2023-07-20, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Det är kommunister som styr Stockholm är och ansvariga för skolorna. I Kommunist länder som exempelvis Nordkorea går folket hungringar , så var det även i DDR och Stalin Sovjet. Så V politikerna vill ha hungringa barn, detta är en del av den marxtiska läran.

Sedan är troligen dom driver förskolan på järva fältet inga seriösa entrepnörer, och Stockholm Stad har misslyckas att rensa bort dem. Marxismen är ett samhällets gift som för pestar Sverige med mångkultur.

Det är bara se vilka som sitter i Tellusgruppen AB styrelsen ,inte många som har jord och blodkopplingar till Sverige direkt.

https://www.allabolag.se/5569065377/befattningar

Många av de här personerna är affärsmän. De är egentligen inte alls intresserade av barns utveckling. Alls. Det är business! De är kallhamrade, stenhårda och lägger inte fingrarna emellan. Det ser man också i företagsstrukturerna runt de här individerna. Massa bolag. Svårt att överblicka. Komplicerade ekonomiska transaktioner.

Och Sverige hänger inte med. Inte för tjugo år sedan och inte nu.

Sverige är ett smörgårdsbord för ekonomisk brottslighet. Helt övertygad om det. Nu inte sagt att de här individerna gör något brottsligt men man undrar ju. Och funderar. Hur kan man få tillstånd att fortsätta driva verksamheten. När det under så lång tid verkar ha funnits stora, systematiskt planerade av ledningen, brister i skolorna. Mörkrädd blir man vad som INTE kommer upp till ytan. Finns det pengar bredvid också? För att få en plats på förskolan? Tror inte ett dugg på att jag skulle bli förvånad om någon familj kände någon familj som kände någon familj av rätt klan med rätt kontakter för att maximera pengaflödena. Det driver en maskin. Pengar är allt.

Kalla mig rasist men jag tror det här är utbrett. Kalla det ”kulturen” eller whatever. Men de kommer undan.

Jag är skeptisk att Ulf klarar av att leverera i tid. Det låter bra allting (även om jag skulle vilja gå längre) från regeringen men ännu har det inte riktigt hänt något.

Men all LÅGT sittande frukter bör man ta! Direktiv om att dra in verksamhetstillståndet för sådana här uppenbarligen SKITDÅLIGA (och kanske brottsliga) koncerner.

Vore jag tillsynsmyndighet skulle jag bussa ekobrottsmyndigheten på de här skräpföretagen från dag ett. Var kommer barnens mat ifrån? Har vi koll? Vilket företag levererar? Inköp av möbler? Vem hanterar fastigheterna? Osv, osv i all oändlighet.

Blir så trött och ledsen för alla HÅRT ARBETANDE och RÄTTSKAFFENS och HEDERLIGA människor i detta land som måste utstå detta.

Rösta!
Citera
2023-07-20, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C000
Ja det är sjukt, man måste se till att under rimliga former kan äta i skolan. Det vilar på grunden att alla ska ha en chans på skolan och då måste man också få i sig mat så att hjärnan och kropp ska orka. Tyvärr så har fascisterna, dvs MP satt stopp för det. De tycker det är viktigare att barn går hungriga och att miljöfrågor går före allt. Det här är delvis S + Ms fel också för de stödjer MP på kommunnivå.

Man undrar. Talar de ens svenska… Hur många av personalen? Hur skiljer det sig från riket? Bra svenska? Flytande? Eller… kanske hackar det lite? Fråga en SPRÅKFORSKARE vad det får för konsekvenser att höra flytande svenska varje dag eller ett sammelsurium?

”Du ha bollen?”

Igen. Och igen. Och igen. Sedan första klass.

Vi sviker barnen redan från DAGIS! Det om något borde få medborgarna att sätta sommarkaffet i vrångstrupen. De nyanlända skiter i detta. Helt övertygad. Bra med att kunna arabiska ich ”svenska”. Men, om de inte lär sig korrekt svenska från dagis då? Första klass. Gymnasiet. Alla vuxna pratar uteslutande arabiska hemma. Frukost. Middag. Kväll. Helger. Semestrar. Ledigheter…

”Du inte kasta sand Max! Inte bra.”

Jag vet inte. Man kan bli upprörd över mindre.
Citera
2023-07-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Företaget heter Tellusbarn. Driver 28 förskolor (!) så så dåligt kan det väl inte vara? Eller?

Grundades 2007 av paret Bijan Fahimin (VD) och Narges Moshiri (styrelseordförande).

Företaget svarar inte på frågor från media.

Kanske inte så viktigt. Det är ju bara barnen vi har där… 🤷🏼‍♂️
Alla blattar med företag 😂
Citera
2023-07-20, 10:15
Medlem
Citat:
Företaget heter Tellusbarn. Driver 28 förskolor (!) så så dåligt kan det väl inte vara? Eller?

Grundades 2007 av paret Bijan Fahimin (VD) och Narges Moshiri (styrelseordförande).

Friskolan hette tidigare "Hälsans förskola" och var ökända för att endast ge barnen knäckebröd att äta ibland. Lunchen bestod av en potatis.

Ägaren vill tjäna pengar
Ägaren vill maximera vinsten genom att öka antalet barn och minimera utgifterna. Under 10 kr per barn. Kocken som jobbade där orkade inte jobba kvar då denne inte kunde leverera någon mat till barnen på den budgeten. Barnen svalt och kocken orkade inte vara kvar.

Företaget har drivit vanvård av barn i över 10 år
Att skolföretaget tilläts drivas vidare och fortsätta med vanvården av barn efter förra avslöjandet är sjukt, upprörande och någon eller några på skolispektionen (samt politiker) skulle få sparken.

