2023-07-20, 01:33
Medlem
Eastwings avatar
Bra för miljön och koldioxidutsläppen när folk äter lite mindre. Heder åt detta klimatsmarta grepp som skolan tagit.
Citera
2023-07-20, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Dom är fostrade i en helt annan kultur än den vi är vana vid.
Oavsett vad man har för åsikt om deras kultur, så passar den dåligt i hop med svenska vanor, regler och lagar.

Det är en kulturkrock som heter duga, inget jävla "multikulti"! Som är givande på något vis.
Ja dom är helt enkelt inte kompatibla i ett fungerande samhälle, Ska ha inte betala.
Fy fan för detta mesiga feminina system som pissar på dom som gör rätt för sig.
Citera
2023-07-20, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Bra för miljön och koldioxidutsläppen när folk äter lite mindre. Heder åt detta klimatsmarta grepp som skolan tagit.
Fast dom får ju betalt för att ge ungarna mat.
Dom pengarna går till en merca med v12 som släpper ut två ton koldioxid i i timmen.
Citera
2023-07-20, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Ok om jag har fattat DIN retorik rätt så är två fel ett rätt i din värld ?
Nej problemet är att syftet är att rika ska bli rikare och det genom att dra in på de fattigaste.

Hela grejen med marknadsekonomi.
I vår värld.

Jag är helt emot alla privatiseringar.
Citera
2023-07-20, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarkareNdig
Nej problemet är att syftet är att rika ska bli rikare och det genom att dra in på de fattigaste.

Hela grejen med marknadsekonomi.
I vår värld.

Jag är helt emot alla privatiseringar.

Jag hör dej men gör du din röst hörd i den stora världen ?
Citera
2023-07-20, 02:22
Medlem
Iifyousaysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Ok om jag har fattat DIN retorik rätt så är två fel ett rätt i din värld ?

I min värld har du inte ETT enda rätt men kämpa på!

Topic: Självklart ska det få finnas alternativa driftsformer såsom kooperativ och stiftelser.
Kanske tom Ideella AB.. problemet är när det är vinstdrivna företag i välfärden. Även ett kooperativ kan gå med vinst ett år för att täcka upp förluster ett annat men inget lämnar verksamheten.
Citera
2023-07-20, 03:26
Bannlyst
Det är kommunister som styr Stockholm är och ansvariga för skolorna. I Kommunist länder som exempelvis Nordkorea går folket hungringar , så var det även i DDR och Stalin Sovjet. Så V politikerna vill ha hungringa barn, detta är en del av den marxtiska läran.

Sedan är troligen dom driver förskolan på järva fältet inga seriösa entrepnörer, och Stockholm Stad har misslyckas att rensa bort dem. Marxismen är ett samhällets gift som för pestar Sverige med mångkultur.

Det är bara se vilka som sitter i Tellusgruppen AB styrelsen ,inte många som har jord och blodkopplingar till Sverige direkt.

https://www.allabolag.se/5569065377/befattningar
Senast redigerad av 53280 2023-07-20 kl. 03:42.
Citera
2023-07-20, 04:35
Medlem
grungewhores avatar
Min erfarenhet av privata förskolor och skolor är att det enda sättet att få förändring är att föräldrarna organiserar sig och tar sina barn ur förskolan om ingen förändring sker. Eftersom de får betalt per barn, och uppenbarligen verkar kåta på att få fler barn till verksamheterna, så måste föräldrarna säga stopp.

Det är väl problemet med ett sammelsurium av språk och kulturer.
Citera
2023-07-20, 05:43
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Företaget heter Tellusbarn. Driver 28 förskolor (!) så så dåligt kan det väl inte vara? Eller?

Grundades 2007 av paret Bijan Fahimin (VD) och Narges Moshiri (styrelseordförande).

Företaget svarar inte på frågor från media.

Kanske inte så viktigt. Det är ju bara barnen vi har där… 🤷🏼‍♂️
Ja nu måste de vita föda de mörka i både i afrika och i Sverige. För det är alltid den vita mannens fel.
Citera
2023-07-20, 08:12
Medlem
Iranska dårar som alltid 🤣
Citera
2023-07-20, 08:14
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkareNdig
Du menar högern också då problemet beror på marknadsekonomi och privatiseringar
Det svenska systemet med privata skolor, friskolor, är alltså inte marknadsekonomi.
Citera
2023-07-20, 08:23
Medlem
Conams avatar
Vad ska tv-spelande ungar med mat till? Är dom hungriga? Käka hemma! Oooops, nä just det kat är väl inget vidare för barnmagar.
Sluta tramsa, bara för att nån myndihetsinrättning i Sverige tycker nåt behöver det inte stämma med verkligheten! Mer friskolor till folket! Gärna i deras hemländer!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in