid från att anmälan gjorts till att bilen påträffades, knappast större delen av dagen.

Särskilt ska man väl ha i åtanke att åklagaren som intervjuats tidigare uttryckt sig luddigt, och att det tidigt här i tråden p.g.a. detta var förvirring kring om det var "mamma och barn" eller "äldre kvinna och barnbarn" det rörde sig om.
Senast redigerad av fisk0 2023-07-20 kl. 18:16.
Citera
2023-07-20, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucifer1313
Tanken har nått mig också. Kanske iscensatt detta så att det ska se ut som att kvinnan gjort det.
Alibi kan inte vara så svårt att skaffa. Allt är så konstigt, därav tanken.

Precis! Han hade träffat ngn ny kvinna och därav blev det som det blev... Men som vanligt när polisen bestämmer sig för en sak så är det ju så.

Jag personligen tror på något HELT annat scenario.
Är man lite smart så kommer man undan med en sådan här grej...Så ni poliser som jag vet läser härinne... Öppna ögonen för att helt ärligt är det inte just flashback som fått er att öppna ögonen även om ni AzLDRIG skulle tala om det för allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in