Rektorn förbjuder personal att anmäla vanvård.
Enligt lag måste personal anmäla när barn far illa. Dock förbjöds personalen att anmäla när företaget svalt ut barnen eftersom företaget återigen skulle få dåligt rykte (efter de bytt namn igen) och riskera att förlora pengar.

Ja, friskolor och vinstintressen. Inga kontroller.
Citera
2023-07-20, 10:17
Medlem
Sababas avatar
Kruxet är också demografin i Rinkeby. Där förväntas skola och förskola lösa maten.

Skolor i utsatta områden måste ju erbjuda frukost då det inte serveras hemma.

När föräldrarna äter kvällsmat klockan 22 har barnet redan lagt sig. Blir en ond cirkel av hela upplägget.
Citera
2023-07-20, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foreignerfucker
Iranska dårar som alltid 🤣

Ja, det är väldigt ofta iranier i dessa scenarion.

Lita aldrig på en iranier.
Citera
2023-07-20, 10:54
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Många av de här personerna är affärsmän. De är egentligen inte alls intresserade av barns utveckling. Alls. Det är business! De är kallhamrade, stenhårda och lägger inte fingrarna emellan. Det ser man också i företagsstrukturerna runt de här individerna. Massa bolag. Svårt att överblicka. Komplicerade ekonomiska transaktioner.

Och Sverige hänger inte med. Inte för tjugo år sedan och inte nu.

Sverige är ett smörgårdsbord för ekonomisk brottslighet. Helt övertygad om det. Nu inte sagt att de här individerna gör något brottsligt men man undrar ju. Och funderar. Hur kan man få tillstånd att fortsätta driva verksamheten. När det under så lång tid verkar ha funnits stora, systematiskt planerade av ledningen, brister i skolorna. Mörkrädd blir man vad som INTE kommer upp till ytan. Finns det pengar bredvid också? För att få en plats på förskolan? Tror inte ett dugg på att jag skulle bli förvånad om någon familj kände någon familj som kände någon familj av rätt klan med rätt kontakter för att maximera pengaflödena. Det driver en maskin. Pengar är allt.

Kalla mig rasist men jag tror det här är utbrett. Kalla det ”kulturen” eller whatever. Men de kommer undan.

Jag är skeptisk att Ulf klarar av att leverera i tid. Det låter bra allting (även om jag skulle vilja gå längre) från regeringen men ännu har det inte riktigt hänt något.

Men all LÅGT sittande frukter bör man ta! Direktiv om att dra in verksamhetstillståndet för sådana här uppenbarligen SKITDÅLIGA (och kanske brottsliga) koncerner.

Vore jag tillsynsmyndighet skulle jag bussa ekobrottsmyndigheten på de här skräpföretagen från dag ett. Var kommer barnens mat ifrån? Har vi koll? Vilket företag levererar? Inköp av möbler? Vem hanterar fastigheterna? Osv, osv i all oändlighet.

Blir så trött och ledsen för alla HÅRT ARBETANDE och RÄTTSKAFFENS och HEDERLIGA människor i detta land som måste utstå detta.

Rösta!

Visst är det vidrigt med utlänningar som kommer hit och profiterar på skolan.
Se bara på häxan Barbara Bergstöm (eller ett av hennes namn) som profiterade genom Engelska Skolan. Den Tyskan borde stannat i Tyskland eller USA men här hon faan inte att göra.
Citera
2023-07-20, 11:31
Medlem
KnolaDinMamas avatar
Citat:

Bara ännu ett försök för muslimerna att få mer pengar från staten. De här muslimerna alltså, alltid dessa högljudda kravmaskiner.
Citera
2023-07-20, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hochpanna
Ja, det är väldigt ofta iranier i dessa scenarion.

Lita aldrig på en iranier.

Precis detta har jag också hört-av en iranier!
Citera
2023-07-20, 11:56
Medlem
Haajibs avatar
Kan det vara alla jävla specialkoster som får budgeten att skena?
Citera
2023-07-20, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flizter
Friskolan hette tidigare "Hälsans förskola" och var ökända för att endast ge barnen knäckebröd att äta ibland. Lunchen bestod av en potatis.

Ägaren vill tjäna pengar
Ägaren vill maximera vinsten genom att öka antalet barn och minimera utgifterna. Under 10 kr per barn. Kocken som jobbade där orkade inte jobba kvar då denne inte kunde leverera någon mat till barnen på den budgeten. Barnen svalt och kocken orkade inte vara kvar.

Företaget har drivit vanvård av barn i över 10 år
Att skolföretaget tilläts drivas vidare och fortsätta med vanvården av barn efter förra avslöjandet är sjukt, upprörande och någon eller några på skolispektionen (samt politiker) skulle få sparken.

Rektorn förbjuder personal att anmäla vanvård.
Enligt lag måste personal anmäla när barn far illa. Dock förbjöds personalen att anmäla när företaget svalt ut barnen eftersom företaget återigen skulle få dåligt rykte (efter de bytt namn igen) och riskera att förlora pengar.

Ja, friskolor och vinstintressen. Inga kontroller.

Det är egentligen flera regeringars misslyckanden vi ser.

Men

vi får den politik vi förtjänar!

I Sverige ställs ingen till svars. Mellancheflighetens labyrinter trollar effektivt bort allt ansvar till gråzoner av ingenting.
Citera
2023-07-20, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iifyousayso
Visst är det vidrigt med utlänningar som kommer hit och profiterar på skolan.
Se bara på häxan Barbara Bergstöm (eller ett av hennes namn) som profiterade genom Engelska Skolan. Den Tyskan borde stannat i Tyskland eller USA men här hon faan inte att göra.

Man kan inte klaga på folk som driver företag lagligt. 🤷🏼‍♂️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in